اگر به نظرتان زمان تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو شما نزدیک شده، بهتر است در این مقاله با علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ خودرو آشنا شوید و سپس راهنمای بررسی دیسک و صفحه کلاچ را در ادامه مقاله مطالعه نمایید تا مطمئن شوید بهترین کیفیت و بهترین قیمت دیسک و صفحه را از فروشگاه لوازم یدکی دریافت خواهید کرد.

علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ کدامند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

علائم خرابی دیسک و صفحه

از مهمترین علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ می‌توانیم به صدای حالت جیغ مانند اشاره کنیم که در زمان ترمز گرفتن به گوش خواهد رسید. البته این نشانه به تنهایی ممکن است کار خرابی این قطعه را برای شما روشن نکند چون موارد دیگری نیز هست که با صدای ترمز همراه است. بنابراین علائم دیگری را نیز بهتر است مورد بررسی قرار دهیم.

از جمله موارد دیگری که تعمیرکاران را به خرابی دیسک و صفحه کلاچ خودرو مطمئن می‌کند این است که چراغ هشدار روشن می‌شود و همچنین ترمز طولانی‌تر و به سختی عمل می‌کند.

اگر با صدایی مانند ساییدگی در زمان ترمز گرفتن برخورد داشتید، می‌توانید به خرابی دیسک و صفحه کلاچ خودرو خودتان شک کنید.

2

قیمت دیسک و صفحه در فروشگاه لوازم یدکی

برای استعلام قیمت دیسک و صفحه کلاچ خودرو باید به نکاتی دقت کنید که خدمت شما عرض می‌کنیم. تصور کنید خودروی شما لیفان x60 است و قرار است به یک فروشگاه لوازم یدکی مراجعه کنید و قیمت دیسک و صفحه لیفان X60 را سوال کنید و سپس برای خرید دیسک و صفحه لیفان x60 اقدام کنید. با در نظر گرفتن این مثال، نکات زیر را میتوانید رعایت بفرمایید:

فقط دیسک و صفحه کلاچ اصلی بخرید. از کیفیت بسته بندی محصول تا کیفیت خود دیسک و صفحه همه نشان از اصلی بودن محصول دارد.

برند دیسک و صفحه کلاچ خودرو مد نظر را بررسی کنید و تحقیق کنید که آیا این برند معروف و معتبری است یا خیر.

روی جعبه دیسک و صفحه کلاچ یا همان کیت کلاچ باید حتما هولوگرام باشد

بررسی کنید که کیت کلاچ پلمپ باشد و قبلا باز نشده باشد. این مورد می‌تواند کمک کند که محصول دست دوم و در اصطلاح، استوک را خریداری نکنید.

حتما کشور سازنده کیت کلاچ را بررسی کنید. بهترین دیسک و صفحه خودرو ساخت کشور فرانسه است و در ایران نیز موجود است و می‌توانید از فروشگاه آریان یدک محصولات فرانسوی را خریداری نمایید.

دیسک و صفحه کلاچ باید حتما متقارن باشد، اگر مشاهده نقصی در بخش دایره وار آن بودید، مطمئن باشید مشکلی وجود دارد و کالا معیوب و استوک است.

اگر کیت کلاچ بسیار ارزان بود، به سراغ خرید آن نروید. مطمئن باشید که مشکلی در کار است، یعنی یا استوک است و یا بی کیفیت و غیر اصلی است که بسیار ارزان به شما ارائه می‌گردد.

3

از فروشگاه لوازم یدکی دیسک و صفحه کلاچ خودرو را بخرید که آن را می‌شناسید و یا معروف است. به طور مثال فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک که سالها است در بازار قطعات خودرو تهران قرار دارد و سایت arianyadak.com نیز برای سهولت خرید ایجاد کرده است، یکی از بهترین فروشگاه های لوازم یدکی خودرو است که می‌توانید خرید دیسک و صفحه کلاچ یا همان کیت کلاچ را از این فروشگاه انجام دهید.

دیسک و صفحه را بعد چند کیلومتر تعویض کنیم؟

بهتر است بدانید شرایط استفاده صحیح از خودرو در تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو تاثیر دارد. بنابراین از 25 هزار کیلومتر تا 100 هزار کیلومتر، هر زمان که علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ خودرو یا همان کیت کلاچ را مشاهده کردید، بهتر است به تعمیرگاه مراجعه نمایید تا مطمئن شوید که آیا به تعویض کیت کلاچ نیاز پیدا کرده‌اید یا خیر.

اما در هر صورت وقتی خودرو از 100 هزار کیلومتر کارکرد خود گذشت، باید حتما به فکر تعویض کیت کلاچ باشید تا دچار مشکلات متعدد بعدی نشوید و عملکرد ماشین دچار مشکل و بحران نشود.

فروشگاه برای خرید دیسک و صفحه

برای خرید دیسک و صفحه کلاچ در تهران می‌توانید به بازار چراغ برق مراجعه کنید که در مرکز شهر تهران و در نزدیکی مترو ملت قرار گرفته است. همچنین امکان خرید اینترنتی و تلفنی نیز از طریق فروشگاه های اینترنتی فراهم شده است. به طور مثال می‌توانید وارد سایت فروشگاه آریان یدک شوید، وارد یکی از دسته بندی ها مثل لوازم یدکی لیفان شوید، برای مثال ماشین خود را لیفان x60 انتخاب کنید و بعد در صفحه لیست محصولات، دیسک و صفحه کلاچ لیفان x60 را برای خرید انتخاب نمایید.

قیمت دیسک و صفحه کلاچ لیفان x60 را می‌توانید با سایر فروشگاه ها مقایسه کنید و در نهایت، یک خرید ایده ال و عالی داشته باشید.

بازار قطعات خودرو تهران از مملو از فروشگاه‌هایی است که کیت کلاچ اصلی خودرو را به فروش می‌رسانند اما در کنار تمام این فروشگاه‌ها برخی از مغازه‌های کوچک نیز پیدا خواهید کرد که دیسک و صفحه یا همان کیت کلاچ خودرو را با برندهای متفرقه به فروش می‌رسانند و انتخاب خوبی برای خرید نیستند.

اگر تصمیم دارید قیمت دیسک و صفحه کلاچ یا کیت کلاچ را بررسی کنید، بهترین کار این است که در خانه خود بنشینید و با خیال راحت مرورگر دستگاه خود را روشن کنید و در گوگل به جستجوی دیسک و صفحه کلاچ خودرو باشید و قیمت و تصاویر فروشگاه های لوازم یدکی مختلف از جمله آریان یدک را بررسی نمایید.

پس از انتخاب یک فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی که شرایط گفته شده برای خرید دیسک و صفحه کلاچ اصلی را دارد، می‌توانید خرید خود را انجام دهید و پس از دریافت کالا، کیت کلاچ را به دست تعمیرکار برسانید تا خودرو شما را تعمیر نماید.

فروشگاه آریان یدک که هم سایت جهت خرید آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهد و هم امکان خرید حضوری را در بازار چراغ برق تهران دارد، بهترین انتخاب برای افرادیست که تمایل دارند از یک جای مطمئن خرید کیت کلاچ خودرو را انجام دهند.

امیدواریم از این پُست که درباره علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ بود و در ادامه با راهنمای خرید دیسک و صفحه کلاچ مطالب بیشتری به شما ارائه گردید، مورد رضایت شما قرار گرفته شده باشد. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در سایت آریان یدک مطالعه نمایید.

منبع: https://arianyadak.com/mag/original-clutch-plate-vs-fake