پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش دیجی سرگرمی ،  بعد افزایش قیمت نان طی هفته گذشته، حال بحث افزایش قیمت لبنیات مطرح شده است. در ابتدای سال جاری، قیمت نهاده‌های دامی تا 20 درصد کاهش یافته بود که این امر به عاملی تاثیر‌گذار برای تولید دام و رونق صنعت دامپروری تبدیل شده بود. اما اخیراً اخباری مبنی بر طغیان قیمت شیر خام به گوش می‌رسد. بر این اساس با افزایش قیمت شیر خام، محصولات لبنی هم افزایش قیمت خواهند یافت.

قیمت شیرخام افزایش می‌یابد؟

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی تابناک، سید احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران، درباره افزایش قیمت شیر خام توضیح داد طبق مذاکرات انجام‌شده با وزیر جهاد کشاورزی، قیمت مصوب طی روز‌های آینده ابلاغ می‌شود. آخرین قیمت مصوب شیر خام که در اردیبهشت 1402 تعیین شده بود، 15 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بود. حال با افزایش سه هزار تومانی، قیمت این محصول به 18 هزار تومان رسیده است.

به گفته رئیس انجمن صنفی گاوداران، نرخ خرید 18 هزار تومان به ازای خرید هر کیلو شیرخام از دامدار در حالی است که قیمت تمام‌شده برای هر کیلو شیر خام 20 هزار تومان است. در خردادماه امسال که دولت نرخ 18 هزار تومان را پذیرفته بود، قیمت تمام‌شده شیر 18 هزار و 900 تومان بود. اما حالا این شکاف افزایش یافته است.