چاپ سربرگ و اهمیت آن در کسب و کار و بیان مشخصات و ویژگی های یک سربرگ حرفه ای اداری را در این مقاله توضیح می دهیم.

چاپ سربرگ و مشخصات سربرگ استاندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

سربرگ در اصل یک نوع رسانه است که از ان جهت نگارش نامه های رسمی و یا سازمانی استفاده می کنند. چاپ سربرگ ها عموما در ابعاد و سایز کاغذ A4 و A5 و همچنین سرنسخه های پزشکی صورت می گیرد. درواقع سربرگ ها به خاطر این که از نماد و عنوان اصلی یک شرکت یا موسسه برخوردار هستند، از اوراق رسمی به حساب می ایند و ارزشمند می باشند. علاوه بر سربرگ وسایل دیگری از جمله پاکت و فولدر نیز جز ست اداری محسوب می شوند و از اهمیت بالایی برخوردار اند.

در ادامه ی این مقاله قصد داریم به اهمیت و کاربرد های چاپ سربرگ، نکات مهم در چاپ سربرگ و عوامل تاثیر گذار در قیمت ان بپردازیم و یک مجموعه ی معتبر و قابل اطمینان را جهت انتخاب وسفارش این محصول به شما عزیزان معرفی کنیم تا خریدی موفقیت امیز و مطلوبی را تجربه نمایید. با ما همراه باشید.

 

اهمیت و کاربرد های چاپ سربرگ

از سربرگ اداری که زیر مجموعه ای از ست اداری می باشد، جهت ارسال اطلاعات و نامه های مهم و ضروری به مشتریان محترم استفاده می کنند. سربرگ اداری سبب می شود که هم صاحب یک کمپانی بزرگ و مشهور و هم فردی که خورده کاری تجاری دارد، به صورت حرفه ای و پیشرفته نمایش داده شود. از نظر اماری و نیز تجربه ده ساله ی شبکه ی چاپ اکثرا سربرگ ها با جنس کاغذ های تحریر و کتان در گرماژ ۱۰۰ و نیز ۸۰ گرم در ابعاد مختلف A4 و یا A5 تولید و طراحی شده اند.

هنگامی که شما عزیزان از چاپ سربرگ جهت ارسال کردن نامه های رسمی استفاده می کنید درواقع یک عملکرد هوشمندانه و بسیار موثر را انجام داده اید. زیرا زمانی که دریافت کننده ی نامه در حال خواندن متن نامه است لوگوی ان رو نیز مشاهده می کند و شکل ان در ذهن افراد می تواند نقش ببندد. از سربرگ ها علاوه مواردی تا به اینجا ذکر شده، برای یادداشت ها و یا اسناد و نامه های تقدیر و تشکر استفاده می کنند.

نکات مهم چاپ سربرگ

چاپ سربرگ در رنگ های متفاوتی از جمله سیاه سفید و یا رنگی طراحی و تولید می شود اما توصیه ما شما عزیزان این است که از چاپ سربرگ رنگی استفاده نمایید. در صورتی که می خواهید چاپ سربرگ شما تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد ما به شما پیشنهاد می کنیم که در طراحی سربرگ از رنگ های تیره مثل سورمه ای، سبز تیره و نیز مشکی استفاده نمایید.

به این نکته توجه کنید که در چاپ سربرگ ها از طیف رنگی نباید استفاده شود و یا جهت ارسال ان از فکس استفاده نکنید. زیرا این امر سبب می شود که خوانایی متن شما از بین برود.

از پرینتر های عادی نیز می توان برای چاپ سربرگ ها استفاده کرد، اما دقت کنید که برای پوستر ها و پاکت نامه ها حتما باید از دستگاه های تخصصی تر استفاده نمایید. توصیه می شود که هنگام چاپ سربرگ ها حتما عناصر گرافیکی و بصری کمتری را مورد استفاده قرار بدهید. در اصل متن باید به گونه ای باشد که در راس توجه قرار بگیرد و رنگ تصاویر به گونه ای نباشند که متن را تحت شعاع قرار دهند.

از کارد های حاشیه در طراحی سربرگ ها هرگز استفاده نکنید. زیرا این امر سبب‌ می شود که طرح سربرگ ها زیبایی و جذابیت خود را از دست بدهند. در اصل نماد و عنوان کمپانی مد نظر بایستی در بالاترین قیمت برگه قرار گیرد و شماره ی پیوست باید در قسمت بالا، سمت چپ برگه نوشته شود و تاریخ هم در پایین سربرگ نوشته شود.

قسمت هایی از متن که بسیار مهم هستند را باید با استفاده از فونت درشت بنویسید تا متن تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

فونت متن شما بهتر است بین ۱۰ تا ۱۴ باشد اما توجه کنید که فونت شما برای نوشتن ادرس و نشانی محل مورد نظر باید بین ۸ تا ۱۲ باشد.

رنگ ها در چاپ سربرگ ها نقش بسیار مهمی دارند بنابراین حتما ان ها در نظر بگیرید. هر کمپانی دارای رنگ سازمانی مخصوص به خود است، برای مثال رنگ سازمانی رایتل بنفش به همین منظور برای چاپ سربرگ های ان بهتر است که از رنگ بنفش استفاده نماید.

در صورتی که در ابعاد و اندازه ی برگه های سربرگ تغییری ایجاد شود، روی نسبت‌ اندازه ی اجزا هیچ گونه تغییری بوجود نمی اید.

نمونه چاپی سربرگ همچاپ

قیمت چاپ سربرگ

در این بخش قصد داریم عواملی که در تعیین قیمت چاپ سربرگ موثر هستند را ذکر کنیم و شما را تا حدودی با قیمت ان ها اشنا نماییم. اشنا شدن با این عوامل مؤثر سبب می شود که شما عزیزان چاپ سربرگ را با توجه به نیاز تجاری خود در کیفیتی مطلوب و بهترین قیمت انتخاب و تهیه کنید.

چاپ سربرگ اداری افست با توجه به مواردی که در ادامه ذکر می کنیم قیمت گذاری شده است. اندازه ی کاغذ یکی از این موارد می باشد که درواقع چاپ سربرگ در ابعاد استاندارد 21 * 29.7 و همچنین 21 * 14.8 طراحی و تولید می گردد. از دیگر موارد مهم در تعیین قیمت این محصول می توان به نوع کاغذ ان اشاره کرد که معمولا از جنس کاغذ های تحریر و کتان برای تولید ان استفاده می کنند. گرماژ کاغذ نیز از دیگر مواردی است که در تعیین قیمت این محصول موثر می باشد.

از گرماژ های ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم برای چاپ سربرگ استفاده می نمایند. تعداد رنگ چاپ و تیراژ نیز از دیگر موارد مهم در تعیین قیمت این محصول به حساب می ایند. در چاپ سربرگ های اداری معمولا از تعداد رنگ های کمی استفاده می شود اما هر چه تعداد رنگ های استفاده شده بیشتر شوند هزینه ان نیز بالا تر می رود. از طرفی هر چه تیراژ کار بالا تر باشد، هزینه چاپ سربرگ اندکی کاهش می یابد. علاوه بر موارد ذکر شده، نوبت چاپ و نیز هزینه ی برش و خدمات صحافی در تعیین قیمت این محصول بسیار تاثیر گذار می باشند.

چاپ سربرگ در همچاپ

در چاپ و بسته بندی همچاپ معیار اصلی و اساسی، ارزشند شمردن مشتریان محترم است. همچاپ دارای بیست سال سابقه ی کاری در زمینه های مختلف چاپ، بسته بندی و تبلیغات می باشد. این کمپانی در تولید محصولات و ارائه ی خدمات خود استاندارد های بالایی را رعایت کرده و جهت بر طرف نمودن نیاز های تمامی مشتریان گرامی محصولات خود را اعم از چاپ بروشور و تراکت، چاپ پوستر های تبلیغاتی، چاپ کاتالوگ ها و بروشور ها، چاپ کارت ویزیت، چاپ تقویم و سررسید، چاپ کارت دعوت و پستال، چاپ جعبه ، چاپ استند های نمایشگاهی و غیره را با بهترین خدمات و کیفیت ارائه می دهد.

خدمات چاپی همچاپ

از مزایای همچاپ می توان به مشاوره با تماس مستقیم، قیمت های مقرون به صرفه و شفاف، کنترل محصولات استاندارد و غیره اشاره نمود. همچاپ بخشی به نام چاپخانه ی انلاین را راه اندازی کرده است تا در این صورت مشتریان عزیز به راحتی بتوانند درخواست خود را ثبت نمایند. چاپخانه ی انلاین به شما این امکان را می دهد که به اسانی سفارش و درخواست های خود از جمله چاپ افست، چاپ دیجیتال، خدمات روکش سلفون، یووی و غیره را انتخاب و تهیه نمایید و بهترین و با کیفیت ترین چاپ ها را که با استفاده از مواد مرغوب طراحی شده اند را در اختیار داشته باشید.