هندزفری گردنی مدتی است مورد توجه دوستداران گوش دادن به آوای موسیقی قرار گرفته است. ایرپادها هم که هندزفری‌های بدون سیم هستند، از هندزفری‌های گردنی شناخته شده‌ترند. کسانی که از ایرپادها در فضاهای عمومی استفاده کرده‌اند، با مشکل افتادن گاه‌وبیگاه آنها از گوش خود روبه‌رو بوده‌اند. از طرف دیگر، هندزفری‌های گردنی ساخته‌های جدیدی هستند و بسیاری از افراد هنوز آنها را امتحان نکرده‌اند. اگر شما هم دوست دارید پیش از خرید هندزفری گردنی یا ایرپاد نکته‌های بیشتری درباره هرکدام از آنها بدانید، با ما همراه باشید.

هندزفری گردنی بهتر است یا ایرپاد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

نگاهی به ویژگی‌های هندزفری گردنی و ایرپاد:

هندزفری‌های بلوتوثی وسیله‌های کوچکی هستند که در گوش شما قرار می‌گیرند و سیم و دنباله‌ای ندارند تا باعث محدودیت حرکت شما شوند. به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید گوشی هوشمند خود را در کیف یا در فاصله‌ای نزدیک به خود قرار دهید و با خیال راحت به موسیقی گوش فرا دهید.

ایرپادها هم نوعی از هندزفری‌های بلوتوثی هستند. اگر تاکنون از ایرپادها استفاده کرده باشید، با مشکل افتادن آنها از گوش خود نیز روبه‌رو بوده‌اید. برخورد ایرپاد با زمین ممکن باعث آسیب دیدن آن شود. همچنین افتادن ناگهانی ایرپاد از گوش شما گاهی در شرایطی اتفاق می‌افتد که هندزفری شما ناپدید می‌شود و از دست می‌رود.

اما با تهیه و خرید هندزفری گردنی، شما با نوع جدیدی از هندزفری‌های بلوتوثی روبه‌رو هستید. هندزفری دور گردنی سیم دست‌وپاگیری مانند هندزفری‌های سیمی ندارد. از طرف دیگر، مانند ایرپاد هم رها و آزاد نیست تا در صورت افتادن از گوش شما ضربه بخورد یا گم شود. شاید بتوانیم بگوییم هندزفری‌های دور گردنی ساخته‌ای میانگین هندزفری‌های سیمی و ایرپادها هستند.

2

مقایسه تفاوت‌های هندزفری گردنی و ایرپاد:

بهترین راه برای انتخاب بین هندزفری گردنی و ایرپاد شناخت تفاوت‌های آنها است. برای شناخت این تفاوت‌ها بهتر است پاسخ چند پرسش را بدانیم:

1- کاربری هندزفری دورگردنی آسان‌تر است یا ایرپاد؟

در آغاز بهتر است نگاهی به مهم‌ترین تفاوت این دو هندزفری بی‌سیم بیندازیم. اگر شما یا نزدیکانتان در زمان پیاده‌روی و ورزش از ایرپاد استفاده کرده باشید، با مشکل افتادن آنها از گوش خود آشنا هستید. فرض کنید در حال دوچرخه‌سواری هستید و هم‌زمان به موسیقی گوش می‌دهید. ایرپاد شما به‌صورت ناگهانی از گوشتان می‌افتد و پیدا کردن آن نیاز به توقف فعالیت شما دارد. البته شاید هم هرگز پیدا نشود. این مشکل در بسیاری اوقات در مکان‌های پررفت‌وآمدی مانند مترو و وسط خیابان هم پیش می‌آید.

باز تصور کنید در همان شرایط دوچرخه‌سواری، با هندزفری گردنی در حال لذت بردن از آوای موسیقی هستید. هندزفری از گوش شما می‌افتد، اما جای دوری نمی‌رود و دور گردن شما آویزان می‌ماند. کافی است آن را دوباره در گوشتان بگذارید. همین تفاوت بهترین دلیل برای خرید هندزفری گردنی است.

2- درآوردن کدام‌یک از گوش راحت‌تر است؟

اگر در حال گوش دادن به فایل صوتی یا موسیقی هستید و نیاز باشد تا با کسی گفت‌وگو کنید، باید هندزفری را از گوش خود درآورید. با درآوردن ایرپاد باید به دنبال کیس آن بگردید تا گوشی‌ها را درون آن قرار دهید تا نیفتند یا گم نشوند. اما درآوردن هندزفری گردنی دردسری برایتان ندارد. فقط گوشی‌ها را از گوش خود درمی‌آورید و دور گردن خود می‌اندازید.

خرید هندزفری گردنی در زمان پاسخ دادن به تلفن و تمام شدن شارژ هندزفری هم بیشتر به نفع شما است. کافی است هندزفری را از گوش خود درآورید و با گوشی به گفت‌وگوی خود ادامه دهید. در واقع، نیازی نیست به دنبال کیس آن بگردید یا ترس گم شدن ایرپاد را داشته باشید.

3- نگه داشتن شارژ هندزفری گردنی بیشتر است یا ایرپاد؟

بسیاری از هندزفری‌های گردنی باتری بزرگ‌تری دارند و شارژ را بیشتر نگه می‌دارند، اما شارژ ایرپادها در زمان کمتری پایان می‌یابد. این نکته را نیز در تصمیم خود برای خرید هریک در نظر داشته باشید.

4- شارژ کردن کدام‌یک آسان‌تر است؟

 ایرپادها دارای کیسی هستند که شارژر آنها هم به حساب می‌آید. با تمام شدن شارژ ایرپادها آنها را در کیس خود قرار می‌دهید و هندزفری‌های شما دوباره به‌صورت کامل شارژ می‌شوند. اما با تمام شدن شارژ هندزفری گردنی باید به دنبال پریز برق بگردید.

5- کیفیت گفت‌وگوی تلفنی با هندزفری گردنی بهتر است یا ایرپاد؟

بسیاری از ایرپادهای باکلاس و گران‌قیمت کیفیت مکالمه پایین‌تری از هندزفری‌های گردنی دارند. این ویژگی هم به‌دلیل وجود میکروفون روی بدنه هندزفری گردنی است که صدای شما را به‌خوبی منتقل می‌کند. متاسفانه بسیاری از ایرپادها صدای شما را به‌خوبی به طرف گفت‌وگوی شما نمی‌رسانند. در این مقایسه نیز خرید هندزفری گردنی برنده است.

6- کیفیت صدای کدام‌یک بهتر است؟

کیفیت صدا بیشتر از آنکه به دورگردنی یا ایرپاد بودن هندزفری بستگی داشته باشد، به برند و مدل هندزفری شما بستگی دارد. به عقیده برخی آگاهان، هندزفری‌های باکیفیت سیمی صدای بهتری از بیشتر هندزفری‌های بلوتوثی دارند.

7- هندزفری گردنی جمع‌وجورتر است یا ایرپاد؟

با اینکه خرید هندزفری گردنی برتری‌های زیادی دارد، اما از نظر جمع‌وجور بودن، قابل‌مقایسه با ایرپاد نیست. ایرپادها قطعه‌های کوچکی هستند و هنگامی که در کیس خود قرار می‌گیرند هم جای کمی اشغال می‌کنند. اما هندزفری‌های دور گردنی جای بیشتری اشغال می‌کنند و کمی دست‌وپاگیر هستند.

8- وصل شدن کدام‌یک به منبع موسیقی آسان‌تر است؟

با اینکه خرید هندزفری گردنی برتری‌های زیادی برای شما دارد، اما وصل شدن ایرپاد به منبع موسیقی آسان‌تر است. با باز شدن درپوش کیس ایرپاد، گوشی‌ها به‌صورت خودکار به منبع موسیقی وصل می‌شوند. اما برای اتصال هندزفری گردنی به موسیقی باید دکمه آن را بزنید.

9- ماندگاری هندزفری گردنی بیشتر است یا ایرپاد؟

ایرپادها همواره با خطر افتادن، گم شدن و آسیب دیدن همراه هستند. در هندزفری‌های گردنی هم ممکن است کشیدگی گوشی‌ها و سیم‌ها باعث قطع شدن آنها شود. گم شدن یا شکستن یکی از گوشی‌های ایرپادها گوشی دیگر آن را بی‌استفاده نمی‌کند. اما به‌طور معمول، خرابی یکی از گوشی‌های هندزفری گردنی مشکلی ساختاری است و صدای گوش دیگر آن را هم قطع می‌کند.

خرابی و قطع سیم هم در هندزفری‌های دارای سیم، مانند هندزفری گردنی، مسئله‌ای معمول است. از این نظر باید بگوییم، اگر ایرپادها نیفتند، نشکنند و گم نشوند، ماندگاری بالاتری نسبت به هندزفری‌های گردنی دارند.

3

خرید هندزفری گردنی:

برای خرید هندزفری گردنی مدل‌های مختلف آن را ببینید و صدای آنها را امتحان کنید. هندزفری را در گوش و دور گردن خود بگذارید و وزن و راحتی آن را امتحان کنید. پس از آن، مدل دل‌خواه خود را انتخاب و خریداری کنید. اکنون بدون ترس از افتادن، شکستن و گم شدن هندزفری، آن را در گوش خود بگذارید و به نوای موسیقی گوش دهید.

گفتار پایانی:

هر وسیلۀ نوظهوری برتری‌ها و نقص‌هایی هم همراه خود دارد. هندزفری گردنی نیز یکی از همین موارد است. خرید هندزفری گردنی مناسب شما است که از آن در فعالیت‌های ورزشی خارج از خانه استفاده می‌کنید. همچنین مناسب شما است که فاصله بین محل کار یا دانشگاه و خانه خود را با مترو و اتوبوس می‌پیمایید و هم‌زمان به فایل‌های صوتی گوش می‌دهید.

اما اگر در مکانی سرپوشیده و به دور از هیاهوی ترافیک و رفت‌وآمد مردم از هندزفری استفاده می‌کنید، ایرپادها مناسب شما هستند. همچنین اگر در خودروی خود از این وسیله برای پاسخ دادن به تلفن همراه بهره می‌برید، بهترین هندزفری برای شما ایرپادها به شمار می‌روند.