پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

باقی ماندن پودر در لباسشویی

حتماً برای شما هم پیش آمده که وقتی لباس‌های شسته شده را از داخل ماشین لباسشویی بیرون می‌آورید، لکه‌های پودر روی آن‌ها دیده می‌شود؛ اما علت باقی ماندن پودر لباسشویی چیست؟ اگر این مورد را تجربه کرده‌اید نگران نباشید؛ زیرا این موضوع اغلب به عنوان یک پدیده معمول مطرح می‌شود و با مشکلات جدی همراه نیست.

نکته» همانطور که می‌دانید وسایل برقی مانند لباسشویی و ... از آن دسته وسایلی هستند که حساسیت در تعمیر و رفع ایراد در آن‌ها بالاست. زیرا اگر مشکل را اشتباه متوجه شویم راه حلی اشتباه انتخاب کرده و صدمات بیشتری به قطعات اصلی مانند برد و ... به لباسشویی خود وارد می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم به منظور جلوگیری از صدمات بیشتر و هزینه بالاتر برای تعمیرات، از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در مشهد گروه تک سرویس 24 استفاده نمایید.

این مشکل دلایل مختلفی مانند اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی دارد. باقی‌ماندن مواد شوینده در جای پودر ماشین لباسشویی، مسئله‌ای ناخوشایند است که علاوه بر ایجاد بوی ناپسند در دستگاه، باعث می‌شود که لکه‌ها و سفیدی‌های نامطبوعی روی لباس‌ها بماند. جهت حل این مشکل، با تماس گرفتن به تکنسین‌ها و تعمیرکاران، راهنمایی‌های لازم را دریافت خواهید کرد و در برخی موارد، با حضور آن‌ها در محل، مشکل را بهبود می‌بخشید.

استفاده زیاد پودر لباسشویی

استفاده اضافه از پودر لباسشویی یکی از عوامل اساسی به‌شمار می‌آید که باعث می‌شود پودر در ماشین باقی بماند. مواد شوینده اضافه نه تنها نتیجه بهتری برای تمیز کردن لباس‌ها نمی‌دهند، بلکه باعث مشکلاتی مانند باقی ماندن پودر در جای مخصوص و روی لباس‌ها می‌شوند. درون جاپودری، معمولاً نشانگری به‌کار می‌رود که به شما اطلاع می‌دهد حداقل و حداکثر مقدار ماده‌ای که می‌توانید وارد دستگاه کنید چقدر است. رعایت این نشانگر و مقدار توصیه شده از سوی تولیدکننده، باعث بهبود عملکرد ماشین لباسشویی می‌شود و از مشکلاتی همچون باقی ماندن پودر در لباس‌شویی جلوگیری می‌کند.

خراب بودن شیر ورودی آب

پودر لباسشویی باید از طریق شیر آب تعبیه‌شده در قسمت جاپودری با سرعت و فشار مناسب شسته و در مرحله شستشو به مخزن لباسشویی وارد شود. جالب است بدانید که فشار کم آب، باعث می‌شود پودر روی لباس‌ها باقی بماند؛ جهت جلوگیری از این مشکل، باید با کمک افراد متخصص اقدام به تعویض شیر ورودی آب کنید.

کثیفی محفظه مواد شوینده

کثیفی محفظه مواد شوینده

تمیز نگه داشتن جاپودری در ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد و باعث جلوگیری از مشکلاتی مانند بوی نامطبوع در دستگاه و باقی ماندن پودر در آن می‌شود؛ شما همراهان عزیز می‌توانید جهت رفع این مشکل و تمیز نگهداشتن جاپودری از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • شستشو با سرکه
  • تمیزکاری دوره‌ای
  • استفاده مناسب از مواد شوینده

باید توجه داشته باشید که این کثیفی ممکن است ناشی از رسوبات، گرد و غبار یا مواد شوینده دوره‌های قبلی شستشو باشد.

بالا بودن درجه سختی آب

هرچه میزان املاح معدنی در آب بیشتر شود، درجه سختی آب نیز بالاتر می‌رود. وقتی آب ورودی به ماشین لباسشویی سخت باشد، به دلیل واکنش‌های شیمیایی که رخ می‌دهد، لکه‌های پودر لباسشویی روی لباس‌ها باقی می‌ماند. افزایش دما تا حدی می‌تواند این مشکل را حل کند؛ اما باید دقت داشت که دماهای بسیار بالا امکان دارد به بافت لباس‌ها آسیب برساند؛ بنابراین، اگر آب مصرفی شما دارای سختی بالاست، حتماً جرم‌گیری ماشین لباسشویی را به صورت منظم (یک بار در ماه) انجام دهید.

تنظیم نبودن دمای آب

دمای آب نقش مهمی در حل شدن پودر لباسشویی دارد. پودرهای شوینده معمولاً در دماهای بالا بهترین عملکرد را نشان می‌دهند و در آب سرد به خوبی حل نمی‌شوند. اگر دمای آب پایین باشد، امکان دارد ذرات شوینده روی لباس‌ها باقی بماند. بنابراین، تنظیم دمای آب به گونه‌ای که لباس‌ها آسیب نبینند، بسیار مهم است. اگر نیازی به دمای بالای آب برای شستشو ندارید، باید از مایع شوینده به‌جای پودر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید» لباسشویی هایی مانند دوو از آن دسته لباسشویی هایی هستند که به صورت پیشفرض درجه‌ای برای دما آب شست و شو در آن‌ها طعبیه نشده است. به همین دلیل باید به صورت دستی این درجه را برای هر شست و شو تعیین کنید. به منظور آشنایی بیشتر با این دسته تنظیمات به صفحه نمایندگی ماشین لباسشویی دوو در مشهد رفته و بخش آموزش های را با دقت بخوانید.

پر کردن بیش از اندازه سبد ماشین لباسشویی

پر کردن بیش از حد دیگ یا مخزن ماشین لباسشویی منجر به باقی ماندن پودر در لباسشویی می‌شود. وقتی لباسشویی را بیش از حد پر کنید و لباس‌ها فضای کافی برای حرکت نداشته باشند، آبکشی به‌طور کامل صورت نمی‌گیرد. جهت جلوگیری از این مشکل، بهتر است دستگاه را با مقدار مناسبی از لباس پر کنید. این کار علاوه‌بر جلوگیری از باقی ماندن پودر، باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود.

جمع‌بندی

همان‌طور که ذکر شد، مشکل باقی ماندن پودر لباسشویی دلایل متعددی دارد؛ برای مثال پر بودن ماشین لباسشویی یا خرابی پمپ آب از مهم‌ترین عوامل باقی ماندن پودر روی لباس‌ها به حساب می‌آید. بدیهی است که اگر راهکارهای ارائه شده در این مقاله به درستی رعایت شوند، مشکل باقی ماندن لکه پودر روی لباس‌ها حل خواهد شد.

منبع