سایت مزایده خودرو: فرصت خرید خودروهای اموال تملیکی و موتورهای مزایده‌ای
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

بسیاری از کسانی که قصد خرید خودروهای مزایده‌ای را دارند، ترجیح می‌دهند در مزایدات سازمان اموال تملیکی شرکت کنند. این سازمان بزرگ که وظیفه جمع آوری و نگهداری بسیاری از اموال را بر عهده دارد، طبق قانون باید آن‌ها را به صورت مزایده به فروش برساند تا مبلغ مورد نظر برای سایر امورات هزینه شود. تنوع در خودروها یا موتورهایی که توسط این سازمان جهت مزایده معرفی می‌شوند، بسیار زیاد است و می‌توانید خودرویی که به آن علاقه دارید را با قیمت مناسب‌تر خریداری کنید. اما چگونه می‌توان فرصت شرکت در مزایده خودرو اموال تملیکی را از دست نداد؟ پاسخ ساده است، باید در زمان مناسب سایت مزایده معتبر را چک کنید. سازمان اموال تملیکی برای فروش خودرو و موتور یک آگهی تنظیم و آن را در روزنامه و سایت منتشر می‌کند.

دسترسی آسان به آگهی

از انتشار آگهی تا اتمام مهلت شرکت در مزایده زمان بسیار محدود است و مزایده گزاران زمان کمی را برای اطلاع‌رسانی در نظر می‌گیرند. سایت مزایده خودرو ارتباط گستران هزاره این توانایی را دارد که با همکاری نیروهای تخصصی بیش از ۱۲ هزار وب سایت و ۸۰۰ نشریه را به طور روزانه بررسی و تمام آگهی‌های مزایدات را جمع آوری می‎کند. با جمع آوری آگهی‌ها و طبقه‌بندی آن‌ها در گروه‌های مختلف، امکان دسترسی به آگهی برای کاربران آسان‌تر می‌شود. پس از انتخاب دسته‌بندی مزایده در سایت، اینک می‌توانید از طریق فیلترینگ هوشمند به آسانی زمان خود را برای پیدا کردن آگهی مدیریت کنید.

مطالعه مندرجات آگهی

مزایده گزار یعنی سازمان اموال تملیکی در مورد موضوع مورد معامله که می‌تواند موتور یا خودرو باشد، اطلاعات دقیقی را در آگهی درج می‌کند. این اطلاعات بسیار مهم و کمک کننده هستند و شرکت کننده می‌تواند یک تصمیم آگاهانه برای شرکت در مزایده بگیرد. در برخی از موارد مزایده گزار شرایطی را در نظر می‌گیرد یا قیمتی را برای خودرو یا موتور اعلام می‌کند که با شرایط شما همخوانی ندارد. بنابراین بهتر است در یک مزایده مرتبط شرکت کنید تا شانس برنده شما افزایش پیدا کند. مزایده‌ها می‌توانند در انواع تک مرحله‌ای، دو مرحله‌ای، حضوری یا آنلاین برگزار شوند. مزایده گزار نحوه برگزاری مزایده را نیز در آگهی اطلاع‌رسانی می‌کند تا شرکت کنندگان برنامه‌ریزی دقیق‌تری را انجام دهند.

اعلام قیمت پیشنهادی

پس از انتخاب آگهی مناسب برای خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ یا خودرو، دو مرحله مهم را باید طی کنید. مرحله اول در نظر گرفتن قیمت است. این شما هستید که با بودجه در نظر گرفته شده، قیمت‌گذاری مناسبی را می‌توانید انجام دهید. مزایده گزار برای خودرو یا موتور مورد نظر قیمت پایه را توسط کارشناس در نظر می‌گیرد، شما باید قیمت را بالاتر از قیمت پایه و کمتر از قیمت بازار مشخص کنید، تا یک معامله سودآور را انجام دهید. دلیل اصلی شرکت در مزایده یک خرید مقرون به صرفه است. بنابراین اگر قیمت پیشنهادی شما بالاتر از قیمت بازار باشد، این معامله برای شما سودآور نخواهد بود و مزایده گزار سود خواهد کرد. از بزرگترین مزیت مزایدات سازمان اموال تملیکی این است که مزایدات کاملاً شفاف و قیمت‌گذاری به صورت عادلانه انجام می‌شود.

پرداخت وجه تضمین

مرحله دوم پرداخت وجه تضمین است که به نام مبلغ ودیعه نیز شناخته می‌شود. معمولاً ۱۰ درصد از قیمت پایه را مزایده گزار به عنوان تضمین از شرکت کننده دریافت می‌کند. با توجه به اینکه برگزاری مزایده شامل فرایندها و هزینه‌های مختلفی است، با در نظر گرفتن این وجه تنها افرادی که به طور واقعی قصد شرکت در مزایده را دارند، در این معاملات شرکت می‌کنند. از سوی دیگر برخی از برندگان معاملات مزایده به دلایل مختلفی پس از برنده شدن در مزایده، نسبت به تکمیل فرایند و پرداخت کامل مبلغ اقدام نمی‌کنند. از این رو مزایده گزار برای فرد برنده شرطی را در نظر گرفته است که در صورت برنده شدن و تکمیل نکردن فرایند مزایده امکان دریافت مبلغ وجه تضمین را نخواهد داشت و این مبلغ توسط مزایده گزار به عنوان خسارت ضبط خواهد شد. م

عمولاً برای مزایده اموالی همچون خودرو یا موتور که مبالغ بسیار بالایی را برای قیمت پایه در نظر می‌گیرند، وجه تضمین نیز مبلغ قابل توجهی است. از این رو بسیاری از افراد که برای شرکت در مزایده مردد هستند، به هنگام پرداخت وجه تضمین از شرکت در مزایده منصرف می‌شوند.

اعلام فرد برنده

پس از پایان مهلت ارسال، تمامی مدارک ارسال شده توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرند و فردی که بالاترین قیمت را اعلام کرده باشد، به عنوان فرد برنده معرفی خواهد شد. انتقال مالکیت خودرو یا موتور به صورت قانونی پس از انعقاد قرارداد بین خریدار و فروشنده صورت می‌گیرد. به خاطر داشته باشید پس از تحویل خودرو یا موتور تمامی مسائل حقوقی و قانونی آن بر عهده خریدار خواهد بود.

سخن پایانی

سایت مزایده با انتشار آگهی‌های مزایدات سازمان اموال تملیکی به صورت روزانه این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا متناسب با شرایط و بودجه‌ای که دارید در یک مزایده مناسب شرکت کنید. برای موفقیت در مزایدات این سازمان، باید در زمان کوتاهی به آگهی دسترسی پیدا کرده و اطلاعات خود را در مورد خودرو یا موتور تکمیل، سپس نسبت به ارزش واقعی آنها قیمت‌گذاری را انجام دهید.