خیلی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند که داشتن پوستی زیبا و شفاف ارثی است یا به این ربط دارد که در چه آب‌وهوایی زندگی می‌کنیم و در روز چند ساعت در معرض نور خورشید قرار می‌گیریم. البته نمی‌توان منکر نقش این عوامل در بهره‌مندی از پوست‌های صاف و سالم شد (مثل پوست صورت بسیاری از خانم‌های شمالی که شفاف و سالم است)، اما چیزی که در سلامت پوست بیش از هر فاکتور دیگری اهمیت دارد، داشتن روتین پوستی درست و اصولی است. آنچه که در ادامه این مطلب آورده‌ایم، معرفی یک روتین پوستی اقتصادی و استاندارد است که به خوبی از پوستتان محافظت می‌کند و جلوی خرج‌های بعدی را می‌گیرد. با ما همراه باشید.

معرفی یک روتین پوستی اقتصادی برای سلامت پوست و زیبایی شما
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

روتین پوستی چیست و چرا باید جدی گرفته شود؟

 روتین پوستی عبارت است از اقداماتی که در طی شبانه‌روز با هدف مراقبت از شفافیت و زیبایی پوست و همچنین افزایش سلامت آن انجام می‌شود. زمانی که روتین پوستی صحیحی داشته باشیم، هم به خوبی از سلامت پوستمان محافظت کرده‌ایم، و هم جلوی پیری زودرس آن را گرفته‌ایم. یک روتین پوستی درست از سه مرحله مراقبت، تقویت و آبرسانی تشکیل شده که هر یک به سهم خود در بهبود سلامت پوست صورت موثرند.

چرا روتین پوستی اقتصادی؟ چطور می‌توانیم با کم‌ترین هزینه مراقب پوست صورت باشیم؟

داشتن روتین پوستی ضروری است، اما خیلی‌ها به بهانه‌هایی مثل زمان‌بر بودن یا هزینه‌های بالا، قید مراقبت پوست را می‌زنند. روتین پوستی اقتصادی دقیقا همان چیزی است که پاسخگوی نیاز این دسته از افراد است. طبیعتا وقتی از اقتصادی بودن صحبت می‌کنیم، حتما به جیب شما هم نگاه می‌کنیم. لازم نیست هزینه‌های گزاف بابت خرید محصولات مراقبتی کنیم، بلکه اگر از قبل یک برنامه درست داشته باشیم، می‌توانیم با صرف کم‌ترین هزینه، یک برنامه مراقبتی منظم و اصولی برای پوستمان داشته باشیم.

 

2

محصولاتی که در روتین پوستی اقتصادی به آن‌ها نیاز داریم

مهم‌ترین آیتم‌ها برای شروع یک روتین پوستی درست را در زیر آورده ایم:

  • شوینده صورت؛ استفاده از یک شوینده ملایم باعث پاک‌سازی پوست و تمیز شدن منافذ آن از آلودگی‌ها می‌شود و نقشی تاثیرگذار در حفظ سلامت پوست صورت دارد. توصیه می‌کنیم که شوینده مناسب را با توجه به نوع پوستتان از مراکز معتبر خریداری کنید. فروشگاه نیلیمون در همین راستا در کنار شماست و کارشناسان آن مشاوره‌های لازم را جهت انتخاب بهترین محصول به شما ارائه می‌دهند.
  • تونر؛ تونرهای جدید خوشبختانه برعکس گذشته کیفیت بالایی پیدا کرده‌اند و دیگر با پوست ناملایمتی نشان نمی‌دهند. تونر PH پوستتان را تنظیم می‌کند و موجب تقویت و آبرسانی عمیق پوست می‌شود. بدین ترتیب از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌شود.
  • کرم دور چشم؛ پوست دور چشم نازک‌ترین بخش صورت است و بسیار مستعد چین‌وچروک و افتادگی است. برای آنکه این بخش از شکل نیفتد و صورت را پیر نکند، به مراقبت روزانه نیاز دارد. مراقبتی که با استفاده از کرم دور چشم مناسب (همچنین ضدآفتاب و عینک آفتابی) به بهترین شکل تامین می‌شود.
  • آبرسان؛ پوست صورت هر کسی به آبرسان احتیاج دارد، حتی آن‌هایی که پوست چرب دارند. آبرسان در واقع یک پوشش محافظ در برابر آلودگی‌های بیرونی است. استفاده از این محصول به همراه مرطوب‌کننده مخصوصا به افراد بالای 25 سال توصیه می‌شود.

کرم ضدآفتاب؛ استفاده از ضدآفتاب مخصوصا در کشوری مثل ایران که اکثر روزها در معرض تابش نور خورشید هستیم، ضرورت مضاعفی دارد، زیرا هم از امراض پوستی جلوگیری می‌کند، و هم در صاف و شفاف ماندن پوست صورت تاثیر دارد.

 

3

برای داشتن پوستی سالم، مراحلی روتین پوستی زیر را دنبال کنید

حالا که ابزار و محصولات لازم برای مراقبت از پوست صورت را در اختیار داریم، باید با نحوه استفاده صحیح و اصولی از آن‌ها آشنا شویم:

1- قبل از هر چیز پوست صورتتان را پاک کنید

در اولین مرحله لازم است که پوست صورت را با استفاده از پاک‌ کننده های صورت یا شوینده‌ها تمیز کنید. برای این منظور بهتر است از دست کمک بگیرید. مقداری از پاک‌کننده را روی کف دستِ تمیز خود بریزید و سپس پوست صورتتان را به آرامی بمالید. در نهایت نیز با یک حوله نرم صورتتان را تمیز کنید. انجام این کار قبل خواب شبانه ضروری است.

2- از سرم تقویت‌کننده استفاده کنید

سرم‌های تقویتی به لایه‌های عمیق پوست نفود می‌کنند و به همین جهت از جمله بهترین مواد مراقبتی صورت به حساب می‌آیند. یک سرم مناسب باید حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل هیالورونیک اسید، ویتامین C، ویتامین B3، ویتامین E و رتینول باشد. خیلی از روغن‌های گیاهی مثل روغن آرگان و آلوئه‌ورا نیز مقادیر زیادی از این مواد را دارند و حتی انتخاب‌های ارزان‌تری به شمار می‌روند.

3- از اهمیت کرم دور چشم غافل نشوید

اشاره کردیم که حساسیت پوست دور چشم بسیار زیاد است و در صورت عدم مراقبت، این بخش از صورت خیلی زود افتاده و پیر به نظر می‌رسد. کرم دور چشم اما با تامین آب و رطوبت مورد نیاز پوست در این ناحیه، باعث کاهش تیرگی حلقه زیر چشم می‌شود و از خشکی و دهیدراته شدن آن جلوگیری می‌کند. کرم‌های دور چشم الی ژن، درمالیفت و نئودرم آن مواردی هستند که هم کیفیت مناسبی دارند و هم قیمتشان بصرفه است.

4- پاکسازی پوست را با تونر تکمیل کنید

تونر فرایند پاکسازی پوست را تکمیل می‌کند و باعث می شود تا منافذ بزرگ و کوچک پوست صورت کاملا پاک شوند. این محصول همچنین خشکی و حساسیت ناشی از سایر اقلام مراقبتی را از بین می‌برد و مانع از کشیدگی پوست می شود. تونرهای پاک‌کننده کاسنی و گلاب عارضی از جمله بهترین تونرهای بازار هستند که در کنار کیفیت بالا، قیمت مناسبی هم دارند.

5- استفاده از کرم ضدآفتاب را جدی بگیرید

فرقی نمی‌کند زمستان باشد یا تابستان، هوا ابری باشد یا آفتابی. استفاده از ضد آفتاب‌ در طول روز یکی از ضروریات روتین پوستی به شمار می‌رود. کرم ضد آفتاب از پوست ما در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می‌کند. همچنین فعالیت رادیکال‌های آزاد پوستی را متوقف کرده و از انجام واکنش‌های اکسیدانت در سلول‌ها جلوگیری می‌نماید. ضدآفتاب‌های مای و الیوکس هم قیمت مناسبی دارند و هم کیفیتشان قابل قبول است.

6- با استفاده از آبرسان سلامت پوستتان را تضمین نمایید

اهمیت استفاده از محصولات آبرسان در روتین پوستی نیازی به گفتن ندارد. آبرسان‌ها آب را در منافذ پوستی به دام می‌اندازند و از دهیدراته شدن پوست و خشکی آن جلوگیری می‌کنند. برای تکمیل روتین پوستی، معمولا دو تا سه بار استفاده از آبرسان‌ها در طول روز توصیه می‌شود. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده زمانی است که پوست هنوز مقداری رطوبت دارد. فقط به یاد داشته باشید که آبرسان را در کنار مرطوب‌کننده باید استفاده کنید تا اثر خود را به مرور نشان دهد. آبرسان برند آی‌پلاس یک آبرسان خوش قیمت و باکیفیت است.

سخن پایانی؛ محصولات مراقبت پوست را از مراکز معتبر تهیه کنید

داشتن پوستی زیبا هم اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و هم باعث می‌شود که حس بهتری به خودمان داشته باشیم. این دو مورد حتی مهم‌تر از آن است که از بیرون زیبا به نظر برسیم. خوشبختانه می‌توان با صرف هزینه‌های کم، هم پوستی شفاف و زیبا داشت و هم سلامت صورت را تضمین کرد. این همان چیزی است که روتین پوستی "اقتصادی" در اختیارمان قرار می‌دهد. فقط دقت داشته باشید که محصولات مراقبتی را حتما از مراکز معتبر خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی نیلیمون یکی از بهترین بسترها برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی اورجینال و باکیفیت است. همچنین اگر می‌خواهید قبل از خرید محصول مشاوره‌های تخصصی دریافت کنید، حتما اسم نیلیمون را بخاطر داشته باشید.