برخی جریانات به بهانه ادعای واگذاری خودرو به برخی نمایندگان به دلیل انتقام‌جویی از استیضاح فاطمی امین و نیز به دلیل بحث‌های انتخاباتی در صدد تخریب مجلس برآمده‌اند.

پشت پرده دور تازه حملات به مجلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: توپخانه برخی گروه‌های سیاسی علیه مجلس به بهانه ادعای دریافت خودرو توسط برخی از نمایندگان شروع به کار کرده است؛ از رسانه‌های اصلاح‌طلب که فضا را برای سم‌پاشی علیه مجلس مناسب دیده‌اند و کلیت قوه مقننه کشور را متهم به فساد می‌کنند تا رسانه‌های نزدیک به دولت؛ مشخصا خبرگزاری «ایرنا» برای تخریب مجلس سنگ تمام گذاشته است و طوری القاء می‌کند که تمام نمایندگان متهمان ردیف اول هستند! در صورتی که در این بین باید به چند نکته توجه کرد.

نخست آنکه اصرار نزدیکان به دولت در متهم‌ نشان‌دادن مجلس در حالی است که خودشان می‌دانند واگذاری خودروها به بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها صورت گرفته است و اینکه مجلس را نشانه‌رفتن بی‌تردید نشان از سیاسی‌کاری آنها دارد. دوم آنکه پیش از همه این رئیس مجلس بود که خواستار برخورد با هر نوع تخلفی شد. از سوی دیگر حامیان دولت چرا یک نقد بر دولت نمی‌کنند که چرا در عین حال که رهبر انقلاب مهم‌ترین هدف در سال جاری را مهار تورم معرفی کردند اما دولت در جهت این هدف مهم هیچ اقدام خاصی نکرده است؟ آیا آنها مشغول پرداختن گزینشی به موضوعات برای تأمین اهداف سیاسی خود هستند؟

افزون بر این وقتی حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ریاست‌جمهوری به بهانه واگذاری خودروها علیه مجلس موضع می‌گیرد بهتر است در نظر داشته باشد که اولا رسیدگی به تخلفات احتمالی در حوزه مجلس به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و نه یک تشکیلات در دولت مربوط است و در صورت نقض این قاعده اصل تفکیک قوا زیر پا گذاشته می‌شود ثانیا احتمالا او بهتر از هر کسی می‌داند که موضوع واگذاری خودروها به بسیاری از نهادها و سازمان‌های دیگر هم مرتبط است اما چرا هیچ نامی از آن سازمان‌ها نمی‌برد و چرا دفتر بازرسی ریاست‌جمهوری اسامی تمام دریافت‌کنندگان خودرو از هر نهادی که باشند را منتشر نمی‌کنند؟

در پایان به نظر می‌رسد که برخی از جریان‌ها با دو هدف انتقام‌گیری از مجلس به دلیل استیضاح سیدرضا فاطمی امین و نیز انتخابات پیش رو به جای درخواست رسیدگی واقعی به موضوع در صدد نیل به اهداف و منافع سیاسی خود هستند.