سفر به کیش در تابستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

کیش یکی از جذاب ترین جزیره‌های خلیج فارس است. هنگامی که به فصل تابستان می‌رسیم و قرار است به همراه خانواده و دوستان خود به سفر چند روزه برویم به احتمال زیاد یکی از گزینه‌هایی که در ذهنمان شکل می‌گیرد خرید بلیط لحظه آخری و سفر به کیش است. اگر قبلاً به این جزیره سفر کرده باشیم با یادآوری خاطرات مهیج و لذت‌بخشی که داشتیم،‌ دوباره ترغیب می‌شویم که تور چند روزه کیش را بخریم و به این جزیره سفر کنیم. اگر هم تا به حال به این جزیره نرفته باشیم اطرافیان و دوستانمان آن‌قدر از جذابیت‌ها و زیبایی‌های آن برایمان تعریف کرده اند که ناخودآگاه سفر به جزیره کیش جز اولین انتخاب‌های سفرمان در فصل تابستان می‌شود.

جزیره کیش از معدود مقاصد سفر در ایران است که امکانات گردشگری و تفریحی آن در حدی است رضایت کامل گردشگران را به همراه داشته است. در این جزیره انواعی از هتل‌های لوکس و اقامتگاه‌های بومگردی وجود دارند. فرودگاه بین‌المللی این جزیره این امکان را به شما می‌دهد که از هر کجای دنیا به کیش سفر کنید. هنگامی که به جزیره برسید می‌توانید تاکسی کرایه کنید یا ماشین شخصی اجاره کنید. مراکز تفریحی مختلفی در این جزیره وجود دارند که برای سنین مختلف و سلایق مختلف سرگرم کننده خواهند بود. طبیعت زیبا به همراه آثار تاریخی جذاب باعث می‌شود که مدت‌ها در این جزیره بمانید و از دیدن مکان‌های دیدنی آن لذت ببرید.

حال که مقصد سفر تابستانی خود را انتخاب کرده اید بهتر است قبل از سفر کردن بیشتر درباره حال و هوای جزیره کیش در فصل تابستان بدانید. شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که مگر جزیره کیش در فصول مختلف تغییری می‌کند؟ پاسخ این سؤال را در اینجای مقاله به شما نمی‌دهیم و شما را دعوت می‌کنیم تا این مقاله را تا انتها بخوانید و پاسخ این سؤال را خودتان متوجه شوید. بعد از پایان این مقاله می‌توانید حال و هوای جزیره کیش در تابستان را بهتر درک کنید و سفری آگاهانه به این جزیره داشته باشید.

آب و هوای کیش در تابستان

جزیره کیش در بخش‌های جنوبی کشور ایران قرار دارد و همان‌طور که می‌دانید دمای هوای در شهرهای جنوبی بالا است. اگر دوست دارید در فصل تابستان به جزیره کیش سفر کنید باید منتظر آب و هوای گرم و شرجی باشید. اگر بخواهیم تقسیم بنید انجام بدهیم باید بگوییم ه سفر به جزیره کیش برای افرادی مناسب است که گرمایی هستند و با گرمای هوا میانه خوبی دارند. اگر هم خیلی تحمل گرما را ندارید ولی به هر دلیلی دوست دارید در این فصل به جزیره کیش سفر کنید می‌توانید در طول روز از مراکز تفریحی سربسته و پاساژ های جزیره کیش دیدن کنید و یا به کنسرت بروید و هنگام غروب به کنار دریا بروید و تفریحات دیگر این جزیره را امتحان کنید.

12

 

جشنواره‌های تابستانه جزیره کیش

اگر دوست دارید در جشنواره‌های فرهنگی،‌هنری و موسیقی جزیره کیش شرکت کنید می‌توانید با خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت در فصل تابستان به این جزیره سفر کنید. با شروع فصل تابستان کنسرت‌های خواننده‌های معروف ایران در جزیره کیش شروع می‌شود. تاریخ برگزاری جشنواره‌های تابستانه جزیره کیش ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور است. جشنواره‌های خرید، جشنواره سلامت، جشنواره آب‌نبات چوبی و مسابقات رالی از جمله جشنواره‌هایی است که در این فصل در کیش برگزار می‌شود.

اگر دوست دارید تخفیف‌های خوبی را در مراکز خرید کیش بگیرید حتماً در زمان برگزاری جشنواره‌های خرید به کیش سفر کنید.

 

جاذبه‌های جزیره کیش در تابستان

 در این فصل به دلیل صاف بودن هوا می‌توانید انواعی از تفریحات آبی را در جزیره کیش امتحان کنید. از طرفی گرمای هوا به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی در دریای خلیج فارس شنا کنید. از غواصی گرفته تا اسنورکلینگ و سوار شدن بر روی جت اسکی و دیدن دلفین‌ها؛ همه این تفریحات را می‌توانید در جزیره کیش امتحان کنید.

اگر می‌خواهید غواصی کنید برنامه زمانی خود را طوری بچینید که صبح زود یا ظهر در محل غواصی باشید. چرا که فرآیند آماده شدن برای غواصی کمی طول می‌کشد و اگر دیرتر اقدام کنید هوا تاریک می‌شود و برنامه غواصی تان به روز بعد موکول می‌گردد.

در کنار تجربه کردن تفریحات جذاب و هیجان انگیز آبی جزیره کیش می‌توانید به دیدن جاذبه‌های گردشگری این جزیره بروید. کافی است از یک وسیله نقلیه کولر دار استفاده کنید و عینک آفتابی و کلاه آفتاب گیر و کرم ضد آفتاب خود را به همراه داشته باشید. البته بطری آب را نباید فراموش کنید. اگر سرمایی باشید که چه بهتر؛ اگر هم نیستید سعی کنید برنامه سفر خود را طوری بچینید که زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری این جزیره که در محیط‌های سرباز هستند بعد از ظهر و نزدیک غروب باشند. اما بهتر است در این فصل به سراغ جاذبه های سرپوشیده جزیره کیش بروید تا گرمای هوا شما را اذیت نکند.

در ادامه با جاذبه‌های این جزیره که برای تابستان مناسب‌تر هستند بیشتر آشنا می‌شویم.

 

13

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از اسرارآمیزترین جاذبه‌های جزیره کیش شهر زیرزمینی کاریز است. شهر کاریز همان‌طور که از نامش مشخص است یک قنات بسیار بزرگ است که حدود ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد. عمق این شهر زیرزمینی به ۱۶ متر می‌رسد و برای رسیدن به آن باید ۱۶ متر را از سطح زمین تا این قنات پایین بروید. دیواره‌های و سقف این قنات با صدف‌های بسیار زیبا پوشیده شده است. ارتفاع خود کاریز ۸ متر است.

قبل از آنکه وارد این شهر زیر زمینی اسرار آمیز و جذاب شوید احتمالاً فکر می‌کنید که تنها چیزی که در آنجا می‌بینید دیواره‌های بلند و دالان‌های تو در تو و نم و رطوبت است. اما با رفتن به داخل این جاذبه نظرتان عوض خواهد شد. در این شهر جذاب انواعی از رستوران‌های سنتی و مدرن،‌ موزه و بازارچه صنایع دستی وجود دارد. اگر گرسنه شدید می‌توانید به رستوران‌های این شهر بروید و در فضای جذاب و خاص آن غذای مورد علاقه تان را سفارش دهید. اگر تور کیش را خریداری کردید و دوست داشتید از یکی از اسرارآمیزترین جاذبه های سربسته آن دیدن کنید، ‌حتما به شهر زیرزمینی کاریز بروید.

 

اسکیت سواری بر روی یخ در پیست دامون

یکی از تفریحات هیجان انگیز جزیره کیش در فصل تابستان اسکیت روی یخ است. اسکیت روی یخ را می‌توانید در پیست اسکیت روی یخ دامون تجربه کنید. پیست اسکیت روی یخ دامون در مرکز خرید دامون قرار دارد. از سال ۱۳۹۳ آغاز به کار کرده است و مساحت آن بالغ بر ۲۰۰ متر مربع است. در این مرکز، آموزش اسکیت روی یخ توسط مربیان حرفه ای انجام می‌شود. با مراجعه به مرکز خرید دامون می‌توانید مدت زمان زیادی را صرف پاساژ گردی کنید و اگر خسته شدید و هوس تجربه کردن یک ورزش هیجان انگیز به سرتان زد به پیست اسکیت روی یخ دامون بروید. استفاده از پیست اسکیت دامون محدودیت سنی ندارد و می‌توانید به همراه کودک خود این تفریح هیجان انگیز را انجام دهید. بعد از کلی اسکیت سواری و پاساژ گردی در مرکز خرید دامون می‌توانید سراغ تفریح جذاب دیگری بروید. تجربه پرواز در مرکز فلای دامون تفریح دیگری است که می‌توانید در این مرکز خرید امتحان کنید.

 

رفتن به مجموعه مارینای کیش

یکی از لوکس ترین مراکز تفریحی جزیره کیش، ‌مجموعه مارینای کیش است. این مجموعه شامل حوضچه‌های مختلف و اسکله‌های شناور است. در اسکله این مجموعه انواعی از کشتی‌های تفریحی و لوکس نگهداری می‌شوند. خدمات این مجموعه را می‌توان به سه دسته تقسیم بندی کرد. اولین قسمت مربوط به هتل مارینای کیش است که مرکز اقامتی لوکس برای گردشگران جزیره کیش محسوب می‌شود. دومین بخش مربوط به افرادی است که کشتی‌های تفریح دارند. این بخش از خدمات مجموعه مارینای کیش شامل یات کلاب(محلی برای نگهداری و مشاوره خرید و فروش شناورهای دریایی)، فروشگاه تجهیزات شناوری و تفریحات دریایی و ساحلی، مرکز تعمیر و نگهداری شناور می‌شود. بخش دیگر خدمات این مجموعه شامل رستوران وی آی پی، کلوپ تفریحات دریایی، لانژ های ساحلی با غرفه‌های غذا و نوشیدنی است. اگر بلیط لحظه آخری کیش خریداری کرده اید و دوست دارید تمام تفریحات آبی این جزیره را امتحان کنید حتما به این مجموعه سر بزنید.

14

 

اگر بخواهیم مجموعه مارینای کیش را در یک جمله معرفی کنیم باید بگوییم که «هر آنچه را که از تفریحات ساحلی و دریایی انتظار دارید در این مجموعه پیدا می‌کنید.» در ادامه لیست تفریحات دریایی که می‌توانید در این مجموعه تجربه کنید را مشاهده می‌کنید:

  • کایاک پدالی دو نفره
  • کاپاک پارویی
  • غواصی
  • شاتل
  • پدال بورد
  • بنانا
  • بادبانی
  • پاراسیل

این مجموعه در بلوار مرجان، خیابان ‌مرجان ۷ قرار دارد.