دلایل و راه حل های مشکل سبز شدن صفحه تلوزیون
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید که صفحه تلوزیون تان ناگهان سبز می شود، وحشت نکنید. اگرچه ممکن است سبز شدن صفحه تلوزیون غیرطبیعی به نظر برسد، اما این یک اتفاق رایج برای اکثر تلوزیون های مدرن و حتی تلوزیون های بسیار تحسین شده امروزی است.

وقتی صفحه نمایش تلوزیون سبز می شود، اغلب به این معنی است که نمی تواند ویدئو را به صورت کاملا قوی از دستگاه دریافت کند. همچنین می تواند به این معنا باشد که تلوزیون شما هیچ ورودی را تشخیص نمی دهد. علاوه بر این ها، اگر می توانید تصاویر را ببینید اما یک رنگ سبز روی کل تصویر وجود دارد، این مشکل معمولا ناشی از اشباع بیش از حد است.

2

چرا صفحه تلوزیون من سبز است؟

چندین دلیل قابل توضیح وجود دارد که به خوبی بیان می کند، چرا صفحه تلوزیون شما ممکن است سبز باشد. این مشکل اغلب به سادگی یک کابل شل یا به اندازه یک مشکل سخت افزاری، ساده است.

  1. اشکال در برق رسانی: یک اشکال ساده ناشی از نوسانات برق می تواند به راحتی منجر به سبز شدن صفحه نمایش تلوزیون شما شود و یک راه حل ساده نیز آن است که دستگاه را خاموش و دوباره روشن کنید.
  2. شل بودن کابل ها: معمولا این شایع ترین دلیلی است که می تواند منجر به سبز شدن صفحه تلوزیون شما شود.
  3. تنظیمات معیوب: عدم پیکربندی تنظیمات تصویر تلوزیون نیز می تواند منجر به نمایش رنگ سبز در تلوزیون شما شود.
  4. مشکل سخت افزاری: مشکلات سخت افزاری از دیگر مواردی است که حتی در تلوزیون های 4 بعدی نیز ممکن است رخ دهد و نتیجه آن نمایش رنگ سبز روی صفحه نمایش تلوزیون باشد.

نحوه عیب یابی صفحه سبز در تلوزیون

قبل از اینکه برای عیب یابی حرفه ای تلوزیون تان به سراغ یک مرکز تخصصی تعمیر تلوزیون همچون پاراتک بروید و درباره پاراتک بیشتر تحقیق کنید، بهتر است ابتدا موارد زیر را امتحان کنید:

1.کابل های تلوزیون را بررسی کنید

قبل از شروع عیب یابی تلوزیون، ابتدا بررسی کنید که آیا کابل ها و سیم ها به درستی و محکم سر جای خود وصل شده اند؟

در قدم بعدی باید هر نوع اتصال را از تلوزیون خود جدا کنید و سپس آن ها را مجددا محکم به تلوزیون وصل کنید و حتی چند ثانیه ای با دست آن ها را کمی فشار دهید. سپس بررسی کنید که آیا وضعیت صفحه سبز تغییر کرده است یا خیر. خوشبختانه در بسیاری از موارد، کاربران پس از جدا کردن و وصل کردن مجدد کابل ها، توانسته اند مشکل رنگ سبز تلوزیون خود را برطرف نمایند.

2.تنظیمات رنگ در تلوزیون را تنظیم کنید

تمامی تلوزیون ها از قدیمی تر ها گرفته یا تلوزیون های پیشرفته امروزی، طوری طراحی شده اند که تصاویر را به 3 رنگ اصلی آبی، سبز و قرمز تقسیم کنند. چیزی که ممکن است ندانید این است که شدت این رنگ ها در تلوزیون شما قابل تنظیم است. بنابراین اگر میزان رنگ آبی خیلی کم و رنگ سبز خیلی زیاد باشد، نمایشگر احتمالا رنگ سبز را بیش از حد نمایش می دهد. بسته به مدل و برند تلوزیون خود، ممکن است برای تنظیم سطوح رنگ قرمز، آبی و سبز، تنظیمات جداگانه ای داشته باشید.  بنابراین بهتر است کتابچه راهنمای تلوزیون خود را بررسی کنید و شدن رنگ سبز را کمی کاهش دهید. برای این منظور به طور کلی باید وارد منوی تنظیمات تلوزیون خود شوید و پس از انتخاب گزینه تصویر، منوی رنگ ها را انتخاب کرده و آن را کم و زیاد کنید تا به تصاویر دلخواه برسید.

3

3.دستگاه های ورودی را بررسی کنید

گاهی اوقات صفحه سبز رنگ می تواند ناشی از دستگاه ورودی معیوب باشد. بنابراین قبل از بررسی مشکلات احتمالی دستگاه متصل شده به تلوزیون خود، سعی کنید اتصالات دستگاه خود را تغییر دهید. به طور مثال، اگر معمولاً تلوزیون کابلی تماشا می کنید، آن را با آنتن هوایی تعویض کرده و امتحان کنید. از طرف دیگر، سایر پخش های جریانی از قبیل DVD، USB، یا اتصال WiFi را نیز بررسی کنید تا مشخص شود که آیا صفحه سبز هنوز روی صفحه تلوزیون شما قابل مشاهده است یا خیر.

4.مشکلات سخت افزاری

اگر تمام راه حل های فوق را امتحان کرده اید اما مشکل برطرف نشد، احتمالا اشکال مربوط به سخت افزار تلوزیون شما باشد. گاهی اوقات این مشکلات به دلیل وجود یک بلندگوی بدون محافظ در نزدیکی صفحه نمایش تلوزیون ایجاد می شود.

در هر صورت اگر با وجود انجام دادن مراحل 1 تا 3 هنوز هم مشکل سبز بودن صفحه نمایش تلوزیون شما برطرف نشده، بهتر است با یک مرکز مجاز و کاربلد همچون نمایندگی تعمیرات تلوزیون سامسونگ در مشهد تماس بگیرید.

عیب یابی حرفه ای تلوزیون

در صورتی که مشکلات تلوزیون شما با روش های ساده اولیه برطرف نشود، بهتر است از خدمات تعمیرگاه های حرفه ای تلوزیون در مشهد همچون پاراتک استفاده کنید. برترین ویژگی تعمیرگاه های حرفه ای و مجاز، دارا بودن تکنسین های حرفه ای می باشد. شما می توانید بدون نیاز به پیدا کردن یک تکنسین حرفه ای در مشهد، به راحتی با ما تماس بگیرید و متخصص مربوط به برند تلوزیون خود را از ما بخواهید.

علاوه بر امکان تماس تلفنی، همکاران ما آماده پذیرش سفارشات خدمات شما از طریق سایت نیز می باشند. پس از ورود به سایت پاراتک باید وارد بخش درخواست خدمات آنلاین شوید و سفارش خود را ثبت کنید.

 

پاراتک

پاراتک در همه جای شهر مشهد با بالاترین سرعت و بهترین کیفیت، خدمات تعمیر تلوزیون را ارائه می دهد. تلوزیون شما از هر مدل و با هر برندی که باشد ما تعمیرکاران مخصوصی داریم که می توانند بدون فوت وقت و در کمترین زمان ممکن به محل شما اعزام شده و در محل خودتان، تلوزیون تان را تعمیر نمایند.

پس وقت راه در ندهید و اگر مشکلی در تلوزیون تان رخ داده، همین حالا با همکاران ما ارتباط بگیرید و درخواست کمک نمایید. همکاران ما سفارش شما را ثبت کرده و تکنسین را در سریع ترین زمان با تجهیزات لازم به محل شما می فرستند.