دستگاه دوخت عمودی پلاستیک برای بسته بندی مواد پودری، گرانول، آرد و سایر مواردی که کیسه ی محصول باید به صورت ایستاده پر و بسته شود مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه دوخت عمودی پلاستیک، رقیب کم هزینه تر دستگاه ریلی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

دستگاه دوخت عمودی پلاستیک برای بسته بندی اقلامی که نمی توان آنها را به صورت افقی بسته بندی کرد مورد استفاده قرار می گیرد. به معنای واضح تر، اقلام پودری مثل گچ، سیمان، گرانول، آرد یا مایعات و هرگونه ماده ی دیگری که اگر بخواهیم به صورت افقی درب بسته اش را دوخت بزنیم ممکن است بیرون بریزد، با دستگاه دوخت عمودی پلاستیک به راحتی قابل بسته بندی ست.

 

عملکرد دستگاه دوخت عمودی پلاستیک

نحوه ی کار دستگاه ساده و بدون نیاز به آموزش خاصی ست. پس از پر کردن کیسه زیر فک دوخت، اپراتور باید پای خود را روی پدال دستگاه فشار دهد و بدین ترتیب فک جلو آمده و درب کیسه را دوخت می زند. ضخامت این دوخت می تواند بین دو میلیمتر تا یک سانتیمتر متغیر باشد و در هر صورت دوخت دستگاه مستحکم و آب بند است. با توجه به ابعاد کوچک دستگاه و برق مصرفی آن که برق شهری ست، دستگاه دوخت عمودی پلاستیک را می توان در محیط های کوچک، فروشگاه ها و حتی در منزل استفاده کرد.

سازنده ی دستگاه دوخت پلاستیک

گروه صنعتی پیشتاز، طی سالیان متمادی طراحی های متنوعی از این دستگاه را به بازار ارائه داده است. در مدل های جدید، محل استقرار بسته به صورت میز رولیک طراحی شده است که به علت سنگینی بسته پس از پر شدن، حمل آن جهت برداشتن را آسان تر می کند. این  دستگاه را می توان در انواع مدل های حرارتی، ترانسی و قالبی تهیه کرد. قسمت پدال دستگاه نیز می تواند پنوماتیک یا معمولی باشد.

تفاوت پدال برقی و معمولی (مکانیکی)

پدال معمولی یا مکانیکی توان بیشتری جهت حرکت نیاز دارد. در نتیجه اپراتور علاوه بر خستگی بیشتر، خروجی کمتری از دستگاه در واحد زمان دریافت می کند. اما مدل پنوماتیک دستگاه که مجهز به پدال برقی ست، نیرویی معادل فشردن یک کلید برق برای هر بار پدال زدن نیاز دارد. با تمام این تفاسیر، دستگاه دوخت مجهز به پدال معمولی برای تولیدی های کوچکتر با تیراژ محدود تولید در روز مناسب است.

قیمت دستگاه دوخت عمودی نایلون

این دستگاه از 27 میلیون تومان در سال 1402 قیمت گذاری شده است. افزایش این قیمت به جهت افزایش عرض دستگاه و قسمت فک دوخت دستگاه خواهد بود.

دیگر مدل های دستگاه

دستگاه دوخت نایلون بجز مدل عمودی انواع دیگری نیز دارد. به عنوان  مثال دستگاه دوخت و برش اتوماتیک، دوخت و برش پنوماتیک، دوخت غلتکی و... که هر کدام کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند. اما از این میان دستگاه دوخت عمودی نایلون به دلیل کاربری و کاربرد متفاوت تر و دوخت و برش اتوماتیک به دلیل مقرون به صرفگی و صرفه جویی در زمان و  نیز  نیروی کار طرفداران بیشتری دارند. لازم به ذکر است کلیه ی دستگاه های طراحی و ساخته شده توسط گروه صنعتی پیشتاز، از یک سال ضمانت و  ده سال خدمات پس از فروش برخوردارند. نظر شما چیست؟ آیا استفاده از یک دستگاه اتوماتیک با قیمت بالاتر، سبب مقرون به صرفگی در هزینه های تمام شده ی یک تولیدی خواهد شد؟