پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با پیشرفت تکنولوژی در زندگی بشریت و اهمیت به بازیافت زباله،امروزه کشورهای توسعه یافته در جهان اقدام به تولید سطل زباله هوشمند کرده اند . سطل های زباله هوشمند علاوه بر تفکیک زباله های شهری ، مزایای دیگری دارد که در ادامه به هر یک از آن ها می پردازیم.

سطل زباله هوشمند چیست؟

یکی از مشکلات اساسی در شهرهای بزرگ و پرجمعیت تولید زباله در حجم بالاست . در سال 2015 میلادی در شهر نیویورک شرکتی طرح سطل زباله هوشمند را ارائه داد. با توجه به توریستی بودن شهر نیویورک و جمعیت بالای آن با استفاده از این تکنولوژی و اجرای آن در سطح شهر مشکل جمع آوری و حجم بالای زباله تا حدودی برطرف شد .

به طور کلی سطل های زباله علاوه بر کمک به بازیافت مواد زائد،مزایای دیگری چون جلوگیری از تخریب زمین توسط انسان،آگاه سازی خانواده ها در ایجاد نظم و تفکیک زباله ها و ایجاد شغل برای افراد را فراهم کرده است .صنعت شرق شما را با برخی از کشورهای دنیا که در آن از تکنولوژی در سطل زباله استفاده می شود ، آشنا می کند .

ورود سطل های زباله هوشمند در کشورهای توسعه یافته تحولی جدید در سیستم بازیافت این کشورها ایجاد کرد.نقش اساسی سطل های زباله هوشمند ، تفکیک زباله ها و ایجاد نظم و ترتیب به مواد زائد است.روش کار در سطل های زباله هوشمند به این صورت است که به صورت خودکار زباله ها تفکیک و دسته بندی می شود.

سطل های زباله هوشمند دارای سنسور شناسایی انواع زباله می باشد. یکی دیگر از مزایای جالب سطل های زباله هوشمند این است که سطل زباله را می توان توسط اپلیکیشن موجود در تلفن همراه کنترل کرد و تفکیک زباله های خود را از راه دور انجام داد .

سطل زباله هوشمند با انرژی خورشید کار می کنند و به اینترنت مجهز می باشند. سرعت اینترنت سطل های زباله 50 الی 75 مگابایت برثانیه می باشد.تکنولوژی اینترنت وایرلس سطل های زباله هوشمند به شهروندان این امکان را می دهند که در سطح شهر از اینترنت رایگان استفاده کنند .

در کشورهایی که سطل های زباله هوشمند وجود ندارد با رنگ بندی سطل ها تفکیک زباله را انجام می دهند. استاندارد سطل های زباله برای تفکیک زباله ها و مواد زائد به این صورت است که از سطل آبی به منظور جمع آوری زباله های قابل تفکیک استفاده می شود .سطل زباله قهوه ای برای جمع آوری زباله های باغ و آشپزخانه است و رنگ سبز یا خاکستری برای زباله های غیرقابل بازیافت کاربرد دارد.

با قراردادن زباله ها در سطل مناسب به تفکیک و بازیافت مواد زائد کمک می شود . چنان چه زباله در سطل اشتباه قرارگیرد علاوه بر افزایش هزینه های دفع زباله ، فرآیند بازیافت و تفکیک زباله نیز با مشکلات فراوان رو به رو خواهد شد .

صنعت شرق با سابقه درخشان در زمینه فروش تجهیزات نظافتی از جمله جاروبرقی صنعتی و انواع سطل های زباله صنعتی ، اداری ، بیمارستانی و خانگی دارد. کاربران می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اطلاع از قیمت محصولات به وبسایت مجموعه مراجعه فرمایند .

در مدیریت ضایعات بیمارستانی مهم است که مناسب ترین روش تقسیم بندی رنگ جهت تفکیک زباله را استفاده کنیم .برای تفکیک زباله ها در سطل های زباله بیمارستانی از کد رنگ خاص استفاده می کنند.این امر به منظور تفکیک و انهدام زباله های بیمارستانی است که بهتر است با دقت انجام شود.

رنگ زرد در سطل های زباله بیمارستانی نشانه دفع زباله های عفونی است که باید به واحد مجاز جهت سوزاندن ارسال شود . این زباله ها نباید جهت ضدعفونی و استفاده مجدد از آن ها ارسال گردد. رنگ نارنجی سطل های زباله بیمارستانی، نشانه این است که زباله ها جهت ضد عفونی و استفاده دوباره از آن ها ارسال می گردد.

این دسته از زباله ها را بعد از ضد عفونی سازی سوزانده یا داخل زمین دفن می شوند. رنگ بنفش سطل های زباله بیمارستانی نشانه باقیمانده داروهای سمی و مواردی است که آلوده به این مواد هستند.این دسته از زباله ها باید به مرکز مجاز جهت سوزاندن فرستاده شوند.رنگ زرد نشانه غیرعفونی بودن مواد زائد بوده و امکان بازیافت و سوزانده شدن در داخل زمین وجود دارد. جهت مشاوره خرید سطل زباله چرخ فروشگاهی ، مایع ریز ، دستگاه واکس کفش و... می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید .