مشی رهبر انقلاب اسلامی همواره بر حفظ وحدت حداکثری بوده است؛ از این‌رو باید از هر رویکردی که منجر به ایجاد دوقطبی اجتماعی شود پرهیز شود.

ضرورت وحدت حداکثری و پرهیز از دوقطبی‌سازی‌های سیاسی-اجتماعی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: ایجاد دوقطبی‌ اجتماعی و سیاسی در کشور یکی از مخاطراتی است که همواره دلسوزان نظام و انقلاب و کشور نسبت به آن هشدار داده‌اند؛ چه در مقطع انتخابات که برخی سعی می‌کنند با ایجاد دوقطبی بخش‌هایی از جامعه را تهییج تا سبد رأی خود را پر کنند، چه آن خارج‌نشین‌هایی که می‌کوشند با سیاه‌نمایی مردم را علیه حاکمیت کنند و چه در حوزه اجتماعی که برخی رفتارها گرچه با هدف اصلاح فرهنگی باشد اما منجر به ایجاد دوقطبی می‌شود.

اخیرا که برخی رفتارها در سطح شهرها در حوزه حجاب مورد نقد قرار گرفت، بار دیگر این بحث به وجود آمد که دوقطبی‌کردن جامعه چه مضراتی می‌تواند داشته باشد و آیا اصلا بدحجابی یا بی‌حجابی را باید به موضوع امنیتی تبدیل کرد یا خیر؟ بارها و بارها رهبر انقلاب اسلامی در سخنانشان تأکید کرده‌اند که آنهایی که ظاهرشان طور دیگری است هم دلشان با نظام است و هستند از این افراد که در شب قدر اشک می‌ریزیند. این سخنان رهبر انقلاب به وضوح حکایت از یک موضوع دارد؛ وحدت حداکثری. موضوعی که ایشان در امر سیاسی انتخابات هم مطرح کرده‌ بودند؛ آنجا که فرمودند حتی آنهایی که نظام را هم قبول ندارد، برای کشور رأی دهند.

با داشتن چنین گزاره‌هایی مسلمی بر حفظ وحدت به نظر می‌رسد که می‌توان در حوزه اجتماعی-فرهنگی با ابزارهای فرهنگی به مقابله با بی‌حجابی رفت و می‌شود برخوردهای سلبی در سطح جامعه را به حداقل رساند. نکته مهم آن است که اتفاقا چنین رویکردی در مصوبه عفاف و حجاب هم آمده است.

در پایان ذکر این نکته هم لازم است که در شرایطی که بحران‌های اقتصادی از یک‌سو و وضعیت پرتنش منطقه از سوی دیگر وجود دارد، عبور از بحران‌ها مسیر نمی‌شود مگر با همدلی حداکثری میان مردم و مسئولان.