با عرضه انواعی از گوشی‌ها با دوربین‌های درجه یک و حرفه‌ای توسط برندهای مختلف، کمتر کسی به سراغ خرید دوربین می‌رود. اگر علاقمند به عکاسی هستید، حتماً برای خرید گوشی برای عکاسی با بهترین مدل‌ها آشنا شوید. از این رو در ادامه بهترین گوشی‌ها برای عکاسی را از برندهای معتبری همچون سامسونگ، گوگل پیکسل، شیائومی و آیفون معرفی خواهیم کرد.‌

بهترین گوشی‌ها برای عکاسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

۷ مدل از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی و تولید محتوا

در این قسمت رتبه‌بندی بهترین گوشی‌ها برای عکاسی را با قیمت‌های مختلف آورده‌ایم. در مجموع ۷ مدل برتر و عالی در این زمینه به شرح زیر هستند:

گلکسی S24 اولترا

در همین ابتدا باید بگوییم که گوشی گلکسی S24 اولترا یک گوشی اندرویدی بی‌نقص و همه‌چیز تمام است. در نتیجه رتبه اول دوربین گوشی را از میان کلیه مدل‌ها از آن خود می‌کند. به همین دلیل اگر در بودجه و هزینه محدودیتی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً این مدل را انتخاب کنید.

در این گوشی موبایل سامسونگ دوربین چهارگانه وجود دارد که دوربین واید یا اصلی، تله فوتو، تله فوتو دوم و اولترا واید را شامل می‌شود. دوربین اصلی دارای کیفیت ۲۰۰ مگاپیکسلی است که جزئیات دقیق، عمق رنگ، تنوع رنگ، شارپنس و زیبایی تصاویر را با دقت بالا ثبت می‌کند. با عکاسی با این دوربین هیچ نویزی در تصویر وجود نخواهد داشت.

البته تنها کیفیت لنز نیست که باعث ثبت تصاویری عالی می‌شود، بلکه این گوشی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی گلکسی به کاربران در ثبت تصاویر بهتر کمک می‌کند. این هوش مصنوعی حتی در تدوین و ادیت تصاویر هم کاربرد دارد.

در قسمت دوربین اولترا واید هم با یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مواجه هستیم که در کل کیفیت مطلوبی دارد. دوربین پریسکوپ تله فوتو هم یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی باکیفیت است که جزئیات و کنتراست بالایی را ثبت می‌کند. دوربین تله فوتو هم یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری است که اگرچه در ثبت جزئیات مانند سایر دوربین‌ها نیست، اما در کنتراست و شارپنس عالی است.

البته قیمت گوشی گلکسی S24 اولترا در فروشگاه‌های مختلف، متفاوت است. برای دریافت قیمت گوشی‌های سامسونگ به طور ویژه گلکسی S24 اولترا، بهتر است به نمایندگی‌‎های معتبر نظیر کوروشاپ مراجعه نمایید.

 

آیفون 13 پرومکس

2

در مجموع محصولات اپل از لحاظ کیفیت دوربین زبان‌زد هستند و هر فردی به دنبال دوربین باکیفیت است، خرید گوشی آیفون را در نظر می‌گیرد. اما هر مدل آن صرفاً مناسب عکاسی نیست. در میان مدل‌ها و سری‌های مختلف می‌توانیم آیفون ۱۳ پرومکس را به عنوان یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی معرفی کنیم.

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی با دیافراگم و حسگر بزرگتر نسبت به مدل سری قبلی نور بیشتری جذب می‌کند و بالطبع در تاریکی هم عکاسی باکیفیتی دارد. این دوربین در فیلمبرداری هم موفق ظاهر شده است و می‌تواند ویدئوهای جذابی را برای شما ثبت کند. در مجموع کنتراست، داینامیک رنج و جزئیات ثبت شده توسط دوربین این گوشی کیفیتی کم‌نظیر را رقم می‌زند.

Google Pixel 8

گوشی گوگل پیکسل ۸ نه تنها از لحاظ کیفیت بالای دوربین، بلکه در مجموع از هر لحاظ ارزش خرید بالایی دارد. این گوشی مجهز به ۲ لنز است و در آن خبری از لنز تله فوتو نیست. لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی آن تصاویر پویای جذابی را با حداقل میزان نویز ثبت می‌کند. البته حذف نویز از تصاویر با این دوربین تا حدودی جزئیات را کاهش می‌دهد اما در مجموع کیفیتی تحسین‌برانگیز دارد.

این دوربین از قابلیت‌های خاصی همچون قابلیت تشخیص تابش نور بر روی چهره برای عکسبرداری بهتر برخوردار است. برای لنز دیگر آن هم از یک لنز اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی استفاده شده که می‌تواند در مجموع تصاویر خوبی را ثبت کند.

شیائومی 13

اگر از طرفداران شیائومی هستید، گوشی شیائومی ۱۳ را برای عکاسی به شما پیشنهاد می‌کنیم. در پنل پشتی این گوشی سه لنز ۵۰ مگاپیکسلی، ۱۰ مگاپیکسلی و ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده‌اند. دوربین اصلی دارای شارپنس، کنتراست و داینامیک رنج بالایی است و تصاویری باکیفیت را ثبت می‌کند. البته در عمق رنگ عالی نیست اما راضی‌کننده عمل می‌کند. لنز اولترا واید آن هم عملکردی عالی در ثبت تصاویر با جزئیات دارد اما لنز تله فوتو آن به نسبت معمولی و خوب است.

گلکسی S21 FE

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S21 FE از بهترین گوشی‌های سامسونگ برای عکاسی است. این گوشی با یک نمایشگر درجه یک به دیدن بهتر تصویر و بالطبع عکاسی عالی کمک می‌کند. لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی آن مشابه لنز مدل سری قبلی است که از توانایی ثبت تصویر با جزئیات، شارپنس و روشنایی کافی بهره‌مند است. این دوربین نویز بسیار کمی را در تصاویر ثبت می‌کند.

دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی آن هم از بهترین دوربین‌های اولترا واید در میان مدل‌های مذکور است چراکه تصاویر بسیار خوبی را می‌گیرد. البته در عین حال لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی آن تعریف چندانی ندارد.

گلکسی A54

3

بسیاری از افراد در میان بهترین گوشی‌ها برای عکاسی به دنبال بهترین دوربین گوشی سامسونگ سری a هستند چراکه این سری یک سری میان‌رده و قیمت مناسب است. به این افراد گوشی گلکسی A54 را پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی در میان مدل‌های میان‌رده سامسونگ قرار دارد اما دوربین آن عملکردی تقریباً مشابه با مدل‌های پرچمدار ارائه می‌کند.

در پنل پشتی این محصول سه لنز تعبیه شده که شامل لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی است. در این دوربین یک لرزشگیر اپتیکال تعبیه شده که تا حدود زیادی آثار لرزش را از بین برده و بالطبع تصاویری باعمق زیاد را ثبت می‌کند. اگر عکاسی را به صورت حرفه‌ای انجام دهید، دو لنز دیگر هم می‌توانند تصاویر باکیفیت و قابل‌قبولی را ارائه دهند.

گلکسی A34

اگر به دنبال یک گوشی عکاسی قیمت مناسب و اقتصادی هستید، بدون تردید باید گوشی گلکسی A34 را انتخاب کنید. در پنل پشتی این گوشی لنز سه گانه تعبیه شده که لنز اصلی یا واید آن از نوع ۴۸ مگاپیکسل است. این دوربین در نور زیاد، زیر نور آفتاب و یا حتی در تاریکی شب هم می‌تواند تصاویر باکیفیتی را ثبت کند. از این رو برای عکاسان تازه‌کار هم مناسب است. دو لنز دیگر به اندازه لنز اصلی باکیفیت و عالی نیستند و از این رو به کمی مهارت و دقت برای ثبت تصاویر قابل‌قبول نیاز دارند.

در این مطلب به ۷ مدل از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی اشاره کردیم. می‌توانید بر اساس نوع استفاده، مهارت، نیاز و بودجه خود هر یک را انتخاب کنید و از یک عکاسی باکیفیت و دلپذیر لذت ببرید.