در پی توئیت تحریک‌آمیز‌و‌خلاف قاعده جواد کریمی قدوسی بسیاری از تحلیلگران، کارشناسان و رسانه‌ها واکنش نشان دادند.

واکنش‌ها به توئیت تحریک‌آمیز کریمی قدوسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: جواد کریمی قدوسی به تازگی در توئیتی نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد».

این توئیت او به زعم بسیاری یک اقدام تحریک‌آمیز در شرایط حساس دیپلماتیک کنونی تلقی شد زیرا گفته شد در شرایطی که آمریکا و رژیم صهیونیستی همه تلاششان بر تشکیل اجماعی جهانی علیه ایران است و به ویژه در وضعیتی که گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفته است که تهدید علیه تأسیسات هسته‌ای ایران ممنوع است و به نوعی تحرک اخیر صهیونیست‌ها را محکوم کرده، چرا یک نماینده مجلس که عضو کمیسیون امنیت ملی هم هست باید توئیتی تحریک‌آمیز منتشر کند؟

عبدالله گنجی، روزنامه نگار در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به ادعای کریمی‌قدوسی نوشت: «این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟ چه لزومی دارد جای رئیس سازمان انرژی اتمی نشستن و از او عبور کردن؟ چه مشکلی از نظام و مردم حل می کنید؟ لااقل تحلیل یا مطالبه کنید. خبر مجرا، صاحب و تدبیر دیگری دارد».

رضا نصری، کارشناس حقوق بین‌الملل هم نوشت: «خدا می‌داند شبهه‌افکنی‌های بی اساس در مورد «ساخت قریب‌الوقوع بمب اتم» در فضای رسانه‌ای چه باری بر دوش وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیپلمات‌های کشور می‌گذارد تا بلکه بتوانند اثرات سوء آن را خنثی کنند!

تازه وقتی تکذیب کردند، این بار نوبت رسانه‌های مغرض آن‌طرفی می‌شود که ادعای اولیه را حقیقت جلوه دهند و دستگاه دیپلماسی را به ماله‌کشی متهم کنند! طرح این قبیل ادعاهای بی اساس، بنزین ریختن بر آتش ایران‌هراسی و جلب توجه افکار عمومی جهان به سمت ایران - در حالی که می‌بایست تیتر اول رسانه‌ها حمله اسرائیل به رفح باشد- با کدام منطق به سود کشور تمام می‌شود؟ در روزهایی که وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در حال نامه‌نگاری به دولت‌های عضو سازمان ملل متحد و بر پا کردن کمپین‌های وسیع تبلیغاتی است تا برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای اروپا و سایر کشورهای جهان جلوه دهد، اینکه بگویید تازه در ظرف یک هفته کلاهک هسته‌ای‌اش را هم سوار می‌کنیم چطور قرار است به منافع ملی و امنیتی کشور کمک کند؟»

محمد فاضلی، جامعه‌شناس هم گفت: «مملکت نظم و نسق دولت مدرنی ندارد که تناسب اختیار و مسئولیت، و پاسخگویی در برابر سخن و عمل برقرار باشد. کسانی درباره راهبردهای سیاست خارجی و نظامی خبر -غلط یا درست- می‌دهند که نه اختیار دارند نه مسئولیتش را می‌پذیرند. عقوبت هم نمی‌شوند. بی‌ دولتی راهبرد است، عوارض فشل بودن یا چه؟»

روزنامه «ایران»، ارگان مطبوعاتی دولت، هم نوشت: «کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در اظهاراتی دو پهلو مدعی شده است که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد. این درحالی است که رژیم صهیونیستی، امریکا و کشورهای غربی به دنبال متهم کردن ایران هستند و با توجه به رویارویی اخیر ایران و رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها بیشتر هم شده است. در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟ پر واضح است که این قبیل اظهارات خلاف واقع همواره و به راحتی از سوی دشمنان مردم ایران دستمایه تحریم و ایران‌هراسی قرار گرفته است. تفکیک مسئولیت‌ها در کشور نیز نشان می‌دهد که ادعاهای این چنینی از سوی یک نماینده، مشروعیت نداشته و جز آسیب، ثمری ندارد».