انواع سیم خاردار،سیم خاردار باغی، پایه فنس و قیمت سیم خاردار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تلاش بشر در راستای حفظ حریم شخصی و حراست از خانواده­ امری تازه­ و موضوعی جدید نیست. انسان های اولیه نیز با ساخت پناهگاه هایی در غارها و پوشاندن ورودی آن، سعی می­کردند تا خانواده­ی خود را از گزند حوادث بیرونی در امان نگه دارند. به همین جهت بسیاری از جامعه شناسان تلاش بشر در راستای حفاظت از محیط خانواد­ه­ی خود را یک امر غریزی و فطری قلمداد می­کنند.

با رشد صنعت و توسعه­ی تجهیزات تولیدی، ساخت قطعات باکیفیت مورد نیاز جهت حراست از املاک و اراضی شخصی و سایر مکان های نیازمند حفاظت، شدت یافت. تجهیزاتی که از گذشته در شکل های ابتدایی و با کیفیت های پایین تولیده شده بودند، حال با کیفیت های بالاتر و طراحی های زیباتر به زندگی مردم وارد شده اند.

سیم خاردار باغی

نیاز روزافزون بشر به حفظ حریم شخصی سبب ساخت انواع سیم خاردار، شاخ گوزنی ها، توری ها، فنس ها، پایه فنس ها و حصارها شد. همچنان و متناسب با نیازهای روز، کیفیت ساخت قطعات حفاظتی افزایش یافته و حتی ساخت تجهیزات جدید توسط صنعتگران این عرصه در حال انجام است.

ما نیز در مجموعه­ی تخصصی آریا حصار با سال ها تجربه­ی درخشان در زمینه­ی تولید تجهیزات امنیتی، همواره در تلاش بوده­ایم تا با ساخت قطعات باکیفیت و مدرن، همگام با تکنولوژی روز دنیا، رضایت شما مصرف کننده­ی عزیز را جلب نموده و امنیت را به خانواده­ی شما هدیه کنیم.

استفاده از سیم های خاردار در موارد متعددی صورت می­پذیرد. یکی از اصلی ترین کاربردهای سیم های خاردار بهره گیری از آن ها در بالای دیوار منازل مسکونی و ویلاها می­باشد. علاوه بر آن در حصارکشی اطراف زمین های کشاورزی و باغات، فرودگاه ها، پادگان ها و مراکز امنیتی نیز از انواع مختلف سیم های خاردار استفاده می­شود.

سیم خاردار باغی

سیم های خاردار در اقسام گوناگونی تولید می­شوند که یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین انواع آن، سیم خاردار باغی است. این سیم خاردارها در دو نوع تک رشته و دو رشته تولید و روانه­ی بازار می­شوند. نوع تک رشته­ی آن که با نام سیم خاردار باغی تک لا نیز در بازار شناخته می­شود، از یک رشته سیم مفتول مرکزی با قطر 3 میلی متر تهیه می­شود.

این رشته سیم مفتول مرکزی در اغلب موارد از نوع مفتول گالوانیزه­ی گرم است. علت این امر کیفیت بالای این نوع مفتول است و از آن جا که در این مدل سیم خاردار از تنها یک رشته سیم مفتول مرکزی استفاده می­شود، باید از نوع مقاوم و باکیفیت آن بهره برد تا سیم خاردار از استحکام مطلوب و ایمنی مورد نیاز برخوردار باشد.

نوع دو رشته­ی سیم خاردار باغی که با نام سیم خاردار باغی دو لا نیز شناخته می­شود، خود به دو سبک متفاوت تقسیم بندی می­شود. یک نوع آن که سیم خاردار باغی دو رشته­ی معمولی نامیده می­شود، از دو رشته سیم مفتول گالوانیزه با قطر 5/2 میلی متر و خارهایی با قطر مفتول 2 میلی متر تشکیل شده است. این نوع سیم خاردار باغی به وفور در بازار موجود بوده و در اغلب مناطق در دسترس مصرف کنندگان قرار دارد.

مدل دیگر سیم خاردار باغی دو رشته که به آن سیم خاردار باغی دو رشته­ی طنابی می­گویند، از نوع معمولی آن مقاوم تر بوده و دارای ضخامت بیشتری است. این مدل سیم خاردار باغی دو رشته از دو مفتول مرکزی 5/2 میلی متری تشکیل می­شود که بر روی آن ها خارهایی با قطر 5/2 میلی متر تعبیه شده است.

فاصله­ی خارهای سیم خاردار باغی دو رشته­ی طنابی از سیم خاردار باغی دو رشته­ی معمولی و سیم خاردار تک رشته­ی باغی کمتر بوده و همین امر سبب می­شود تا این نوع سیم خاردار باغی نسبت به انواع دیگر آن از سطح ایمنی بالاتر و کیفیت مطلوب تری برخوردار باشد. البته به همان نسبت سیم خاردار باغی دو رشته­ی طنابی دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع سیم خاردار باغی می­باشد.

قیمت سیم خاردار

قیمت سیم خاردار به مسائل متفاوت و گوناگونی وابسته است. علاوه بر انواع مختلف سیم خاردار که شامل شیم خاردار باغی، سیم خاردار خطی سوزنی، سیم خاردار خطی تبری یا تیغی، سیم خاردار حلقوی سوزنی و سیم خاردار حلقوی تیغی یا تبری می­شود، به جنس مفتول مورد استفاده در سیم خاردار و سایز آن نیز بستگی دارد. قطعا سیم های خاردار ساخته شده از مفتول گالوانیزه قیمت بالاتری نسبت به سیم خاردارهای تولید شده از مفتول های معمولی (مفتول سیاه) دارند.

البته سیم خاردارهای تشکیل شده از سیم مفتول گالوانیزه به همان نسبت از کیفیت بهتر و طول عمر بالاتری برخوردار هستند که این امر سبب می­شود تا سیم خاردارهای دارای سیم های مفتول حفاظت شده با روکش قلع در فرآیند گالوانیزاسیون، در مقوله­ی اقتصادی "ارزش خرید به تناسب قیمت" از شرایط مطلوب تری برخوردار باشند.

همچنین فرآیند گالوانیزاسیون به دو شیوه­ی گالوانیزه­ی گرم و گالوانیزه­ی سرد صورت می­گیرد که مفتول های گالوانیزه­ی تولید شده توسط فرآیند گالوانیزاسون گرم نسبت به نوع ساخته شده­ی آن ها با فرآیند گالوانیزاسیون سرد از کیفیت بالاتر و شرایط مطلوب تری برخوردار است.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت سیم خاردار، همانند هر محصول و کالای دیگری، میزان سفارش محصول است. قطعا در خریدهای کلی قیمت تمام شده­ی هر کیلوگرم سیم خاردار نسبت به خریدهای جزئی بسیار کمتر خواهد بود.

سیم های خاردار مختلف نیز از ویژگی های متفاوتی برخوردار هستند. برای مثال سیم خاردارهای حلقوی تبری دارای سایز های 60 سانتی متری و 90 سانتی متری هستند که قیمت سایز 90 سانتی متری آن بیشتر است. همچنین تعداد خارهای موجود بر روی رشته مفتول مرکزی، تعداد رشته مفتول های مرکزی، قطر مفتول مرکزی، قطر مفتول خارها و تعداد بست های هر نوع سیم خاردار در قیمت آن موثر است.

قیمت سیم خاردار بسیار وابسته به قیمت آهن است و با توجه به نوسانات شدید قیمت آهن آلات در بازار ایران نمی­توان برای آن نرخ ثابت و مشخصی را تعیین نمود. با این حال برای مثال و به صورت کلی می­توان قیمت سیم خاردارهای حلقوی موجود در بازار را به طور تقریبی بین 30 هزار تومان الی 45 هزار تومان به ازای هر متر طول عنوان کرد.

سیم خاردار آریا حصار

گروه تولیدی آریا حصار مفتخر است که در تمامی جنبه های عرصه­ی بازار محصولات امنیتی، از جمله کیفیت تولید، تنوع محصولات و بهره گیری از تجهیزات روز دنیا، در بهترین شرایط قرار دارد. علاوه بر تمامی این موارد، آریا حصار با حذف واسطه ها و فروش مستقیم محصولات خود از طریق دفاتر فروش و وبسایت اینترنتی آریا حصار، تجهیزات امنیتی مانند سیم خاردار، توری، فنس و انواع شاخ گوزنی را با مناسب ترین قیمت و بهترین شرایط به دست مصرف کننده می­رساند.

استفاده از سیم خاردار آریا حصار علاوه بر دور باغات و زمین های کشاورزی، در بالای دیوارها و حصارها نیز بسیار رایج است. در واقع نصب سیم خاردار در بالای فنس ها و انواع توری ها سبب افزایش سطح ایمنی منطقه­ی مورد حفاظت می­گردد. حتی می­توان ادعا کرد که استفاده از فنس، انواع توری ها و یا حصارها، بدون بهره بردن از سیم خاردار مناسب در بالای آن، ایمنی مناسبی را برای محدوده­ی حصارکشی شده فراهم نمی­کند.

 

تمام تلاش ما در آریا حصار در راستای عمل به تعهدات خود در قبال مصرف کنندگان محصولات حفاظتی تولیدی است. ساخت محصولات ایمنی بی­کیفیت می­تواند عواقب جبران ناپذیری برای مصرف کننده به وجود بیاورد. به همین جهت ما در گروه تولیدی آریا حصار متعهدانه و مجدانه سعی می­کنیم تا بهترین محصولات حفاظتی را با برترین متریال ها برای آسایش و رفاه شما و خانواده­ی محترمتان تولید کنیم.