آشنایی با اصول طراحی رستوران سنتی و مدرن با آجر، از مهم‌ترین مواردی هستند که برای ساخت رستوران، باید در نظر گرفته شوند. زیرا طراحی دکوراسیون، می‌تواند ضمیر ناخودآگاه مخااطب را تحت تاثیر قرار داده و توجهش را به خود جلب کند. به همین خاطر افرادی که در صنعت بزرگ غذایی فعالیت دارند، استفاده از رنگ‌ها، متریال و چیدمان را در رستوران خود در الویت قرار می‌دهند.

طراحی رستوران سنتی و مدرن با آجر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

آجر نسوز؛ بهترین انتخاب برای طراحی نمای مدرن با آجر

یکی از بهترین متریال‌های ساختمانی برای طراحی نما مدرن رستوران، آجر نسوز است. چراکه طیف رنگی متنوع آن، دست کاربر را در انتخاب باز گذاشته تا متناسب با رنگ سایر وسایل و تجهیزات انتخاب شود.

استفاده از آجر قزاقی؛ پیشنهادی مناسب برای طراحی رستوران سنتی با آجر

برای طراحی نما رستوران سنتی پیشنهاد می‌شود سراغ آجر قزاقی برای نما بروید. اجر قزاقی در کنار مقاومت بالایی که در برابر شرایط آب و هوایی و رطوبت دارد، انتخابی مناسب برای ساختمان‌هایی ست که پیوسته در تماس با رطوبت هستند. البته اگر می خواهید رستورانی به سبک کاملا سنتی داشته باشید، بایستی علاوه بر نما، فضای درونی را هم درنظر بگیرید. بنابراین نیازمند استعلام قیمت آجر قزاقی کف خواهید بود تا بتوانید، این آجر را از نظر هزینه با سایرین مقایسه کنید. تا نمای داخلی ساختمان را از کفپوش گرفته تا دیوارپوش‌ها و اکسسوری‌ها با تم سنتی طراحی کنید.

آجر نسوز سفید، یکی از بهترین موارد برای نمای بیرونی ساختمان

استفاده از آجر نسوز سفید برای نمای بیرونی رستوران، می‌تواند ظاهر این سازه را نسبت به سایر ساختمان‌های اطرافش متمایز کند. به بیانی دیگر داشتن رنگی متفاوت بسیار جلب توجه کرده و می‌تواند مشتریان زیادی را سمت خود بکشاند.

این نوع از آجر نما دارای طیف رنگی متفاوتی ست؛ بنابراین می‌توان سایه‌ای از رنگ سفید را انتخاب کرد تا نمای خارجی، خشک و بی‌روح نباشد. از طرفی چون رنگ سفید رنگی خنثی بوده، نصب تابلو رستوران البته با رنگ‌هایی با تناژ گرم، بنا را بیشتر به چشم مخاطب می‌آورد.

انتخاب بهترین آجر برای طراحی داخلی رستوران

3

طراحی نمای داخلی رستوران، تنها به انتخاب میز و صندلی مناسب ختم نمی‌شود. در واقع برای ساخت دکوراسیونی زیبا و در عین حال آرامش بخش، بایستی المان‌ها، رنگ دیوارها، مصالح ساختمانی، استفاده گل و گیاه و... با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. علاوه براین استفاده از رنگ‌هایی متوازن با نورپردازی مناسب، در عمق تاثیرگذاری نما موثر است.

با این اوصاف اگر آجر را برای طراحی دکوراسیون داخلی رستوران را درنظر دارید، بهتر است آن را با سایر عناصری که با آن همخوانی دارند یعنی چوب، سنگ و دیگر موارد برگرفته شده از طبیعت، ترکیب کنید.

در انتخاب آجر مناسب برای طراحی رستوران، چه مواردی را درنظر بگیریم؟

همانطور که می‌دانید امروزه رستوران‌ها به یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای جوانان تبدیل شده است. به همین خاطر می‌بایست برای طراحی رستوران‌های مدرن از متریالی هماهنگ با این سبک استفاده شود. به عنوان مثال اگر در طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی رستوران از مبلمان چوبی، تابلوهای هنری، مجسمه‌ها و دیوارکوب‌هایی مدرن استفاده کرده‌اید، خرید آجر نسوز سفید و ترکیب آن را با آجر نسوز مشکی پیشنهاد می‌کنیم.

4

از طرفی یکی از پرطرفدارترین رستوران‌ها در ایران، رستوران‌های سنتی هستند. این رستوران‌ها با سرو غذاهایی سنتی، حس نوستالژیکی را در مخاطب به وجود می‌آورد. اما برای داشتن فضایی دلنشین و آرام بخش، تنها منو غذایی مهم نیست؛ چراکه لازم است طراحی رستوران سنتی را هم با نامش هماهنگی داشته باشد. برای مثال طیف رنگی، قالب و در برخی مواقع شکل نامنظم آجرهایی نظیر آجر قزاقی، آن را به پیشنهادی مناسب برای ساختمان‌های سنتی تبدیل کرده است.

کلام پایانی

هدف از نگارش این مقاله، آشنایی شما با انواع آجر برای طراحی رستوران مدرن و سنتی بود. اما این نکته را باید درنظر داشت که برای طراحی نمای رستوران، نباید متریال استفاده شده را فقط محدود به آجر کرد. چراکه این کار باعث یکنواختی نما شده و چشم کاربر را خسته می‌کند. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود از کاغذ دیواری، چوب، کامپوزیت و... هم در کنار آجر استفاده شود تا با ایجاد تعادل و هماهنگی، بتوان محیطی آرام و دنج داشته باشید.