هر آنچه که باید در مورد آیلتس و تافل بدانید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیلتس و تافل مهم‌ترین و پرطرفدارترین آزمون‌های معتبر تعیین سطح زبان است که ایرانیان زیادی سالانه برای گرفتن مدرک آیلتس و مدرک تافل در آن شرکت می‌کنند. از مهم‌ترین دلایل شرکت کنندگان آزمون‌های آیلتس و تافل، مهاجرت، تحصیلات و کار است. اما یکی از پرسش‌های معمول زبان‌آموزان، انتخاب درست میان آیلتس یا تافل است. زبان‌آموز می‌خواهد بداند این دو آزمون چه تفاوت‌ها و شبات‌هایی داشته و برای اهداف خود، کدام یک مناسب‌تر است؟ در این محتوا راجع به ساختار هر دو آزمون و هر آنچه باید راجع به آیلتس و تافل بدانید، صحبت شده است. پس این محتوا را از دست ندهید.

آیلتس یا تافل، کدام یک بهتر است؟

اولین نکته درباره‌ی آزمون‌های تافل و آیلتس این است که هر دو از اعتبار بسیار خوبی میان دانشگاه‌ها، سازمان‌های مهاجرت، شرکت‌ها و موسسات دنیا برخوردار هستند. به طور خلاصه می‌توان این آزمون‌ها را به این شکل معرفی کرد:

آیلتس (IELTS) چیست؟

آیلتس یا International English Language Testing Service یک آزمون بین‌المللی برای سنجش میزان تسلط داوطلب به زبان انگلیسی است که دو شاخه‌ی جنرال و آکادمیک دارد. هرچند، آیلتس بر پایه‌ی لهجه‌ی بریتیش برگزار می‌شود، اما آزمون‌دهندگان می‌توانند از دیکته و تلفظ آمریکایی نیز استفاده کنند. آیلتس در ۱۱۰ کشور جهان برگزار می‌شود و سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر در این آزمون شرکت می‌کنند.

تافل (TOFEL) چیست؟

آزمون تافل یا Test of English as a Foreign Language یکی دیگر از آزمون‌های بین‌المللی با هدف سنجش میزان آمادگی و دانش زبان‌آموزان است. این آزمون توسط موسسه آمریکایی ETS برگزار ‌می‌شود و تلفظ اصلی آن امریکن است. هرچند استفاده از دیکته و لهجه‌ی بریتیش در آن مشکلی ندارد. آزمون آیلتس در بیش از 90 کشور دنیا معتبر است اما معمولاً برای پذیرش در مراکز و موسسات آمریکایی از این مدرک استفاده می‌شود. نمره آیلتس تافل تقریباً در بیش از نه هزار دانشگاه جهان اعتبار دارد و همین ویژگی، این آزمون را به یکی از معتبرترین آزمون‌های تعیین سطح زبان تبدیل کرده است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید از لحاظ اعتبار هر دو آزمون آیلتس و تافل در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. در ادامه راجع به تفاوت‌ها و شباهت‌های این آزمون و همچنین قیمت‌ کلاس‌های آمادگی برای شرکت در این آزمون‌ها صحبت شده است، تا نکات و اطلاعات بیشتری راجع به آیلتس و تافل بدانید. راجع به تفاوت‌ها و شباهت‌های آیلتس و تافل، نکات ریز و مهمی وجود دارد که پیشنهاد می‌شود مقاله فرارو رو نیز مطالعه کنید. چون در محتوای مقاله فرارو به طور مفصل‌تر راجع به تفاوت‌های آیلتس و تافل صحبت شده است.

 ساختار آزمون آیلتس و تافل؛ تنها شباهت این دو آزمون

مهم‌ترین شباهت آزمون آیلتس و تافل، ساختار این دو آزمون است. فرقی نمی‌کند که شما چه آزمونی را در نهایت انتخاب کنید، در هر دو آن، ساختار یکی است و باید برای چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی مهارت مکالمه (Speaking)، مهارت نوشتن (Writing)، مهارت خواندن (Reading) و مهارت شنیداری (Listening) آماده شوید.
2

تفاوت‌های مهم آزمون آیلتس با آزمون تافل

با اینکه این دو آزمون در ساختار مشابه یکدیگر هستند، اما از لحاظ نحوه برگزاری آزمون و سیر محتوایی سوالات بایکدیگر  متفاوت هستند. آزمون تافل در یک روز و مدت زمان 4 ساعت برگزار می شود. بخش لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ آیلتس در یک روز و بخش اسپیکینگ آن در روزی دیگر و به صورت مجزا برگزار می‌شود. اما مدت زمان آزمون آیلتس 2 ساعت و 44 دقیقه است که در دو مرحله شفاهی و کتبی برگزار می‌شود. این دو مرحله در دو روز متفاوت و در بازه‌ای هفت روزه برگزار می گردد.  اما مهم‌ترین تفاوت آزمون تافل و آیلتس در نحوه سوالات و برگزاری آزمون در بخش مهارت‌های چهارگانه زبان است که به طور خلاصه به آن می‌پردازیم.

تفاوت IELTS و TOFEL در بخش مکالمه

مهم‌ترین تفاوت در آزمون تافل و آیلتس در بخش مکالمه است. در آزمون آیلتس، آزمون دهندگان با یک آزمو‌ن‌گیرنده رو به رو هستند و جلسه آزمون مانند یک گفتگو برگزار می‌شود. اما در تافل، داوطلب از طریق کامپیوتر به سوالات باید پاسخ داده تا مهارت مکالمه او ارزیابی شود.

بخش نوشتن از دیگر تفاوت‌های آزمون تافل با آیلتس

تفاوت آزمون آیلتس با تافل در بخش رایتینگ، در شیوه ارائه پاسخ سوالات است. آزمون دهنده آزمون تافل از طریق کامپیوتر و کیبورد باید پاسخ سوال خود را تایپ کند، اما در آیلتس فرد باید جواب سوالات را بنویسد. بنابراین داشتن خطی خوانا نیز یک مزیت محسوب می‌شود.

آیلتس یا تافل؛ تفاوت در بخش  Listening

در بخش مهارت شنیداری آزمون تافل و آیلتس، مهم‌ترین تفاوت‌ها در زمینه تعداد سوالات، طول متن‌ها و نوع گویش است. این بخش آزمون در تافل حدود 60 دقیقه و در آیلتس حدود 30 دقیقه است. سوالات در تافل به صورت چهار گزینه‌ای بوده اما در آیلتس پرکردنی، جورکردنی، به صورت صحیح و غلط و پاسخ کوتاه است. در تافل گویش فقط آمریکایی مورد قبول بوده اما در آیلتس گویش‌های مختلفی مثل کانادایی، استرالیایی و غیره نیز می‌شنوید.

تفاوت در مهارت Reading آزمون آیلتس و تافل

در بخش ریدینگ آزمون آیلتس و تافل، تفاوت در نوع فرمت و طراحی سوالات است. تافل شامل سوالات چهارگزینه‌ای و آیلتس شامل تنوعی از انواع سوالات است. اما طول متن‌های تافل از آیلتس بیشتر است.
3

قیمت کلاس‌ تدریس خصوصی آیلتس و کلاس معلم خصوصی تافل چقدر است؟

هزینه معلم خصوصی آیلتس با معیارهای متفاوتی سنجیده می‌شود. می‌توانید با مطالعه مقاله تجارت نیوز به طور مفصل راجع به تمام معیارهای تعیین قیمت آزمون تافل و آیلتس مطالعه کنید. اما به طور کلی هزینه معلم خصوصی در آزمون آیلتس و آزمون تافل به مهارت‌ها و صلاحیت‌های معلم بستگی دارد. بهتر است برای انتخاب معلم خوب با قیمت مناسب به سایت‌های معتبر تدریس خصوصی مراجعه کنید. چون سایت‌های آگهی بیشتر از اینکه قیمت‌ها را براساس توانایی و صلاحیت معلم در تدریس مشخص کنند، براساس میزان حق عضویتی که کاربران به عنوان استاد به این سایت‌ها پرداخت کرده، تعیین می‌شود. همچنین سلیقه شخصی معلم و انتظارات او نیز در تعیین قیمت در سایت‌های آگهی دخیل است.

اما در سایتی مانند استادبانک قیمت‌ها تنها از طرف خود مجموعه و براساس توانایی و مهارت‌های که استاد در زمینه تدریس زبان آیلتس و زبان تافل داشته، تعیین می‌شود. چون حق عضویت در استادبانک رایگان است، هر کاربری نمی تواند به عنوان استاد وارد سیستم شود. در همان مرحله بعد از ثبت‌نام اولیه، با اساتید مصاحبه خواهد شد، تا رزومه تحصیلی و سوابق کاری آن‌ها بررسی شود و میزان مهارت و توانایی آن‌ها نیز مورد سنجش قرار بگیرد.

بنابراین می‌توانید با خیال راحت و با هر بودجه‌ای که دارید، وارد سایت استادبانک به نشانی www.ostadbank.com شوید و با جستجو صفحه اساتید تدریس خصوصی آیلتس یا تدریس خصوصی تافل و مشاهده پروفایل هر کدام از اساتید، بهترین مدرس زبان که متناسب با معیارها و اهداف شما بوده را انتخاب نمایید.

همچنین اگر در زمینه انتخاب بهترین مدرس زبان و یا ثبت درخواست و هزینه‌ جلسات نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر داشتید، با شماره 02191005343 جهت دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.