وکیل خوب ملکی کیست؟ مزایای مراجعه به وکلای متخصص در مجموعه دارالوکیل چه وکیلی را باید متبحر در امور ملکی نامید؟ علت نیاز به وکیل زبده ملکی چیست؟ یک وکیل ملکی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ چرا گروه وکلای دارالوکیل؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وکیل خوب ملکی کیست؟ مزایای مراجعه به وکلای متخصص در مجموعه دارالوکیل چه وکیلی را باید متبحر در امور ملکی نامید؟ علت نیاز به وکیل زبده ملکی چیست؟ یک وکیل ملکی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ چرا گروه وکلای دارالوکیل؟

وکیل ملکی خوب

دعاوی ملکی دعاوی است که مختص به اموال غیر منقول مانند زمین، آپارتمان، مستغلات و غیره بوده و مجموعه‌ای از دعاوی حقوقی، کیفری و ثبتی است به همین لحاظ از تنوع بسیاری برخوردار است. دعاوی غیرمنقول در کشور ما با توجه به نوع زمین و ملک و نیز نوع کاربری آنها دارای قوانین و مقررات مختلفی می باشند. از آنجا که ورود به این گونه دعاوی از جمله قوانین مذکور در قانون مدنی، قانون ثبت اسناد و املاک، قوانین کیفری و رویه های خاص و  گاهاً متضاد و مبهم، بسیار گسترده و نیز پیچیده است بر کسی پوشیده نیست که در اینگونه دعاوی نیاز به وکیل متخصص و زبده در زمینه امور ملکی می باشد که ذیلاً به ویژگی‌های یک وکیل متخصص در این زمینه خواهیم پرداخت.

.

[caption id="attachment_9136" align="alignnone" width="750"] وکیل ملکی[/caption]

 چه وکیلی را می توان وکیل متخصص در امور ملکی نامید

وکیلی را میتوان وکیل خوب ملکی و متخصص در امور ملکی دانست که تمام وقت و توان و تمرکز خود را صرف کسب علم و تجربه در امور ملکی می نماید. از آنجا که دعاوی ملکی از پیچیدگی و ظرافت بالایی برخوردارند کسب تخصص در آن به سادگی میسر نیست و نیاز است که وکیل مذکور زمان زیادی را صرف مطالعه و تحقیق در این حوزه نماید. همانطور که ذکر شد دعاوی ملکی مجموعه‌ای از مقررات است که حوزه‌های حقوقی، کیفری و ثبتی و نیز امور حسبی را شامل می‌شود. وکیلی که در این حوزه فعالیت می‌کند معمولاً از قبول سایر دعاوی حقوقی و کیفری امتناع نموده و تمام توان خود را در راستای کسب هرچه بیشتر تجربه در زمینه املاک و مستغلات می نماید. با این توضیح وکلای متخصص در حوزه املاک با توجه به اینکه اشراف کامل نسبت به کلیه قوانین و مقررات و آیین نامه ها و نیز آراء وحدت رویه و نظریه های مشورتی جدید دارند از مهارت بالایی در این‌ گونه دعاوی برخوردارند، لذا با مراجعه به ایشان با توجه به اشراف به کلیه قوانین کلیه جوانب پرونده را سنجیده و بهترین و سریعترین راهکار قانونی را به شما ارائه خواهند داد.

 علت نیاز به مراجعه به وکیل خوب ملکی

 همانطور که عنوان شد دعاوی ملکی از جمله دعاوی بسیار پیچیده و دشوار است که ضمن اینکه قوانین و مقررات متعددی را شامل می‌شود اصطلاحات خاصی نیز در آن به کار می‌رود که هر کسی از آن سر در نمی‌آورد. حال چنانچه قصد دخل و تصرف در املاک و اموال خود را داشته باشید یا اینکه درگیر دعاوی ملکی و ثبتی بشوید چنانچه معنای دقیق اصطلاحات بکار رفته در قراردادهای تنظیمی را ندانید یا نسبت به قوانین حاکم بر آن قرارداد یا دعوا اشراف لازم را نداشته باشید و با همین علم ناکافی اقدام به ورود به دعوا نمایید، ممکن است حقوقی را در مورد خودتان در آن دعوا از کف بدهید که هیچگاه امکان به دست آوردن آن را حتی از طریق وکیل نیابید و آن حق را الی الابد از خود ساقط کنید. همچنین برخی دعاوی ملکی مانند قرارداد پیش فروش آپارتمان واجد هر دو جنبه حقوقی و کیفری می‌باشند. همانطور که می‌دانید در اکثریت قریب به اتفاق موارد دعاوی کیفری با سرعت بیشتر و نیز هزینه کمتری به نتیجه می‌رسند حال چنانچه شما از این موارد مطلع نباشید و مثلاً در مورد دعاوی تصرف به جای طرح دعوای تصرف عدوانی کیفری، دعوای تصرف عدوانی حقوقی یا دعوای خلع ید را مطرح کنید در این صورت هم روند رسیدگی به پرونده شما بسیار کندتر خواهد شد و هم هزینه بیشتری را متحمل می شوید.

از دیگر دشواری‌های پرونده های ملکی می‌توان به شناخت دعوای مالی از غیر مالی اشاره کرد. همچنان که می دانید هزینه دادرسی در دعاوی مالی با توجه به ارزش خواسته (که در دعاوی ملکی معمولاً با توجه به قیمت ملک است) محاسبه می‌شود اما میزان هزینه دادرسی در دعاوی غیرمالی مشخص و معین بوده و میزان آن معمولاً کم است. حال در نظر بگیرید دعوای تصرف عدوانی را قانون‌گذار از جمله دعاوی غیرمالی به حساب آورده است نه اینکه ذاتاً غیرمالی باشد (که به آن غیر مالی اعتباری نیز گویند)، اما دعوای خلع ید جزء دعاوی مالی است. چنانچه عنوان دعوا را ندانید و دعوای خلع ید را مطرح کنید باید هزینه دادرسی را بر اساس قیمت ملک پرداخت کنید که با توجه به افزایش بی‌ سابقه قیمت زمین و آپارتمان هزینه قابل توجهی خواهد شد. اما چنانچه دعوای تصرف را مطرح کنید هزینه دادرسی معادل دعاوی غیرمالی پرداخت خواهید کرد. همانگونه که مشاهده میکنید اشراف به قوانین ملکی در این گونه دعاوی به لحاظ هزینه ای نیز برای شما مقرون به صرفه خواهد بود، لذا اکیداً توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدام قانونی در زمینه دعاوی ملکی با وکیل ملکی خوب و متخصص  و زبده در امور ملکی و ثبتی مشورت نمایید یا موضوع را از طریق ایشان پیگیری نمایید تا از صرف زمان اضافی و هزینه های گزاف پیشگیری نمایید و بهترین نتیجه را به دست آورید .  

[caption id="attachment_11190" align="aligncenter" width="872"] وکیل ملکی[/caption]

یک وکیل ملکی خوب چه ویژگی هایی دارد

قبل از گرفتن وکیل ملکی باید بدانید که وکیل ملکی خوب کیست ؟

  •  دانش حقوقی (عمومی): یکی از ویژگی‌های یک وکیل متخصص این است که ابتدا نسبت به عمومات قوانین و مقررات و اصول کلی حقوقی مانند هر وکیل دیگری اشراف کامل داشته باشد همانگونه که یک پزشک متخصص لزوماً دارای علم پزشکی عمومی نیز می باشد.
  •  دانش حقوقی (تخصصی): علاوه بر دانش کلی و عمومی، وکیل متخصص همانطور که از نامش پیداست باید دارای تخصص لازم را در امور ملکی نیز باشد. همانطور که قبلاً اشاره شد مباحث ملکی شامل انواع قوانین حقوقی و کیفری و ثبتی می باشد که یک وکیل متخصص باید به تمام این قوانین و مقررات همچنین رویه‌های خاص قضایی و آیین نامه ها تسلط کافی را داشته باشد تا در صورت برخورد با هر یک از انواع دعاوی ملکی بتواند ابتدا آن را از تمام جنبه ها مورد بررسی قرار دهد و سپس به ارائه بهترین راهکار قانونی جهت حل و فصل مشکل مربوط بپردازد.
  • تجربه: همانطور که میدانید در هیچ یک از رشته های علمی و فنی علم به تنهایی کارساز نیست و نمی‌توان گفت هرکس در یک حوزه خاص علم بالایی دارد لزوماً مهارت قابل توجهی نیز داشته و در آن حوزه موفق است. وکالت نیز از این قاعده مستثنا نیست و چه بسا گاهی اوقات تجربه بر علم در آن حوزه خاص می‌چربد. دانش و تجربه مکمل یکدیگر بوده و به مانند دو بال کمک می‌کنند تا وکیل بتواند موفقیت بیشتری را در آن پرونده خاص به دست آورد.
  • هوش و ذکاوت بالا: علاوه بر مواردی که بیان گردید وکیل باید باهوش باشد، بدین معنا که در برخورد با هر پرونده خاص که شاید چندین راهکار برای آن وجود داشته باشد بتواند در آن لحظه بهترین راه را برگزیند تا ضمن صرف هزینه کمتر برای موکل از صرف وقت اضافی جلوگیری نماید.
  • قدرت استدلال، تحلیل و بیان: یک وکیل خوب باید دارای قدرت استنباط بالا باشد. اگر وکیل نتواند پرونده را ابتدا برای خود تجزیه و تحلیل کند قطعاً نمی‌تواند به حل و فصل آن نیز کمک نماید. همچنین فن بیان خصوصاً در زمان حضور و دفاع در جلسات دادگاه از دیگر ویژگی‌های بارز یک وکیل است، چه بسیار وکلایی هستند که علم بسیار زیادی داشته اما به دلیل فن بیان ضعیف چه در جذب پرونده و چه در حل و فصل آن با شکست مواجه می‌شوند.

چرا توصیه می شود در پرونده های ملکی حتما از وکیل متخصص استفاده شود

بعنوان مسائل دعوای افراز املاک مشاعی از جمله دعاوی رایج در ادارات ثبت و محاکم قضایی است. امروزه به وفور شاهد این هستیم که معمولا شراکت به نزاع و اختلاف کشیده می شود که البته افزایش بی سابقه ارزش ملک و آپارتمان و بطور کلی اموال غیرمنقول مزید بر علت شده و هرکسی در پی منفعت خود بوده و شاید منافع یک نفر با جمع در تعارض قرار گرفته و موجب بروز اختلاف شود. از طرفی اگر این مسائل با توافق حل شود باز هم محل بروز مشکلی نخواهد بود،مشکل از جایی ایجاد شده که توافقی در بین نباشد و موضوع ناچارا به محاکم قضایی کشیده می شود.

مزایای اخذ پایان کار توسط وکیل ملکی

پایان کار ساختمانی اولاً نشانه بارزی است که ملک ساخته‌ شده دارای تخلف ساختمانی نمی‌باشد و براساس معیارهای فنی و مهندسی کاملاً مورد تأیید شهرداری می‌باشد و ثانیاً با اخذ پایان کار می‌توان نسبت‌به اخذ صورت‌ مجلس تفکیکی از اداره ثبت محل اقدام نموده ثالثاً بر مبنای ۲ بند فوق می‌توان نسبت‌ به اخذ سند شش‌ دانگ تفکیکی تک برگ اقدام نمود.

بدیهی است طی این مراحل توسط ذی‌نفع هم زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و هم از پیچیدگی‌های زیاد اداری و حقوقی برخوردار است درحالی‌که مداخله وکیل ملکی در پروسه‌های فوق کار را در زمان کوتاه‌تر و بدون کارشکنی از طرف ادارات و با هزینه کمتر به ثمر می‌رساند

چرا گروه وکلای دارالوکیل

در هر رشته و مهارت خاصی تخصص حرف اول را می‌زند. امروزه وکلای زیادی را می‌بینیم که با توجه به پرونده‌ای که به ایشان مراجعه می‌شود خود را متخصص در آن حوزه معرفی کرده و پس از دریافت هزینه‌های بالا از موکلین خود به دلیل عدم تکافوی دانش و اطلاعات لازم منجر به شکست در آن پرونده می‌شوند و بعد هم تقصیر را به گردن خود موکل و دادگاه و قانون و غیره می‌اندازند. این وکلای به اصطلاح همه چیزدان علمی دارند به وسعت اقیانوس با عمق ۲ میلی متر! که نه خود در زمینه کاریشان موفق اند نه پرونده شخص را به نحو احسن به نتیجه می رسانند. از مزیت‌های مراجعه به وکیل متخصص در امور ملکی گفتیم، دپارتمان تخصصی املاک و مستغلات در مجموعه دارالوکیل که متشکل از وکلای زبده و حاذق در امور ملکی و ثبتی بوده که کارشان صرفا امور ملکی است، لذا به ضرس قاطع می‌توان گفت در اکثر پرونده های پیچیده ملکی برگ برنده با ماست چرا که از ابزار تخصص در حوزه حقوق بهره می‌بریم شعار ما تخصص گرایی است. شما می توانید با مراجعه به این مجموعه از مشاوره تخصصی در حوزه پرونده مطروحه خود بهره برده و در صورت تمایل با وکیل متخصص در امور ملکی و ثبتی قرارداد بسته و کار را با اطمینان خاطر به ایشان بسپارید.

مزایای مراجعه به وکلای متخصص در مجموعه دارالوکیل

 پیش خرید آپارتمان به دلیل موجود نبودن آن در زمان خرید می‌تواند مشکلات متعددی را در زمان تحویل یا تنظیم سند به وجود آورد. به عنوان مثال اگر قرارداد پیش فروش به صورت رسمی تنظیم نشود، امکان تنظیم قراردادهای پیش فروش معارض نیز وجود دارد در این صورت چه باید کرد؟ در صورت عدم تحویل ملک در موعد مقرر چه اقدامی باید علیه فروشنده صورت گیرد؟ چنانچه  پیش فروش توسط شرکت ها صورت گرفته و ایشان پس از دریافت مبلغ اقدام به کلاهبرداری نمایند تکلیف چیست؟ اگر از روی سند مادر وام‌های کلان بانکی گرفته شده و تسویه نشود اقساط باید توسط خریدار پرداخت گردد؛ در این موارد چگونه باید وجود پرداختی مطالبه شود؟ و ده ها مشکل دیگری که ناشی از عدم مشورت با اهل خبره می‌باشد