ثبت‌نام در سامانه سجام که به‌عنوان سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان شناخته می‌شود، برای تمامی افرادی که قصد دارند تا در بازار سرمایه فعالیت کنند یک امر ضروری است.

آموزش گام‌به‌گام ثبت نام رایگان در سامانه سجام + دریافت کد بورسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

آموزش گام‌به‌گام ثبت نام رایگان در سامانه سجام + دریافت کد بورسی

 

ثبت‌نام در سامانه سجام که به‌عنوان سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان شناخته می‌شود، برای تمامی افرادی که قصد دارند تا در بازار سرمایه فعالیت کنند یک امر ضروری است.

این سامانه به‌طور کلی برای ایجاد یکپارچگی اطلاعات و ارائه خدمات سریع و مناسب‌تر به سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شده و زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادار قرار دارد که روش‌های خاصی برای ثبت‌نام سجام درنظر گرفته می‌شود.

کاربردهای سامانه سجام

یکی از مهم‌ترین سامانه‌ها برای انجام معامله در بورس به‌صورت آنلاین و غیرحضوری، سجام نام دارد که افراد با وارد کردن اطلاعات خود در این بستر، دیگر احتیاجی ندارند تا در نهادهای مالی مختلف چنین کاری به‌صورت حضوری انجام دهند.

تمامی اطلاعات و سوابق معامله‌ای سرمایه‌گذران و فعالان حاضر در بازار سرمایه به‌صورت یکپارچه در سامانه سجام جمع‌آوری و ثبت می‌شوند که در نهایت به افراد این امکان را می‌دهد تا تمامی دارایی‌های خود را مشاهده کنند و نسبت به سود و ضررهای مالی ایجادشده آگاه شوند.

در همین راستا باید گفت تمامی افراد حقوقی و حقیقی که به‌دنبال شروع فعالیت خود در بورس هستند و می‌خواهند از خدماتی همچون خریدوفروش سهام، صدور یا باطل‌ کردن صندوق‌های سرمایه‌گذاری و دیگر موارد بهره‌مند شوند، باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

در واقع کاربرد اصلی این سامانه به‌منظور تسهیل فرایندها و ایجاد راحتی بیش‌‌تر برای سرمایه‌گذران در هنگام انجام امور بورسی است که امکان دسترسی بهتری را برای افراد فراهم می‌کند.

مزایای سامانه سجام

باید بدانید که ثبت نام در سامانه سجام که برای ورود به بازار سرمایه و دریافت کد بورسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مزایای مختلفی را برای کاربران به‌دنبال دارد که شامل موارد زیر هستند.

آسان‌تر شدن روند ثبت‌نام در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری‌ها

در حال ‌حاضر ثبت‌نام در سامانه سجام این امکان را فراهم می‌کند تا افراد خیلی راحت‌تر بتوانند به نهادهای مالی مورد نظر خود دسترسی داشته باشند، درضمن در اکثر مراجع نیز برای استعلام مشخصات واردشده توسط متقاضی از این سامانه استفاده می‌شود.

این در حالی است که تا قبل‌از راه‌اندازی سامانه سجام، افراد باید برای ثبت‌نام در کارگزاری‌ها یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌صورت حضوری به هرکدام از نهادهای مربوط مراجعه می‌کردند.

امکان ویرایش اطلاعات در سامانه سجام

متقاضیان حضور در بازار سرمایه می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام اطلاعات شخصی، مالی و سکونت خود را به‌صورت دل‌‌خواه ویرایش کرده و نیازی نیست که برای هرگونه اقدامی دراین‌زمینه وقت زیادی را برای مراجعه‌های حضوری تلف کنند.

دریافت سود تقسیمی شرکت‌ها با استفاده از سامانه سجام

یکی دیگر از مزایایی که می‌توان برای ثبت‌نام در سامانه سجام درنظر گرفت مربوط به امکان دریافت سود تقسیمی شرکت‌هایی است که در بورس، سهام خود را عرضه می‌کنند.

تا پیش ‌از این‌‌که سامانه سجام در اختیار متقاضیان قرار بگیرد، افراد برای دریافت سود باید اطلاعات حساب بانکی را با استفاده از ایمیل به شرکت مربوط ارسال می‌کردند یا نیاز به افتتاح حساب جدید داشتند.

با توجه به این‌ که سود سهام برای برخی از سرمایه‌گذاران مبلغ قابل توجهی است و افراد به‌دنبال این هستند تا با پیگیری راه‌های ارائه‌شده این مبلغ را به‌دست آورند در حال‌ حاضر شرکت‌های حاضر در بورس، سود خود را با استفاده از شماره حساب ثبت‌شده در سامانه سجام واریز می‌کنند.

امکان دسترسی به سایت یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه

افرادی که در سجام ثبت‌نام کرده‌اند امکان دسترسی به سامانه شرکت‌های سپرده‌گذاری مرکزی را دارند که امکانات و قابلیت‌هایی شامل موارد زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • امکان مشاهده روند معامله‌ها و سود نقدی هر سهم

  • دسترسی به تاریخ برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها

  • قابلیت مشاهده میزان دارایی‌ها در هر کارگزار ناظر

روش‌های ثبت‌نام در سامانه سجام

روش‌هایی که برای ثبت‌‌نام سجام درنظر گرفته می‌شود شامل مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت یا استفاده از سامانه اینترنتی است که متقاضیان براساس خواسته خود انتخاب می‌کنند.

باید این را درنظر داشت که مراجعه حضوری بدون شک باعث تلف‌شدن وقت و هزینه افراد می‌شود. از طرفی باید گفت افرادی که قصد دارند با استفاده از روش آنلاین در سامانه سجام ثبت‌نام و کد بورسی خود را دریافت کنند باید مراحل خاصی را انجام دهند.

برای این منظور باید در ابتدا وارد صفحه اصلی سامانه سجام شوید، در این زمان ارائه شماره تلفن همراه که به نام شما ثبت شده، کد ملی و تعیین شخص حقیقی یا حقوقی الزامی است تا بتوانید دیگر مراحل مورد نیاز را خیلی سریع‌تر انجام دهید.

راحت‌ترین راه برای ثبت‌نام در سامانه سجام

ثبت دقیق اطلاعات، دسترسی به کد 10 رقمی و انجام احراز هویت از مهم‌ترین اقدام‌ها در فرایند ثبت‌نام سجام به‌شمار می‌رود و برای این‌‌که راحت‌تر این کار را انجام دهید امکان استفاده از روش غیرحضوری برای شما فراهم می‌شود.

در فرایند غیرحضوری جهت تکمیل مراحل لازم برای ثبت‌نام در سامانه سجام می‌توانید این کار را با استفاده از تلفن‌همراه یا کامپیوتر انجام دهید که بسیاری از فرآیندهای مورد نیاز به‌صورت رایگان است.

با تاپ، ثبت نام در سامانه سجام خیلی راحت تر است

با توجه به این‌‌که معمولا افراد زیادی برای دریافت خدمات مختلف ازجمله ثبت نام در سجام به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کنند، در حال‌ حاضر برای جلوگیری از شلوغی و ازدحام در این مراکز می‌توان با کمک تاپ خیلی سریع و راحت فرایند مورد نظر را در خانه انجام داد.

برای این‌‌که بتوانید فرایند مورد نیاز برای ثبت‌نام در سامانه سجام را با استفاده از تاپ به‌صورت دقیق انجام دهید و هیچ خطایی ایجاد نشود، بهتر است مراحل زیر را پیگیری کنید:

  • در ابتدا به قسمت مالی و سرمایه در پلتفرم تاپ مراجعه کنید.

  • شماره ملی و تلفن‌همراه خود را در بخش مربوط وارد کنید.

  • در این مرحله باید کارمزد لازم را بپردازید.

  • پرکردن فرم‌های مربوط به اطلاعات متقاضی در این بخش الزامی است.

  • با تایید اطلاعات، کد پیگیری برای شما ارسال می‌شود.

  • در نهایت باید فرایند احراز هویت را انجام دهید.

امنیت در سرمایه‌گذاری با ثبت‌نام در سجام

ثبت‌نام در سامانه سجام یکی از کارهای ضروری برای افرادی محسوب می‌شود که قصد دارند تا فعالیت رسمی خود را در بازار سرمایه آغاز کنند که برای این کار می‌توان راهی آسان و سریع را پیدا کرد.

مراجعه به اپلیکیشن تاپ به شما این امکان را می‌دهد که با طی ‌کردن چندین مرحله ساده، ثبت‌نام خود را در سجام نهایی کنید و از مزایای متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.