بررسی مزایا و معایب دستگاه اکسیژن ساز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

قطعاً اغلب شما آشنایی کافی با دستگاه اکسیژن ساز را دارید و می دانید که این دستگاه باید مورد استفاده افرادی که دچار مشکلات تنفسی، بیماری های ریوی، انسداد تنفسی، کووید 19، ذات الریه، آپنه خواب، آسم، نارسایی قلبی، شده اند و در نتیجه سطح اکسیژن خون آن ها کاهش یافته است و نیاز به اکسیژن درمانی دارند، قرار بگیرد تا به مرور زمان علائم بیماری آن ها کاهش یابد و دشواری در تنفس نداشته باشند، اما در ادامه قصد داریم به بررسی معایب و مزایا دستگاه اکسیژن ساز تجهیز سلامت بپردازیم:

 

نحوه کار کردن دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز به عنوان یک متمرکز کننده اکسیژن، معروف به مولد اکسیژن می باشد، کاری که این دستگاه انجام می دهد به این شکل است هوای اتاق یا محیط را با فیلترهای مخصوص خود جذب کرده و با ازبین بردن انواع گرد و غبار، باکتری ها و سایر ذرات، با استفاده از متمرکز کننده اکسیژن تشکیل شده از نوعی ماشین، موجب ورود هوا به سیلندرهای دارای غربال و غشاء می شود، سیستم این دستگاه در واقع نیتروژن را به خود جذب می کند و باقی اکسیژن متمرکز را در اتاق می گذارد، ناگفته نماند که این دستگاه ها با استفاده از باتری شارژ می شوند و از مزایای قابل توجه این دستگاه می توان به حمل راحت و بی دردسر آن اشاره کرد.

مزایای دستگاه اکسیژن ساز

تولید اکسیژن خالص

هوای محیط را به خود جذب می کند و بعد از نگه داشتن نیتروژن، اکسیژن را فشرده سازی کرد و در نتیجه اکسیژن با خلوص 90 الی 95 درصد به شما می دهد و از فواید مهم آن تولید کردن اکسیژن خالص است.

عدم وابستگی به مکان و زمان خاص

از مزایای دستگاه اکسیژن ساز می توان به محدودیت نداشتن آن برای کار کردن در هر کجا و هر ساعتی از شبانه روز اشاره کرد.

سازگار با بافت های قلبی و عروقی

عمل دم و بازدم موجب رساندن اکسیژن به تمام اعضا و اندام های بدن توسط خون می شود، دستگاه اکسیژن ساز می تواند گردش خون را تنظیم و تصفیه کند و از افزایش فشار جلوگیری کند و به بافت های بدن افراد مبتلا به انواع مشکلات تنفسی، هوا رسانی کند و اکسیژن خالص تولید شده توسط دستگاه های اکسیژن ساز به بهبود و درمان ریه های افراد سیگاری هم بسیار کمک می کند.

17

قیمت پایین و ارزان

بعد از خرید دستگاه اکسیژن ساز احتیاجی به پرداخت بهای دیگر نمی باشد و در مقابل خرید کپسول های اکسیژن بسیار به صرفه تر می باشد.

وزن پایین به نسبت کپسول اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز وزن پایین تری نسبت به کپسول اکسیژن دارد و در اکسیژن سازی از سرعت بالاتری نسبت به کپسول اکسیژن برخوردار است.

عدم نیاز به پر کردن مجدد

بر خلاف سیلندرهایی که در صورت تمام شدن و کمبود هوا نیاز به پر کردن مجدد دارد، از آنجایی که کار کردن دستگاه اکسیژن ساز با نیروی الکتریکی می باشد، اکسیژن نامحدود تولید می کند.

انواع مختلف سایز و خروجی

در انواع اندازه ها، مدل ها و سبک های مختلف تولید و طراحی می شوند و حتی می توانید با توجه به نیاز خود، دستگاه اکسیژن ساز ثابت خریداری کنید.

برخورداری از ایمنی و تضمین بالا

از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است، در محیط غنی از اکسیژن که به شکل سوخت برای آتش می باشد، اصلاً نگران نباشید، زیرا هیچ اکسیژنی از دستگاه اکسیژن ساز هدر نمی رود و یا نشت نمی کند.

18

معایب دستگاه اکسیژن ساز

تولید صدا

هنگامی که اکسیژن ساز در شروع فعالیت خود، صدا تولید می کند، میزان آن با گذشت زمان و فعالیت خود، بیشتر می شود و حتی در بعضی موارد میزان صدا به 40 دسی بل می رسد و در نتیجه موجب مزاحمت برای بیمار و همراهان او می شود.

عدم استفاده از دستگاه برای مدت طولانی

دستگاه اکسیژن ساز باید گنجایش بیشتر از 5 لیتر معادل 90 تا 95 در صد داشته باشد تا بتوان برای شبانه روز از آن استفاده کرد و به همین دلیل نمی توان به طور طولانی مدت استفاده کرد.

به طور کلی با توجه به توضیحات گفته شده، دستگاه اکسیژن ساز از مزایای قابل توجه ای برخوردار است و می توانید از آن به عنوان جایگزین برای کپسول اکسیژن استفاده و با قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای که دارد، در هزینه های خود صرفه جویی کنید.