مدت زمان لازم جهت گرفتن نمره آیلتس چقدر است؟ برای گرفتن نمره آیلتس 7 چند ماه وقت لازم است. پاسخ به این سوالات همه توسط آکادمی زبان تات شرح داده شده است.

گرفتن آیلتس چقدر زمان میبرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

آمادگی برای آیلتس یک فرایند جدی است که نیازمند رویکرد و زمان‌بندی مناسب است. سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (آیلتس) یک آزمون استاندارد است که برای ارزیابی سطح مهارت زبان انگلیسی داوطلب برای اهداف کار یا تحصیل در یک کشور انگلیسی‌زبان طراحی شده است. موفقیت در این آزمون به دانش و مهارت شخص به یادگیری چهار بخش آن بستگی دارد.

هفتاد و هفت‌درصد از متخصصان توصیه می‌کنند که حداقل یک ماه به خود فرصت دهید تا برای آزمون آماده شوید. اگر هر روز سه تا چهار ساعت برای یادگیری هر چهار بخش وقت بگذارید، نتایج بهتری خواهید گرفت.

هدف از این مقاله دادن اطلاعاتی در همین مورد است و شما متوجه می‌شوید موفقیت در این آزمون چقدر زمان می‌برد و به چه عواملی بستگی دارد.

گرفتن مدرک آیلتس چه مدت طول میکشد؟

 

گرفتن آیلتس چقدر زمان میبرد؟

آماده‌شدن برای هر بخش بستگی به آشنایی اولیه شما با زبان انگلیسی دارد. طبق نظریه اساتید این زبان، یادگیری لیسنینگ حدود یک یا دو هفته طول می‌کشد، در‌حالی‌که آماده‌شدن برای بخش رایتینگ ممکن است از یک هفته تا چهار هفته طول بکشد. همچنین دو هفته برای بخش ریدینگ و اسپیکینگ لازم خواهد شد.

همچنین بهتر است موارد زیر را بررسی کنید:

در صورت تسلط کامل به زبان انگلیسی، آماده‌سازی می‌تواند در فاصله کمتر از یک ماه کامل شود. افرادی که سطح بالایی از تسلط به زبان انگلیسی دارند، با صرف زمان کوتاه‌تری می‌توانند برای این آزمون آماده شوند.

در‌حالی‌که، کسانی که به این زبان مسلط نیستند، به زمان بیشتری برای آماده‌شدن نیاز خواهند داشت؛ زیرا یادگیری آن ساده نیست. اگر در ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ با این زبان مشکل دارید، در طول امتحان با چالش‌هایی روبه‌رو خواهید شد که تاثیر مخربی بر نمره نهایی شما خواهد داشت.

شصت و پنج درصد از معلمان آیلتس به دانش‌آموزان توصیه می‌کنند که سه تا چهار ساعت روزانه مطالعه کنند.

کلاس آنلاین آیلتس همراه با سایر مسئولیت‌ها می‌تواند سخت و زمان‌بر باشد. در نتیجه، قطعا باید همه چیز را با تکنیک‌های مدیریت زمان خوب متعادل کنید.

اما اگر در تعطیلات هستید و فقط برای آیلتس مطالعه می‌کنید، اوضاع متفاوت است. می‌توانید تمام انرژی و وقت خود را روی آن متمرکز کنید و زود‌تر برای امتحان آماده شوید. توصیه می‌شود اگر در بخش لیسنینگ یا اسپیکینگ به اخبار انگلیسی گوش کنید صدای آن را ضبط کنید و بار‌ها بشنوید و تکرار کنید. طوری که ملکه ذهن شما شود. به این روش پس از فاصله کوتاهی توانایی بالایی در درک و جواب‌دادن به زبان انگلیسی را در خود احساس خواهید کرد و به‌راحتی می‌توانید این بخش از آزمون را با نمره بالا پاس کنید.

مورد دیگر درباره مدیریت زمان و چند نکات مهم دیگر درباره این آزمون

برخی از افراد تمایل دارند خودشان درس‌ها را مطالعه کنند و از دوست یا معلم دیگری کمک نمی‌گیرند. این افراد اگر اراده داشته باشند و کل چیز‌هایی را که نیاز دارند، داشته باشند و شرایط گرفتن مدرک آیلتس را دارند، هیچ‌چیز مانع موفقیت آن‌ها نمی‌شود. کارنامه آیلتس منعکس‌کننده زمان و توانایی متقاضی است.

با‌این‌حال، برخی از افراد باید حتما از شخص دیگری برای آموزش آیلتس کمک بگیرند و شخصی که توانایی بالایی در این مورد دارد، آن‌ها را همراهی کند. راهنمایی حرفه‌ای برای ارزیابی توانایی‌های فرد و ایجاد یک برنامه منظم و عالی مهم است. این کار به شما کمک می‌کند سریع‌تر و راحت‌تر به هدف خود برسید. همچنین بهترین روش تمرین برای یادگیری لیسنینگ و اسپیکینگ رفتن به کلاس‌های آیلتس است.

اگر در آزمون آزمایشی (آزمون ماک آیلتس) نمره شما 4.5 باشد و هدف شما 6 یا بالا‌تر باشد، باید زمان بیشتری برای مطالعه و آماده‌سازی خود بگذارید.

برخی افراد ادعا می‌کنند که هدف آن‌ها نمره 9 است. البته نمره کلی 9 قابل دستیابی است. با‌این‌حال، کسی که نمره او در آزمون آزمایشی 5 شده است، نمی‌تواند در عرض یک ماه یا دو ماه به این نمره برسد. باید بسیار تلاش کند تا به این نمره برسد. در نظر داشته باشید نمره 7 نیز در بیشتر دانشگاه‌ها موردتایید است.

برای آمادگی این آزمون بهتر است نکته‌های زیر را به یاد داشته باشید:

 

  • ابتدا مشخص کنید که در سطح زبان در کجا ایستاده‌اید و بر اساس آن امتحان خود را برنامه‌ریزی کنید.
  • یک برنامه مطالعه‌ را انتخاب کنید و آن را جدی بگیرید.
  • بهترین زمان روز را که می‌توانید تمرکز بالایی داشته باشید و درس بخوانید، مشخص کنید.
  • نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و روی آن‌ها کار کنید.
  • در آزمون‌های آزمایشی آیلتس شرکت کنید یا به نمونه سوالات آزمون آیلتس جواب دهید تا باعث پیشرفت خود شوید.
  • فقط زمانی تاریخ امتحان نهایی خود را برنامه‌ریزی کنید که از اعتماد‌به‌نفس کافی و آمادگی کامل برخوردار هستید.

سخن نهایی

همان‌طور که متوجه شدید، مدت زمانی که برای آماده‌شدن آزمون آیلتس نیاز است بر اساس عوامل متعددی مانند دانش شما از زبان انگلیسی، ساعات مطالعه و سرعت یادگیری متفاوت است. با آرامش مطالعه خود را پیگیری کنید. مدت‌زمان آمادگی برای این آزمون مهم نیست، مهم نمره آیلتس است که آینده شما را می‌سازد.