در طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی تمام هزینه ها و درامد ها و سود و زیان این کسب و کار به صورت تخصصی براورد شده است.

طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی 1 ، 5 ، 10 و 20 مگاواتی با پشتیبانی 6 ماهه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نیروگاه خورشیدی، جایگزین قدرتمند سوخت‌های فسیلی !

1111

ایران یکی از غنی‌ترین کشورهای حوزه خاورمیانه در زمینه تامین سوخت‌های فسیلی است.

یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های تولید انرژی‌های حیاتی مثل انرژی الکتریکی و برق استفاده از انواع سوخت فسیلی است اما به چه قیمتی؟

منابع سوخت فسیلی هرچقدر هم زیاد باشند به زودی به  پایان می‌رسند و تامین انرژی الکتریکی این تعداد انسان روی کره زمین با بحرانی جدی مواجه می‌شود.

تا همین 10 سال پیش یکی از مهمترین دغدغه‌های کشورهای اروپایی تامین سوخت فسیلی نیروگاه‌های تولید انرژی بود و یکی از تجارت‌های پرسود بین قاره‌ای برای کشورهای خاورمیانه از جمله ایران، تجارت نفت و انواع سوخت فسیلی بود.

اما  کشورهای توسعه یافته، به مرور به اهمیت تجدیدناپذیر بودن منابع سوخت فسیلی پی بردند و فهمیدند در صورت اتمام این منابع، علاوه بر منسوخ شدن این تجارت پرسود، با بحران انرژی وحشتناکی مواجه می‌شوند.

نیروگاه خورشیدی، بهترین و معقول‌ترین جایگزین برای تامین انرژِی الکتریکی بود.

خورشید یک منبع انرژِی نامیرا است و مهمتر از همه رایگان است! تحت مالکیت هیچ کشور و حکومتی نیست و در هرنقطه از جهان می‌توان با داشتن تجهیزات مناسب برای بهره برداری از انرژِی نامحدود خورشید اقدام کرد.

برای داشتن یک نیروگاه خورشیدی کافیست تعدادی پنل خورشیدی، مبدل و کنترلر و سایر تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنید.

تجهیزات مورد نیاز نیروگاه خورشیدی اصلی‌ترین هزینه‌ای است که شما پرداخت می‌کنید و چندین برابر آن را پس از شروع  فعالیت نیروگاه دریافت می‌کنید!

برای داشتن یک نیروگاه خورشیدی چقدر سرمایه نیاز است؟

نیروگاه خورشیدی در هر ابعادی قابل راه اندازی است!

چه جوانی تازه کار باشید چه سرمایه گذار حرفه‌ای می‌توانید یک نیروگاه خورشیدی داشته باشید و متناسب با سرمایه گذاری خود، سود دریافت کنید.

برای راه اندازی یک نیروگاه خورشیدی در وهله اول باید تعداد مناسبی پنل خورشیدی تهیه کنید که بسته به ظرفیت انرژی تولیدی نیروگاه، این تعداد متغیر است.

سرمایه تقریبی برای راه اندازی یک نیروگاه خورشیدی با تجهیزات کامل، به اجزای هر پنل مجهز حدوداً 1000 دلار است که با نرخ روز دلار  28701 تومانی، معادل 28 میلیون و 701 هزار تومان می‌شود.

بررسی میزان سود سالانه راه اندازی نیروگاه خورشیدی در کشور ایران و دوره بازگشت سرمایه و سایر جوانب مالی تاسیس یک نیروگاه خورشیدی، مواردیست که در مقالات مرتبط با این موضوع مورد بررسی قرار داده‌ایم.

از شما دعوت می‌کنیم در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مورد ابعاد مالی سرمایه گذاری بر راه اندازی نیروگاه خورشیدی در ایران و همینطور و دانلود طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی سال 1400 ، به لینک مقالات مرتبط با این موضوع در انتهای متن مراجعه کنید.

آیا راه اندازی نیروگاه خورشیدی در کشور ایران موجه است؟

2222

ایران، یکی از مستعدترین مناطق جغرافیایی جهان برای بهره برداری از انرژی خورشیدی است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

تمام مناطق و استان‌های کشور ایران به ویژه بخش مرکزی این کشور، سراسر سال از انرژی تابشی خورشید بهره مند هستند و مناطق مرکزی ایران مثل دشت لوت جزو گرمترین و شناخته‌ شده ترین مناطق بیابانی در جهان هستند.

پس بهره برداری از انرژی خورشیدی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی در کشور ایران نه تنها ممکن است بلکه بدلیل پاک بودن انرژی خورشیدی، هیچ تهدید زیست محیطی برای کشور ندارد و باعث کاهش تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

بنابراین احداث نیروگاه خورشیدی در کشور ایران افزون بر تامین انرژی الکتریکی نامحدود در سطح کشور، به سلامت محیط زیست کشور نیز کمک بسزایی می‌کند.

از طرف دیگر از ترکیب نیروگاه خورشیدی و مزرعه های استخراج رمز ارز ، میتوان به صورت قانونی ، فارم های سولار ماینینگ را برای استخراج بیت کوین و اتریوم احداث کرد و مستقیما انرژی خورشید را به دلار تبدیل کرد!

حال سوال اینجاست، چه مناطقی در کشور ایران از نظر طبیعی و استراتژیکی برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی مناسب‌تر هستند؟

اگر شما هم علاقه دارید پاسخ این سوال را بدانید پیشنهاد می‌کنیم به  مقالاتی که در انتهای صفحه قرار داده شده مراجعه کنید و پاسخ خود را دریافت کنید.

چگونه می‌شود از نیروگاه خورشیدی درآمد داشته باشیم؟

نیروگاه خورشیدی انرژی الکتریکی تولید می‌کند پس می‌تواند به عنوان یک پایگاه استراتژیک در تمامی صنایع  ورود کند.

شما به عنوان سرمایه گذار می‌توانید با دستگاه‌های دولتی و خصوصی مختلفی برای تامین انرژی مورد نیاز فعالیتشان همکاری کنید و با دریافت پروژه‌های پیمانکاری در این زمینه، یک درآمد ثابت و پایدار داشته باشید.

در مقالات موجود در انتهای صفحه به بررسی مفصل روش‌های درآمدزایی از نیروگاه خورشیدی پرداخته‌ایم .

اما یکی از مهمترین کاربردهایی که یک نیروگاه خورشیدی می‌تواند داشته باشد، تامین انرژی برق و آب رسانی به مناطق محروم و دورافتاده در کشور است!

اما آب رسانی از طریق انرژی برق و نیروگاه خورشیدی چگونه ممکن است؟

نیروگاه خورشیدی، پایان بحران کم آّبی و بی آبی !

3333

در حال حاضر بخش زیادی از منابع آب طبیعی کشور صرف تولید انرژی در نیروگاه‌های برق آبی می‌شود و همین موضوع دسترسی برخی مناطق کشور به آب را محدود نموده است و این مناطق را با بحران کم آبی یا بی آبی موجه نموده است.

کشورما علاوه بر بهره مندی از انرژِی پاک خورشیدی، از انرژی قوی باد هم بهره مند است.

شما می‌توانید نیروگاه خورشیدی  یا نیروگاه  خورشیدی – بادی را جایگزین نیروگاه برق آبی کنید و بجای تولید برق از انرژی فشار آب، همین آب را با سیستم‌های قوی پمپاژ الکتریکی به مناطق کم آب یا بدون آب کشور منتقل کنید.

تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز این دستگاه‌های پمپاژ آب بر عهده همین نیروگاه‌های خورشیدی و یا خورشیدی – بادی است و بدلیل  تامین مداوم انرژِی پمپاژ مورد نیاز، دستگاه‌ها هیچگاه دچار قطعی نمی‌شوند و تحت تاثیر شبکه برق کشور نیستند.

یکی دیگر از کاربردهای نیروگاه‌های خورشیدی در صنایع داروسازی است.

نیروگاه خورشیدی، ناجی صنعت دارو و درمان کشور !

تامین انرژی برق مورد نیاز یخچال‌های نگهداری دارو یکی از حیاتی‌ترین کاربردهای انرژی برق خورشیدی است.

اگر برق مورد نیاز یخچال‌های نگهداری دارو در کارخانه‌های تولید دارو یا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، از طریق انرژی خورشیدی تامین شود، خطر فساد داروها در اثر شرایط نامناسب نگهداری، به کمتر از 2 درصد می‌رسد و همین موضوع می‌تواند آمار هدر رفت تولیدات دارویی کشور و نیاز به واردات دارو را تا حد زیادی کاهش دهد.

این دو مورد تنها قطراتی از دریای وسیع کاربرد انرژی خورشیدی و نیروگاه خورشیدی در صنایع مختلف است.

در مقالات انتهای صفحه موارد بیشتری از کاربردهای جذاب و استراتژیک انرژی خورشیدی در دنیای مدرن مانند صنعت تولید گوشی هوشمند، سامانه مدیریت بحران‌های طبیعی کشورو... را مورد بررسی قرار داده‌ایم

 طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی 1 ، 5 ، 10 و 20 مگاواتی سال 1401 با کامفار و پشتیبانی 6 ماهه (کلیک کنید)

طرح توجیهی پنل خورشیدی سال 1401 ( طرح سفارشی با گرید و کامفار و پشتیبانی 6 ماهه اصلاحات) (کلیک کنید)