مصلحی از هیات‌های مذهبی خواست تا اصطلاحات امام را برای بچه‌های هیات تبیین کنند

وزیرسابق اطلاعات: ملاهای کثیف با شعار مرگ بر آمریکا مخالفند / انتقاد به مذاکره ظریف و کری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پنجمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، بیست و ششم و بیست و هفتم شهریور ماه در قم برگزار ‌شد.

به گزارش مثلث آنلاین، این همایش با حضور هیأت‌های محوری و برگزیده کشور و مدیران بیش از پانصد هیأت مؤثر، محوری و برگزیده از همه استان‌های کشور در شهر مقدس قم برگزار شد. در جریان این همایش حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات نیز سخنرانی کرد و ضمن بیان خاطره‌ای از دستگیری ریگی به مساله اسلام آمریکایی پرداخت. رجانیوز که متن این همایش را منتشر کرده به نقل از مصلحی که توسل به زیارت عاشورا بود که برنامه ریگی را برهم زد و موجب دستگیری او شد.

وزیر سابق اطلاعات درباره اسلام آمریکایی گفت: امام راحل یک اسلام ناب و یک اسلام آمریکایی را مطرح کرد که باید برای بچه های هیأت این مفاهیم باز شود تا فرق این دو اسلام را بدانند.

مصلحی افزود: این که از داخل کشور برخی با با شعار مرگ بر آمریکا مخالفت می کنند، ادامه همین توطئه‌ها و اسلام آمریکایی است که امام راحل در صحیفه نور به شدت درباره آن هشدار داده اند و مُلاهای کثیف درباری و مقدس نماها که امام راحل به آن اشاره کرده است، مصداق همان اسلام آمریکایی است.

مصلحی تاکید کرد: باید هیأت های مذهبی اصطلاحات امام راحل را به کار ببرند و اینها را برای بچه های هیأت تبیین کنند زیرا دشمن به دنبال تحریف اسلام و انقلاب و اصول است و هدف آنها از این کار، از بین بردن شور انقلابی و اسلامی مردم است.

وی با اشاره به تشییع شهدای غواص در تهران، افزود: جمعیتی که در این تشییع جنازه آمد، ورای همه پیش‌بینی‌ها بود و دوربین‌های صدا و هم در نشان دادن آن عاجز شد. من با اطلاع از درون سازمان اطلاعاتی آمریکا به شما خبر می‌دهم که یک هفته بعد جلسه ای برگزار کردند و به شدت به هم ریخته بودند که همه تلاش های ما پس به جایی نرسیده است. چند روز قبل نیز در کرمان جلسه ای داشتم و برادران بسیجی و سپاهی می گفتند که در تشییع جنازه طلبه غواص در آن شهر، در طول ۳۶ ساله انقلاب، چنان جمعیتی سابقه نداشته است و همه این ها از برکت مردم است.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به اهداف دیگر دشمن از جریان تحریف، اظهار داشت: بعد از مذاکرات به دنبال تغییر رفتار ایران و خط مشی کشور بودند و در اهداف خود گفته اند که آمریکا باید به دنبال تغییر رفتار جمهوری اسلامی باشد. دشمن از تحریف، هدف استحاله نظام را نیز دنبال می کند.

وی تاکید کرد: دشمن پس از فوت امام راحل پروژه تحریف را مرحله به مرحله دنبال کرده است که نخستین مرحله آن بی توجهی به محرومان است. برخی در داخل کشور با این پروژه همراه شدند و می گفتند که باید ۲ یا ۳ نسل از مردم محروم فدا شوند تا مشکلات اقتصادی حل شود و سپس به سراغ مسائل دیگر برویم. این کار در تضاد مستقیم با قرآن است و یک مجموعه اقتصادی در کشور درست کرده اند و به هر قیمتی آن را تقویت می کنند تا همیشه از آن برای اهداف خود استفاده کنند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به مسأله معوقات بانکی، گفت: این معوقات در دست نزدیک به ۳۰۰ و اندی نفر است که رقم وحشتناکی دارد و از آن استفاده لفظی و تبلیغاتی می کنند اما کسی عزم جدی برای جمع کردن آن نمی کند و نمی‌گذارند دیگران هم کاری انجام دهند و سوال من این است که چرا باید برخی از مسائل اساسی کشور در دست ۳یا ۴ نفر باشد که هر بلایی بخواهند سر کشور بیاورند؟

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به مراحل بعدی پروژه تحریف، تصریح کرد: این‌ها به دنبال این هستند که افکار امام راحل را فقط در موزه ها بتوان پیدا کرد و از سوی دیگر می خواهند کارآمدی نظام را نفی کرده و در نهایت به دنبال از بین بردن ولایت فقیه هستند زیرا فهمیده اند که چیزی که اجازه اجرای نقشه های دشمن را نمی دهد، ولایت فقیه است و امام راحل به زیبایی مقوله امامت را زنده کرد.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای عربی خاطرنشان کرد: من جلساتی با اساتید الازهر داشتم و یکی از ایشان می گفت که شما در انقلاب خود چیزی به نام ولی فقیه دارید که انقلاب شما را جلو می برد و هدایت می کند و برای همین در حالی که آن اوائل انقلاب هر روز می گفتند که این انقلاب فردا یا هفته دیگر از بین می رود اما ما شاهد موفقیت و پیروزی شما بودیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به مرحله سوم پروژه تحریف، تصریح کرد: در دوران فتنه، خط ستیز مستقیم با امام راحل و رهبری پی گیری شد و از سوی دیگر نفی مسأله استکبار ستیزی و مقابله با صهیونیسم پی گیری شد که در نماز جمعه کذایی آن روزها که با کفش نماز خواندند، مشخص است. نباید اکنون فکر کنیم که فتنه تمام شده است بلکه فتنه پیشرفت پیدا کرده است و همان طورکه ما برای مقابله با فتنه تجربه اندوخته‌ایم، آنها نیز تجربه پیدا کرده اند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: در آینده دیگر فتنه گران به امام راحل بی احترامی نمی کنند و به رهبری اهانت نمی کنند بلکه به امام احترام می گذارند و آن چنان در ارادت به رهبری پیش می روند که حزب اللهی‌ها انگشت به دهن می مانند.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش های روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به چهارچوب فعلی دشمن، خاطرنشان کرد: دشمن در حال حاضر به دنبال القاء این نکته است که بالاخره باید با کدخدا کنار آمد و این حرکت را به طور سنگین، پیگیری می کنند. کسی که قبلا در اشغال سفارت آمریکا نقش داشته است و امروز با پرورش آمریکایی می گوید که این سفارت باید باز شود، مشخصا عامل نقشه آمریکاست.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی با اشاره به یکی از اسناد تاریخی، اظهار داشت: آل سعود در به وجود آمدن اسرائیل نقش کلیدی دارد و این در تاریخ ضبط شده است و حال شما انتظار دارید این حکومت با اسرائیل مقابله کند؟ در غزه وقتی اسرائیل بمباران سنگینی انجام می دهد، وزیر خارجه آل سعود می گوید که ما برای بازسازی پول می دهیم اما اگر راست می گوید برای مقابله به مثل هزینه کند یا این بمباران سنگین در یمن به چه معناست؟

وی با اشاره به تقسیم کار میان سرویس های غرب، تصریح کرد: ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی به عهده سرویس جاسوسی انگلستان گذاشته شده است. آن چه که امروز داعش نامیده می شود، ۲۰ سال قبل گروه کوچکی در شمال عراق بود که پس از اشغال عراق توسط آمریکایی ها به انگلیسی ها در بصره تحویل داده شدند و ما در اخبار دیدیم که اینها تحت تربیت انگلیسی قرار گرفته اند و اکنون به جان مسلمانان انداخته شدند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: دشمن امروز به دنبال فرسایش ظرفیت های نظام است که یکی از آنها عادی سازی بی حجابی است. در ایام مذاکرات شاهد بودیم که آقای ظریف بیشتر با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا مذاکره می کند این در حالی بود که این مذاکره با ۶ کشور بود.

وی تصریح کرد: موسسه بروکینگز جزوه ای برای سیاستمداران آمریکایی طراحی کرده است و برای مقابله با جمهوری اسلامی طرحی سی و چند ساله ارائه داده بود. یکی از این طراحی ها، انحراف کینه مردم ایران از آمریکایی ها به سمت دیگر بود و برای همین دلیل مطرح شد که ژنو ۲ به دست فرانسوی ها به هم خورد و فرانسوی ها دیر این را فهمیدند.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: با اشراف به مسائل اقتصادی می گویم که مشکلات اقتصادی کشور تنها ۲۰ درصد به تحریم ها بر می گردد و بقیه به مدیریت بر می گردد. یکی از این مسائل، افزایش دو و نیم برابری نقدینگی در دو سال اخیر است که در صورت سوق دادن به تولید، فرصت است و در غیر این صورت، یک تهدید به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی در پاسخ به سوال یکی از حضار درباره برجام اظهار داشت: طراحی شده بود که ماجرای لیبی برای ایران پیاده شود اما موضع وزارت خارجه که بندهای تسلیحاتی قطع نامه را قبول نداریم، موضع گیری صحیحی بود و جلوی این توطئه گرفته شده است. برجام باید به مانند یک طرح به گفته رئیس مجلس در مجلس مطرح شود و پس از تصویب اجرایی شود و این موضع صحیحی است که ایشان اتخاذ کرده اند.