خبرنگار عراقی شبکه الکاس در یادداشتی به بازگشت میزبانی تیم ملی این کشور به خاک عراق پرداخته است.

بعد از دو دهه، بازگشت میزبانی و امید به عراق
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام رسمی فیفا و بعد از بیش از دو دهه، بغداد پایتخت عراق آماده میزبانی از یک دیدار رسمی است. آنها قادر خواهند بود که در تقابل برابر امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی، از حریف خود پذیرایی کنند. عمر قحطان خبرنگار شبکه الکاس در یادداشتی به میزبانی عراق پس از سالها پرداخت که ترجمه آن را در زیر می خوانیم:

پس از اینکه فیفا اعلام کرد که ممنوعیت برگزاری بازی ها در ورزشگاه های عراق برداشته شده است، حالا پس از سالها و انتظار هواداران عراقی که منتظر این تصمیم بودند، آنها می توانند شاهد برگزاری بازی های تیم ملی این کشور در خاک خودی باشند.

بعد از رایزنی ها و برگزاری بدون مشکل بازی ها در بغداد و میزبانی مسابقات مختلف از جمله برگزاری دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا در کربلا و همچنین برگزاری فینال فدراسیون های آسیا در بصره و همینطور دیدار مقابل هنگ کنگ در مرحله مقدماتی جام جهانی و مسابقات قهرمانی غرب آسیا و بازی های رده جوانان در بغداد و اربیل، حالا عراقی ها به دنبال میزبانی تیم ملی بزرگسالان خود هستند.

میزبانی عراق در ورزشگاه ها مسئله خیلی مهمی است و جزو اتفاقات مهم در منطقه است. بازی های مختلف چه رسمی و چه تدارکاتی با موفقیت در بغداد برگزار شد. بازرسان فیفا که برای برداشته شدن این محرومیت وارد عراق شده بودند، از همه چیز رضایت داشتند و این تصمیم با استحقاق کامل برای عراق انجام شد.

پس از اینکه تلاش های زیادی از طرف مسئولین برگزاری مسابقات در سال های گذشته صورت گرفت و حمایت همه جانبه مسئولین عراقی در کنار بهبود وضعیت امنیت در سر تا سر کشور به عمل آمد، حالا عراق می تواند پذیرای رقبا باشد.

اگر چه این تصمیم زمان خیلی زیادی طول کشید و خیلی دیر تصویب شد، اما همین تأخیر در اعلام آن باعث شد تا تیم ملی عراق نتواند حتی میزبان یک دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی باشد و فرصت برای صعود را از دست داد ولی این تصمیم و بازگشت بازی ها به پایتخت باعث شد یک روحیه معنوی و اعتماد به نفس بالایی را برای کسب جایگاه سوم به تیم ملی عراق بدهد و حضور در دیدار پلی آف را برای این تیم ممکن کند.

توانایی عراق برای پیروزی در بازی برابر امارات که قرار است در عراق برگزار شود و همچنین پیروزی در دیدار مقابل سوریه که خارج از کشور به انجام می رسد، دور از دسترس نیست چرا که عراق با کادرفنی وطنی خود و سرمربیگری عبدالغنی شهد قادر به کسب پیروزی در این بازی هاست.

علاوه بر این، همراهی دوستان عرب و حمایت آنها به صورت پیوسته اثر خیلی مثبتی را در بازگشت حیات به ورزشگاه های عراق ایفا کرد. بخصوص اینکه بیشتر کشورهای همجوار به عراق آمدند و بازی های مختلفی را در این ورزشگاه ها برگزار کردند و نشان دادند سطح برگزاری مسابقات و امنیت خیلی بالاست و فدراسیون فوتبال عراق برای برگزاری مسابقات فوتبال و دیگر مسابقات ورزشی، توانایی لازم را دارند.

در سوی مقابل، مسئولین روزش عراق و در رأس آنها عدنان درجال وزیر ورزش و جوانان و همچنین رئیس فدراسیون فوتبال مسئولیت خیلی بزرگی را دارند. بخصوص اینکه عراق در برابر تیم ملی امارات بازی دارد و همه نگاه ها به سمت اوست. ما به آنها اطمینان و اعتماد داریم تا برای اینکه برابر امارات به پیروزی برسیم و در کنار آن، یک نامه محکمی را برای همه بفرستیم که عراق توانایی میزبانی در مرحله مقدماتی جام جهانی را دارد.

عراق همچنین توانایی این را دارد که مهمترین مسابقات قاره از جمله مسابقات جام ملت های آسیا در آینده نزدیک را در داخل کشور برگزار کند. همه چیز آماده است، چه بحث زیر ساخت ها و چه بحث حمایت های دولتی، این چشم اندازی است از سوی مسئولین ورزش عراق.