رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت، دونالد ترامپ سال گذشته که "یک مشت مزخرف" درباره انتخابات بافت و از پذیرش شکست امتناع کرد، اصول اصلی دموکراسی را زیر پا گذاشته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در اولین کمپین مجازی اهداکنندگان مالی از زمان انتخابات ۲۰۲۰ گفت، ادعاهای ترامپ مشروعیت انتخابات آمریکا را تضعیف میکند و به وقوع دیگر تدابیر ضد دموکراتیک نظیر تلاش برای سرکوب آراء کمک کرد.

اوباما گفت: آنچه شاهد بودیم اینکه یک جانشین، رئیس جمهوری پیشین، اصول اصلی که شما آراء را شمارش کرده و بعد پیروز را اعلام می‌کنید، نقض کرد و یک مشت مزخرف جعلی از خودش ساخت.

دونالد ترامپ همچنان مدعی بود که شکست او نتیجه تقلب گسترده بوده که ادعایش در چندین دادگاه، از سوی مقامهای انتخاباتی و اعضای دولت خودش هم رد شد.

باراک اوباما گفت: آنچه "دروغ بزرگ" خوانده میشد، سرعت گرفت که در عوض به گام‌های مجلس تحت کنترل جمهوریخواهان برای کاهش دسترسی به رای‌دهی و کسب اختیارات بیشتر بر سر عملیات‌های رای‌دهی منجر شد.

این رئیس‌جمهوری دموکرات پیشین گفت: حرف آخر این است. اگر اکنون جلوی اینگونه کارها را نگیریم، آنچه شاهد خواهیم بود، انتخابات‌های پر جار و جنجال بیشتر است... ما همچنین شاهد مشروعیت‌زدایی بیشتر دموکراسی خودمان خواهیم بود. همچنین شکست این توافق اساسی که این آزمایش دموکراتیک فوق‌العاده را این همه سال برگزار کرده است.