نمای کامپوزیت یکی از بهترین نماهای ساختمانی با ویژگی ها و مزیت های بسیار میباشد که از طریق طراحی و متصل کردن ورق های کامپوزیت به یکدیگر تشکیل و تولید میشوند.

نمای کامپوزیت بهترین نمای ساختمانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

ورق کامپوزیت چیست؟

ورق کامپوزیت یکی از متریال های خاص نمای ساختمان و تابلوهای تبلیغاتی، با ویژگی های منحصر به فرد و مزیت های بسیار میباشد. این ورق ها که از جنس آلومینیوم میباشند در کارخانجات تولید ورق های آلومینیومی کشور به تولید و پخش میرسند . ورق های کامپوزیت پنل از سه لایه مختلف از مواد تشکیل شده اند که دولایه رویه آن از جنس آلومینیوم میباشد و لایه هسته درونی آن از جنس موادمعدنی نسوز یا کند سوز مثل پلی اتیلن و پلی اورتان میباشد. این ورق ها از ویژگی ها و مزایای بسیار برخوردار میباشند که باعث شده است در صنعت نمای ساختمان و صنعت تابلوسازی طرفداران بسیاری پیدا کند.

 

مزایای نمای کامپوزیت ساختمان

همانطور که در بالا گفته شد نمای کامپوزیت از مزایای بسیاری برای نمای ساختمان ها و سازه ها برخوردار است . از جمله ویژگی های نمای کامپوزیت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن سبک

از آنجایی که ورق های کامپوزیت از وزن سبک تری نسبت به دیگر متریال های ساختمانی برخوردار میباشند این ایمنی را فراهم میکنند که در زمان زلزله و وقایع طبیعی مانند طوفان و... آسیب بسیاری به ساختمان ها و سازه هایی که در آن ها به کار برده شده اند نرسد. و همچنین به دلیل وزن سبکی که دارند از نصب و جابه جایی راحتی برخوردار میباشند.

استحکام بالا

ورق های کامپوزیت در عین اینکه وزن سبکی دارند از استحکام بالایی در برابر ضربه و فشار برخوردار میباشند این ورق ها زمانی که در نمای ساختمان به کار میروند به دلیل ساختاری که در لایه های آن ها به کار رفته شده است در برابر بادهای شدیدی که در ساختمان های مرتفع وجود دارد مقاوم میباشند و همچنین در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید نیز مقاوم هستند که همین امر سبب میشود تا در طولانی مدت رنگ ورق از بین نرود.

انعطاف بالا در طراحی و نصب

همچنین ورق های کامپوزیت از انعطاف بالایی در طراحی و اجرا برخوردا هستند این به این معناست که شما میتوانید انواع طرح ها و شکل های مختلف را به کمک دستگاه CNC بر روی ورق های کامپوزیت پیاده سازی کنید و یک نمای جذاب را برای ساختمان و پروژه خود به ارمغان بیاورید. همچنین انعطاف بالای این ورق ها باعث شده است تا نصاب ها به راحتی این ورق ها را در نمای ساختمان به کار ببرند و با مشکلی در هنگام نصب مواجه نشوند.

سازگاری با محیط زیست و نگهداری آسان

از دیگر مزایای نمای کامپوزیت ساختمان کم بودن آلایندگی آنها و آسیب نرساندن به محیط زیست اطراف میباشد این ورق ها با روشی نوین و با تکنولوژی های مدرن به تولید میرسند تا کوچک ترین ضرری برای محیط زیست نداشته باشند. همچنین نمای کامپوزیت ساختمان یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی است که میخواهند نمای ساختمانشان از نگهداری آسانی برخوردار باشند زیرا ساختار این ورق ها به طوری میباشد که گرد و خاک زیادی به خود جذب نمیکنند و به راحتی قابل شست و شو میباشند.

 

قابلیت آکوستیک و عایق حرارتی

از دیگر ویژگی ها و مزیت های ورق ها کامپوزیت ، قابلیت آکوستیک(عایق صدا) بودن آنها میباشد. این نوع ورق ها زمانی که در نمای ساختمان به کار میروند از ورود صدا های آزار دهنده و ورود سرما و گرما به داخل ساختمان جلوگیری میکنند. همچنین انتخابی بسیار مناسب برای نمای ساختمان ها میباشد تا در فصل های زمستان و تابستان مانع از خروج هوای متعادل از ساختمان و ورود هوای سرد و گرم به آن شوند.

ضدحریق و نسوز

ورق های کامپوزیت در لایه هسته درونی خود از ساختاری بهره مند هستند که هنگام آتش سوزی ساختمان از پخش آتش جلوگیری میکنند و در برابر آتش سوزی مقاوم هستند. زیرا در ساختار لایه هسته درونی آن ها از هیدروکسید آلومینیوم ، هیدروکسید منگنز و موادمعدنی نسوز استفاده میشود. این یکی از ویژگی ها و مزایای ورق های کامپوزیت است که باعث بالا رفتن ایمنی ساختمان ها و سازه هایی که در آنها به کار برده شده اند، میشوند.

کاربردهای نمای کامپوزیت 

نمای کامپوزیت معمولاً در ساختمان ها و سازه های تجاری و مسکونی به کار میروند زیرا به این سازه ها نمایی مدرن و جذاب میدهند که بیننده را جذب میکند. همچنین این نما برای ساختمان هایی که ایمنی آنها مورد اهمیت است کاربرد بسیاری دارد زیرا هم از وزن سبکی برخوردار است ، هم از استحکام بالایی در برابر باد و طوفان و شرایط نامساعد آب و هوایی برخوردار است. همچنین این ورق ها در نمای ساختمان های صنعتی به دلیل ضدحریق و نسوز بودن و همچنین ایمنی بالا کاربرد بسیاری دارند.

گروه بازرگانی آلکونایس 

گروه بازرگانی آلکونایس با داشتن بیش از 15 سال تجربه در صنعت تولید ، فروش و اجرای ورق های کامپوزیت پیشگام بوده است.همچنین گروه طراحان و مجریان آلکونایس آماده طراحی و اجرای انواع نمای کامپوزیت ساختمان، با سال ها تجربه و بهره گرفتن از نیروهای توانمند و تکنسین مجهز برای مشتریان گرامی آلکونایس میباشند .بازرگانی آلکونایس با داشتن تیم فروش مجرب و متخصص، قادر است به مشتریان خود نسبت به انواع محصولات خود مشاوره کامل ارائه دهد و به صورت حرفه ای و کارآمد از مراحل فروش و اجرا تا خدمات پس از فروش را به صورت کامل ارائه میدهد.

آدرس: تهران، بازار بزرگ آهن مکان ، فاز هشت مرکزی ، پلاک 1950

شماره تماس:09124051174 

آدرس سایت : Aluconice.com