یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: حماس با حمله گسترده‌اش تمام معادلات صهونیست‌ها را بر هم زد.

عربستان با عادی‌سازی روابطش با صهیونیست‌ها خود را در برابر جهان اسلام قرار نمی‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: حمله حماس به رژیم صهیونیستی پیامدهای مهمی خواهد داشت؛ از جمله اثبات ضعف شدید رژیم صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت اسلامی و البته تزلزل شدید طرح عادی‌سازی روابط این رژیم با عربستان.

حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «کابینه آقای نتانیاهو از ابتدا کابینه جنگ بود. نتانیاهو از ابتدا جنبش حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله لبنان و ایران را تهدید به جنگ می‌کرد و با فضاسازی سعی می‌کرد هر لحظه که ممکن است عملیات وسیعی را ترتیب دهد. فلسطینی‌ها در این مدت طوری وانمود کردند که در لاک دفاعی رفته‌اند و رژیم صهیونیستی با فکر اینکه از سمت حماس و جهاد اسلامی اقدامی صورت نمی‌کرد، مدام مواضع تهاجمی می‌گرفت که حماس در عملیاتی پیش‌دستانه با عنوان طوفان‌الاقصی به رژیم صهیونیستی حمله کرد زیرا این احتمال بسیار قوی بود که صهیونیست‌ها به نوار غزه حمله کنند. حماس با حمله گسترده‌اش تمام معادلات صهونیست‌ها را بر هم زد و یک عملیات گسترده را رقم زد».

او ادامه داد: «مسئله دیگر عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی بود. مقام معظم رهبری هم چند روز پیش فرمودند که روی اسب بازنده شرط‌بندی نکنید و حالا ماهیت این اسب بازنده بر همه روشن شد و حتما این حمله باعث می‌شود که عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهونیستی تحت‌الشعاع قرار گیرد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که با موساد همکاری کامل دارند هم نتوانستند زنگ خطری به صدا درآورند و در نیم ساعت شش هزار راکد به سمت رژیم صهونیستی شلیک شد و گنبد آهنی را شکست و شوکی بزرگ به صهونیست‌ها وارد کرد که هنوز نتوانسته‌اند از آن بیرون آیند. حمله حزب‌الله لبنان به یک پایگاه صهیونیستی هم معادلات جنگ را به نفع جبهه مقاومت تغییر دارد و همه دیدند که رژیم صهونیستی عملا کاری از دستش برنمی‌آید».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «ایران هیچ‌وقت جنگ‌طلب نبوده است اما هرکسی که علیه رژیم صهیونیستی اقدامی انجام دهد، مورد حمایت ایران قرار می‌گیرد اما اینکه ایران در حمله اخیر حماس دخالتی داشته باشد، نه این‌طور نیست اما نتایج این حمله حتما به نفع ایران است زیرا عادی‌سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی را دچار اخلال کرد. به نظر می‌رسد عربستان در شرایط کنونی دیگر تعجیلی در به نتیجه‌رسیدن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد داست و این ریسک را نمی‌پذیرد که با عادی‌سازی روابطش با رژیم صهیونیستی عملا خود را در مقابل جهان اسلام قرار دهد».