سوپرانقلابی‌ها می‌کوشند با عبور از رهبری فضای اجتماعی را ملتهب کند.

وحدت، ضرورت این روزهای ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث‌آنلاین، در موضوع حمله جمهوری اسلامی ایران به اراضی اشغالی اقتدار نظام اسلامی و البته ضعف و حقارت رژیم صهیونستی بر همه دنیا ثابت شد اما این رخداد مهم یک دستاورد ویژه دیگری هم داشت؛ آنکه دیدیم چه طور در مواجهه با دشمن خارجی ملت ایران با نظام ایران همبسته شد و یک وحدت کم‌نظیر بین همه ایرانیان به وجود آمد؛ اینکه باید در مقابل هر تعرضی با قدرت توان ایستاد. همه در مواجهه با این موضوع یک‌صدا شدند و همه از تنبیهی که از سخن رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر تنبیه رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

انتظار می‌رفت که از این وحدت بهره برده شود تا در ابعاد دیگر، همراهی مردم مورد استفاده قرار گیرد اما برخوردهایی در موضوع حجاب باعث شده است که این نقد به وجود آید که برخی رفتارهای خارج از عرف آیا باعث کم‌شدن وحدت داخلی می‌شود؟

تردیدی نیست که مقوله حجاب یک واجب عینی و نیز قانون موضوعه کشور است و رعایت آن بر همه بانوان واجب شرعی و قانونی است اما نقدی دلسوزانه ناظر بر آن است نباید در این راستا وحدت داخلی مخدوش شود تا دشمن نتواند از چنین فضایی به نفع امیال خود استفاده کند.

چند روز پیش مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، برای ذکر چنین مضمونی به نقل قول از رهبر انقلاب پرداخت و نوشت: «رهبر انقلاب: کشف حجاب هم حرام شرعی است، هم‌ حرام سیاسی است. منتهی دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده. ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم. کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد».

او در ادامه این توئیت نوشت که به تازگی برخی از مسئولین به دلیل کارهای بی‌قاعده تذکرهایی دریافت کرده‌اند.

بعد از این توئیت برخی نیروهای تندرو علیه فضائیلی تاختند و با ادبیاتی به زننده با او برخورد کردند. در سال‌های اخیر همین جماعت سوپرانقلابی سعی کرده‌اند به بهانه‌های مختلف فضای اجتماعی و سیاسی را با رفتارهای رادیکال خود ملتهب کنند که البته رفتارهای آنها هزینه‌های گزافی بر دوش کشور و ملت هم گذاشته است.

نکته آن است که این جماعت انقلابی‌نما خودشان می‌دانند که رهبر انقلاب چنین موضعی اتخاذ کرده‌اند و پیشتر هم فضائلی یا نشریه خط حزب‌الله بعضا مواضع غیر رسمی معظم‌له را بیان می‌کردند که از سوی دفتر ایشان هم تکذیب نشده بود. حالا هم فضائلی به عنوان یکی از اعضای دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنی از ایشان را مطرح کرده‌اند که از قضا با مشی ایشان همسان است زیرا همان‌طور که اخیرا در یادداشت سید محمود رضوی هم آمده است، رهبر انقلاب درباره نحوه مواجهه با کسانی که حجاب شرعی را آن طور که مورد قبول است رعایت نمی‌کنند مواضع روشنی دارند؛ از این سخنان: «اطمینان دارم که بانوان کشورمان حتی کسانی که در زمینه حجاب قدری سهل‌انگاری دارند، دلبسته به اسلام و نظام هستند»، «در شبهای اَحیاء زن‌ها با ریخت‌های مختلف، قواره‌های مختلف اشک می‌ریزند؛ من حسرت می‌خورم ‌به آن جور اشک ریختن!»، «آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمیکنند، اینها را نباید ‌متّهم کرد به بی‌دینی و ضدانقلابی»، «بدحجابی یا ضعف حجاب درست نیست اما این موجب نمیشود که ما این افراد را از حوزه‌ی دین و انقلاب و مانند اینها خارج ‌بکنیم و خارج بدانیم»، «خیلی از این کسانی که حجاب کاملی هم ندارند، جزو هواداران ‌جدّی نظام جمهوری اسلامی هستند؛ شما ‌می‌بینید در مراسم مذهبی، در مراسم انقلابی، اینها شرکت می‌کنند»، «خانمهایی بودند که در عرف معمولی به آنها میگویند بدحجاب، اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ی به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌های این حقیر باطن است؛ نمی‌بینند. گفتا شیخا هر آنچه گوئی هستم، آیا تو چنان که می‌نمائی هستی؟»

حالا هم ایشان نسبت به برخی رفتارهای نامتعارف در برخورد در موضوع حجاب تذکر داده‌اند اما عجیب است که برخی نیروها می‌خواهند حتی از رهبری هم عبور کنند تا جامعه را ملتهب کنند.

به هر روی آنچه در مقطع کنونی بیش از همیشه احساس می‌شود، آن است که همه باید در جهت طرد تندروی‌ها و جذب همبستگی‌ها تلاش کنند تا در آن صورت از قضا آن بخش از مردم که نسبت به رعایت حجاب حساسیت لازم را ندارند هم بدون هرگونه درگیری‌ به رعایت حجاب مبادرت ورزند