راحت ترین برنامه استانی کانادا کدام است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

برنامه های استانی بی شماری وجود دارد که هر کدام شرایط واجد شرایط منحصر به فرد خود را دارندPNP ها به استان ها اجازه می دهند به نیازهای مهاجرتی منحصر به فرد خود پاسخ دهند. به طور کلی، PNP ها برای پر کردن نیاز های موجود در نیروی کار طراحی شده اند، بنابراین نامزدهای با تجربه در مشاغل پر تقاضا را هدف قرار می دهند. برای اطلاع بیشتر از مهاجرت کانادا با برنامه های استانی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اغلب از ما می پرسند که کدام برنامه نامزد استانی کانادا (PNP) برای کاندیداهای خارج از کشور راحت ترین مهاجرت به آن است و راحت ترین استان کانادا برای مهاجرت چیست. در حالی که بسیاری از PNP ها برای درخواست نامزدی نیاز به اتصال به استان خود مانند یک پیشنهاد شغلی، تجربه کاری، یا مدرک تحصیلی دارند، برنامه هایی وجود دارد که نامزدها را صرفاً بر اساس توانایی آنها در پر کردن نیازهای کاری یا جمعیتی دعوت می کنند.

 

ALT IMAGE: راحت ترین برنامه استانی کانادا

این چهار استانی هستند که در سال 2022 برای متقاضیان خارج از کشور ساده‌ترین استان برای دریافت روابط عمومی در کانادا به حساب می‌آیند:

شماره 1 - کارگر ماهر بین المللی ساسکاچوان: شغل مورد تقاضا و اکسپرس اینتری

استان ساسکاچوان که در منطقه دشتی کانادا واقع شده است به دلیل رشد اقتصادی قوی و فرصت های شغلی به مقصدی محبوب برای مهاجران تبدیل شده است.

جریان‌های مشاغل مورد تقاضا و اکسپرس اینتری PNP بین‌المللی کارگران ماهر ساسکاچوان برای استخدام کارگران با تجربه در مشاغل مورد تقاضای استان طراحی شده‌اند. این کارگران ماهر بین‌المللی کاندیداهای منتخب را با استفاده از سیستم ابراز علاقه (EOI) پخش می‌کند.

برای ارسال EOI، متقاضیان باید حداقل یک سال تجربه در شغلی داشته باشند که در فهرست مشاغل استثنا شده SINP قرار ندارد. داوطلبان علاقه مند باید مدرک تحصیلی پس از متوسطه حداقل یک ساله را نیز تکمیل کرده باشند و انگلیسی یا فرانسوی صحبت کنند. هر نامزدی که حداقل معیارهای واجد شرایط بودن ساسکاچوان، از جمله کسب حداقل 60 امتیاز در شبکه ارزیابی امتیاز خود را داشته باشد، می‌تواند یک نمایه EOI ارسال کند. سپس نمایه های ارسالی در یکی از قرعه کشی های EOI SINP در نظر گرفته می شوند. فقط نامزدهایی که رقابتی ترین امتیاز SINP و مشاغل مورد تقاضا را دارند در قرعه کشی SINP EOI دعوت می شوند.

کاندیداهای واجد شرایط اکسپرس اینتری می توانند از طریق جریان اکسپرس اینتری ساسکاچوان برای رسیدگی سریع به درخواست اقامت دائم خود درخواست دهند. با این حال، جریان مشاغل مورد تقاضای ساسکاچوان برای کسانی که واجد شرایط ارسال نمایه اکسپرس اینتری نیستند نیز در دسترس است.

شماره 2 - جریان اکسپرس اینتری آلبرتا

استان آلبرتا در غرب کانادا خانه برخی از شهرهای پر رونق کانادا مانند کلگری و ادمونتون است. آلبرتا با بازار کار رو به رشد و سیستم آموزشی عالی، استانی قابل توجه برای تازه واردان احتمالی است.

جریان اکسپرس اینتری آلبرتا، نامزدها را از اکسپرس اینتری فدرال برای درخواست نامزدی استانی انتخاب می کند. یکی از مزایای اصلی این جریان این است که آنها داوطلبان اکسپرس انتری را با امتیاز CRS کمتر از 300 در نظر می گیرند، که به این معنی است که تعداد بیشتری از کاندیداها شانس دریافت اطلاعیه علاقه مندی از استان را خواهند داشت. و میتوانند به اقامت دائم کانادا فکر کنند.

2

جریان اکسپرس ایتری البرتا ALT IMAGE

شایان ذکر است که امتیاز CRS بالای 300 دعوتنامه از جریان اکسپرس اینتری آلبرتا را تضمین نمی کند. برنامه نامزدهای مهاجر آلبرتا امتیاز CRS پایین‌ترین نامزد را از هر دور دعوت‌نامه منتشر می‌کند اما معیارهای هدفمند را منتشر نمی‌کند. عوامل زیر ممکن است شانس یک نامزد را افزایش دهد:

  • یک خویشاوند واجد شرایط که مقیم دائم یا شهروند ساکن آلبرتا است.
  • پیشنهاد کاری یا تجربه کاری در آلبرتا؛
  • مدارک تکمیل شده از یک موسسه عالی کانادایی

جریان اکسپرس اینتری آلبرتا از طریق سیستم اکسپرس اینتری فدرال عمل می کند. این بدان معناست که دریافت نامزدی استانی امتیاز CRS متقاضی را تا 600 امتیاز افزایش می‌دهد و عملاً تضمین می‌کند که در قرعه‌کشی اکسپرس انتری بعدی دعوتنامه درخواست (ITA) برای روابط عمومی دریافت می‌کند.

به دلیل نیاز کم آلبرتا به CRS، آنها اغلب به عنوان یکی از ساده ترین استان ها برای دریافت روابط عمومی در کانادا در نظر گرفته می شوند.

شماره 3 - جریان اولویت های سرمایه انسانی انتاریو

انتاریو محبوب ترین مقصد کانادا برای مهاجران است و بسیاری از تازه واردان به شهر شلوغ تورنتو و بخش مشاغل فناوری در حال رشد آن کشیده شده اند. به این ترتیب، استان سهمیه زیادی برای کمک به مهاجران تازه وارد از طریق جریان های PNP دارد.

علیرغم داشتن یکی از بالاترین سهمیه ها در بین تمام استان ها، انتاریو می خواهد افراد تازه وارد بیشتری را به خدمت بگیرد. مونته مک ناتون، وزیر کار انتاریو اخیراً درخواست کرده است تا تعداد مهاجران مجاز تحت برنامه نامزدی مهاجر انتاریو (OINP) را از 9000 به 18000 نفر برای کمک به مقابله با کمبود نیروی کار در استان دو برابر کند.

برای کسانی که خارج از کانادا زندگی می کنند، جریان اولویت های سرمایه انسانی انتاریو یک گزینه عالی است. این جریان کارگران ماهری را در اولویت قرار می دهد که بتوانند موقعیت های شغلی ماهر را در استان پر کنند.

اولویت های سرمایه انسانی نیز از طریق سیستم اکسپرس انتری فدرال عمل می کند. نامزدهای احتمالی باید یک نمایه اکسپرس اینتری فعال با امتیاز CRS 400 یا بالاتر داشته باشند. انتاریو تمام نمایه‌های اکسپرس اینتری را اسکن می‌کند و از پروفایل‌های خاصی دعوت می‌کند تا برای PNP درخواست دهند، معمولاً نامزدها را بر اساس گروهی از کدهای NOC و محدوده‌ای خاص CRS دعوت می‌کند.

در سال 2021، انتاریو در مجموع 3513 نامزد را تحت جریان اولویت‌های سرمایه انسانی خود معرفی کرد. از این نامزدها، حدود نیمی از آنها تحت قرعه کشی فناوری هدفمند OINP دعوت شدند.

انتاریو همچنین یک جریان PNP را برای کارگران ماهر فرانسوی زبان که دارای پروفایل در استخر اکسپرس اینتری هستند ارائه می دهد. اگر در زبان فرانسه تسلط متوسط تا پیشرفته دارید، این برنامه ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد!

با توجه به سهمیه های بالای مهاجرت انتاریو، این استان قرعه کشی های مکرری انجام می دهد، که آن را به یکی از آسان ترین استان ها برای دریافت روابط عمومی در کانادا برای نامزدهای واجد شرایط تبدیل می کند.

3

ALT IMAGE: جریان اولویت های سرمایه انسانی انتاریو

 

شماره 4 - جریان اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا در سواحل شرقی کانادا در اقیانوس اطلس واقع شده است. نزدیکی استان به اقیانوس، هزینه کم زندگی و سبک زندگی آرام، آن را به مقصدی رویایی برای بسیاری از تازه واردان احتمالی تبدیل کرده است.

اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا نیز کاندیداها را مستقیماً از استخر اکسپرس اینتری انتخاب می کند. از آنجایی که این جریان اغلب پروفایل هایی را بدون اتصال به استان دعوت می کند، یکی از آسان ترین PNP ها برای متقاضیان خارج از کشور برای دریافت روابط عمومی محسوب می شود.

نوا اسکوشیا مشاغل یا معیارهایی را که قرار است قبل از دوره های پذیرش خود هدف قرار دهد منتشر نمی کند، اما به طور مرتب از نامزدهایی دعوت می کند که هیچ ارتباطی با استان ندارند. نامزدهای احتمالی باید یک نمایه اکسپرس اینتری فعال داشته باشند و علاقه خود را به نوا اسکوشیا نشان دهند.

کاندیداهایی که از نوا اسکوشیا دعوتنامه دریافت می کنند، می توانند برای دریافت نامزدی استانی درخواست دهند. از آنجایی که جریان از طریق سیستم اکسپرس اینتری نیز کار می کند، نامزدهای موفق 600 امتیاز اضافی نسبت به امتیاز CRS خود دریافت می کنند. این امتیازات اضافی اساساً یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) در قرعه کشی اکسپرس اینتری فدرال را تضمین می کند.

کدام PNP برای شما مناسب است؟

با بیش از 80 PNP برای انتخاب، می دانیم که محدود کردن برنامه مهاجرتی که ممکن است برای شما بهترین باشد ممکن است دشوار باشد. از آنجایی که ساده‌ترین استان برای دریافت روابط عمومی در کانادا معمولاً به مشخصات منحصر به فرد شما بستگی دارد، دانستن اینکه از کجا شروع کنید دشوار است. اگر می خواهید در مورد PNP های کانادا یا سایر روش های مهاجرت به کانادا بیشتر بدانید، برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!