آیا می‌دانید وزن قالب فلزی کنج چگونه محاسبه می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

آیا می‌دانید وزن قالب فلزی کنج چگونه محاسبه می‌شود یا قالب‌های مختلف کنج مدولار چقدر وزن دارند؟ همان‌طور که می‌دانید قالب‌های فلزی کنج که کنج مدولار یا قالب کنج هم گفته می‌شوند ازجمله تجهیزات قالب بتنی هستند. قالب‌های کنج مدولار هنگام قالب‌ریزی بتن هر جا که نیاز به ایجاد زاویه ۹۰درجه باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر در رابطه با وزن این قالب فلزی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، بهتر است در ادامه همراه ما باشید.

 

آشنایی با انواع قالب‌های فلزی کنج

پیش‌ از آن‌که در مورد نحوه محاسبه وزن قالب فلزی کنج با شما صحبت کنیم، تصمیم داریم در مورد انواع قالب‌های فلزی کنج و مشخصات هریک اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. به‌طورکلی قالب‌های کنج مدولار به دو صورت داخلی و خارجی تولید می‌شوند که هرکدام دارای ویژگی‌هایی به شرح زیر هستند.

قالب کنج داخلی

قالب‌های کنج داخلی خمیدگی و قوس را به سمت داخل به وجود می‌آورند و معمولاً برای فونداسیون عمودی یا قالب‌بندی دیوار با زاویه ۹۰‌درجه مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. این نوع قالب‌ها برای تغییر قالب‌بندی در گوشه فونداسیون‌ها و دیوارهای عمومی یا هر موردی که به ایجاد زاویه ۹۰‌درجه‌ای نیاز داشته باشد، قابل‌استفاده هستند. معمولاً کنج داخلی در اندازه یک متری، دو متری و پنج متری در ابعاد ۱۰×۱۰ و ۵×۱۰ تولید می‌شوند. 

قالب کنج بیرونی

از پرمصرف‌ترین کنج‌های مدولاری که در فرآیند قالب‌بندی بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به کنج بیرونی اشاره کرد. قالب‌های کنج خارجی همواره برای متصل کردن دو قالب با زاویه ۹۰‌درجه یا برای ساخت زاویه‌هایی خاص و سفارشی در بخش بیرونی سازه کاربرد دارند. به ‌‌صورت استاندارد این مدل قالب‌های کنج مدولار در ارتفاع یک متری، دو متری و پنج متری در ابعاد ۵×۵، ۵×۱۰ و ۱۰×۱۰ ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند.

قالب کنج صفر

قالب‌های کنج صفر که نبشی صفر هم گفته‌ می‌شوند، جزو تجهیزات قالب‌بندی موردنیاز برای متصل کردن دو قالب در زاویه ۹۰ درجه قرار می‌گیرند. این قالب‌ها هیچ فضایی از بتن را پوشش نمی‌دهند؛ از‌همین‌رو آن‌ها را نبشی صفر می‌نامند و معمولاً از دو رویه پانچ‌شده برای اتصال قالب‌ها با استفاده از پین و تجهیزاتی از این قبیل تشکیل شده‌اند. معمولاً قالب‌های کنج صفر برای اجرای قالب‌بندی فونداسیون‌ها، انواع ستون‌ها، قالب‌بندی سقف و دیوارهای برشی یا بخش‌هایی که به تغییر مسیر نیاز داشته باشند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نبشی‌ها در اندازه‌های نیم متری، یک متری و یک و نیم‌ متری و ابعاد ۵×۵ تولید می‌شوند.

محاسبه وزن قالب فلزی کنج

حال‌که با قالب‌های فلزی کنج و انواع آن آشنا شدید، تصمیم داریم به چگونگی محاسبه وزن قالب‌های فلزی بپردازیم. به‌طورکلی برای محاسبه دقیق وزن قالب‌های فلزی کنج باید مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم را در نظر داشته باشید.

  • ابعاد قالب: طول، عرض و ارتفاع قالب به واحد متر یا سانتی‌متر

  • ضخامت قالب: ضخامت موادی که قالب از آن‌‌ها ساخت شده به واحد میلی‌متر

  • نوع مواد به‌کاررفته در ساخت قالب: نوع فلز مورد استفاده 

شما با داشتن اطلاعات فوق می‌توانید از روابط و فرمول‌هایی که به محاسبه حجم و وزن محصول هستند برای به‌دست آوردن وزن قالب استفاده کنید. بعد از محاسبه حجم کل قالب آن را در چگالی موادی که در ساخت قالب استفاده شده‌است، ضرب کنید. البته که بررسی جدول وزن قالب کنج می‌تواند اطلاعات و اعداد دقیق‌تری را به‌ شما ارائه کند و دیگر نیازی به محاسبه وزن قالب نخواهید داشت. لازم به ذکر است که اعداد نوشته‌شده در جدول زیر بر طبق کیلوگرم نوشته‌ شده‌اند.

مشخصات محصول

قالب لبه خم

قالب تسمه‌ای لبه ۵

قالب تسمه‌ای لبه ۶

کنج بیرونی ۵*۵*۱۰۰

5.6

6

۸

کنج بیرونی ۵*۱۰*۱۰۰

7

7.5

9

کنج بیرونی ۵*۵*۱۵۰

7.5

9.5

10.5

کنج بیرونی ۵*۱۰*۱۵۰

8.5

11.5

12.5

کنج داخلی ۱۰*۱۰*۱۰۰

9

9.5

10.5

کنج داخلی ۱۰*۱۰*۱۵۰

11.8

13.5

15

عوامل تاثیرگذار روی قیمت قالب فلزی کنج

حال‌که در مورد نحوه محاسبه وزن قالب فلزی کنج اطلاعاتی به‌دست آوردید، بد نیست بدانید که قیمت قالب کنج داخلی، خارجی و نبشی‌های صفر، تحت‌تاثیر عوامل بسیاری قرار می‌گیرند. آگاهی از این عوامل می‌تواند به شما کمک کند که برای پرداخت هزینه‌ها آمادگی لازم را داشته باشید؛ پس تصمیم داریم به شما بگوییم قیمت قالب کنج صفر و دیگر کنج‌های مدولار تحت‌تاثیر چه عواملی قرار می‌گیرند.

ابعاد و پیچیدگی قالب

ابعاد دقیق، شکل و پیچیدگی قالب می‌تواند روی قیمت نهایی قالب‌های کنج مدولار تأثیرات بسیاری بگذارد. هر اندازه که قالب‌ها ابعاد بزرگ‌تری داشته و پیچیده‌تر باشند، گران‌تر هستند.

متریال مورد استفاده برای ساخت

نوع فلزی که در ساخت قالب به‌کار می‌رود از دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت قالب کنج داخلی است. مواد و فلزهایی با کیفیت و مقاومت بالا به افزایش قیمت قالب‌های کنج مدولار منجر می‌شوند.

فرآیند ساخت

قیمت قالب کنج صفر و دیگر قالب‌های کنج مدولار تحت‌تاثیر فرآیند ساخت آن‌ها قرار می‌گیرند و هر اندازه که فرآیند ساخت پیشرفته‌تری داشته باشند، گران‌تر هستند.

زمان تحویل

اگر به تحویل سریع نیاز داشته باشید، احتمالاً برای خرید قالب‌های کنج مدولار مجبور به پرداخت هزینه‌ای اضافی بابت تسریع فرآیند ساخت خواهید شد.

خرید قالب فلزی از تبریز صنعت

در این مطلب در مورد نحوه محاسبه وزن قالب فلزی کنج اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم. درنهایت فراموش نکنید پیش از اقدام به خرید قالب‌های کنج مدولار، ابتدا جدول وزن قالب کنج را موردبررسی قرار داده و سپس باتوجه به نیاز خود مناسب‌ترین قالب را از نظر وزنی انتخاب کرده و برای خرید از تبریز صنعت مرکز انواع قالب فلزی، تخته چند لایی و.. اقدام کنید.