سایت آمازون آمریکا موفق شده خود را در بین 10 فروشگاه برتر اینترنتی جهان جای دهد. این سایت جزو یکی از معتبرترین سایت‌های خرید آنلاین در دنیا بوده و مقر اصلی آن در دو شهر مهم سیاتل و واشنگتن آمریکا است. سایت آمازون در سال 1994 شروع به کار کرد و در ابتدا تنها کتاب برای فروش داشت؛ اما به مرور زمان این شرکت کالاهای دیگر را هم برای فروش در خود جای داد. امروزه آمازون 200 میلیون مشتری و 400 میلیارد دلار درآمد در سال دارد. افراد مقیم ایران هم می‌توانند با رعایت چند نکته خرید از سایت آمازون آمریکا را داشته باشند، اما متاسفانه امکان ارسال کالا به صورت مستقیم به ایران وجود ندارد و نیازمند یک واسطه است.

خرید از آمازون آمریکا در ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

آیا افراد مقیم ایران امکان خرید از سایت آمازون را دارند؟

با توجه به اینکه شرکت اصلی آمازون در آمریکا است شاید برای شما این سوال مطرح شود که آیا افراد مقیم ایران امکان خرید از سایت آمازون آمریکا را دارند یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم این شرکت اینترنتی بزرگ در حال حاضر 140 شعبه در جهان دارد؛ اما به علت تحریم‌های اخیر، ساکنین ایران نمی‌توانند به صورت مستقیم از وب سایت آمازون خرید کنند. برای خرید از وب سایت آمازون دو گزینه پیش روی شماست:

  • این راه کمی دشوار است. در این گزینه شما باید آدرس یکی از بستگان و یا آشنایان خود را که خارج از ایران هستند را در سایت درج کنید. در این صورت بسته پستی شما به آن آدرس فرستاده می‌شود. سپس فرد گیرنده می‌تواند بسته را به ایران پست کند. در ضمن برخی افراد در فضای مجازی هستند که می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند. این گزینه کمی سخت و پر خطر است؛ زیرا اعتماد به غریبه هم کار آسانی نیست.
  • گزینه دوم که راه حل بهتری نیز است؛ سفارش محصول از طریق شرکت‌های تجاری و بازرگانی است. شرکت‌های بازرگانی و تجاری مانند کاوان تامین که در خارج از ایران هم دفتر دارند، به راحتی می‌توانند سفارشات شما را از سایت آمازون دریافت و به شما تحویل دهند. این شرکت بازرگانی سفارش شما درست در درب خانه به شما تحویل خواهد داد.

روند خرید از سایت آمازون

یکی از این دلایلی که افراد اقدام به خرید از سایت آمازون آمریکا می‌کنند کیفیت بالای محصولات آن‌هاست. کالاهایی که در این وب سایت عرضه می‌شوند را در هیچ کجای ایران نخواهید یافت. همچنین تنوع کالا در این شرکت به قدری بالاست که شما حتی کمیاب‌ترین محصولات را از مارک‌ها و برندهای مختلف به راحتی پیدا می‌کنید. کیفیت فوق‌العاده محصولات شرکت آمازون سبب شده تا این وبسایت به یکی از 10 سایت فروشگاهی آنلاین در جهان تبدیل شود. قیمت کالا در سایت آمازون بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و همین‌طور برای خریداران، امکان خرید عمده نیز فراهم شده است.

مهمترین مسئله چگونگی خرید از این سایت بوده که بهترین و کم دردسرترین گزینه، شرکت‌های واسطه هستند. شما پس از ثبت نام در سایت آمازون و شرکت واسطه مورد نظر مانند کاوان تامین، می‌توانید سفارش خود را به ثبت برسانید. تنها کافیست که محصولات را به سبد خرید خود در سایت ذخیره کنید. سپس اطلاعات محصول را در فرم مورد نظر سایت واسطه وارد کرده و پس از محاسبه قیمت، اقدام به پرداخت آن نمایید. سفارش شما پس از 30 تا 40 روز به دستتان خواهد رسید.

11

محصولات موجود در سایت آمازون

یکی از بزرگ‌ترین و برترین فروشگاه‌های اینترنتی در جهان که در چند دهه اخیر بسیار مورد استقبال بوده، سایت آمازون آمریکا است. این وب سایت توانسته بهترین، جدیدترین و نایاب‌ترین محصولات دنیا را در خود جای دهد و با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان خود در اقصی نقاط دنیا به عرضه برساند. از جمله محصولات موجود در سایت آمازون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محصولات الکترونیکی: موبایل، لپ تاپ، تبلت، ال این وان، کنسول‌های بازی، به‌روزترین محصولات گیمینگ، کیس‌های جدید گیمینگ، دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای و جدید دنیا، لنزهای پیشرفته و بروز، پرینترهای سه بعدی فوق‌العاده، تمامی تجهیزات استودیویی مثل کارت صدا ارزان و کارت صدا حرفه‌ای، انواع میکروفن، ارگ‌های اصل از برندهای معروف کرگ و یاماها، انواع هارد، گرافیک‌های قوی گیمینگ از شرکت‌های مثل ایسوس، گیگابایت، ام اس ای و...
  • انواع لوازم خانه: پیشرفته‌ترین تلویزیون‌های روز دنیا، انواع ماشین لباسشویی، ماشین‌های ظرفشویی، یخچال‌های جدید، انواع وسایل تزئیناتی خانه، قهوه سازهای پیشرفته و جدید، سلاردام، انواع و اقسام ماکروفر، ست کامل ظروف آشپزخانه، کولرهای گازی جدید و...
  • انواع لوازم آرایشی و بهداشتی: همه خانم‌ها به اصل بودن و باکیفیت بودن لوازم آرایشی دقت زیادی می‌کنند. زیرا پوست یکی از مهم‌ترین اجزا بدن است. سلامت پوست و مو برای همه افراد بسیار مهم و حیاتی بوده؛ از این رو شما می‌توانید با خیالی آسوده لوازم آرایشی برند و اصل را از سایت آمازون خریداری کنید.
  • انواع لباس‌ها، کیف و کفش: اگر شما هم برند پوش هستید خرید از آمازون گزینه خوبی برای شما خواهد بود. در سایت آمازون تمامی لباس‌ها، کیف و کفش‌ها از برندهای معروف دنیا هستند. شما با خرید از آمازون به راحتی زیبایی را به اندام خود هدیه خواهید داد.
  • وسایل مورد نیاز حیوانات خانگی: اگر در خانه حیواناتی مانند سگ و گربه دارید؛ حتما تهیه کردن غذاهای خوب و انواع داروها، ویتامین‌ها و مکمل‌ها در داخل ایران برای شما سخت است. بنابراین می‌توانید برای حیوانات خود از سایت آمازون بهترین وسایل و مکمل‌ها را سفارش دهید.

12

کلام پایانی

آمازون یکی از بهترین و بزرگ‌ترین سایت‌های فروش آنلاین در دنیا است. این سایت 140 شعبه در سرتاسر دنیا دارد. خرید از سایت آمازون آمریکا برای افراد مقیم ایران به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست و باید به صورت غیرمستقیم سفارشات خود را ثبت کنند. برای خرید باید آدرس خارج از کشور را در سیستم ثبت کنید و یا از طریق شرکت‌های تجاری و بازرگانی نظیر کاوان تامین که دارای شعبه در ایران و خارج هستند، محصولات خود را سفارش دهید. در سایت آمازون تمامی وسایل مورد نیاز خانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی و... با بهترین برندها موجود است.