یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصلاح‌طلبان فرار رو به جلو و فرافکنی می‌کنند.

به قانون تمکین نمی‌کنند و شبیه به اپوزیسیون رفتار می‌کنند، انتظار تأییدصلاحیت هم دارند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اصلاح‌طلبان توپخانه خود را علیه انتخابات و نهادهای نظارتی روشن کرده‌اند و حالا به بهانه اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت‌های اجرایی نه فقط نهادهای نظارتی بلکه اصل انتخابات را زیر سؤال می‌برند. حالا پرسش آن است که پشت پرده فضاسازی آنها چیست؟

سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اولین شرط فعالیت سیاسی همه جریان‌ها، گروه‌ها و افراد تمکین به قانون است. افراد و گروه‌ها نمی‌تواند نسبت به قانون تمکین نداشته باشند و نسبت به قانون یاغی‌گری کنند و اپوزیسیون نظام باشند اما در چارچوب آن قانون بخواهد فعالیت کنند و انتظار تأییدصلاحیت هم داشته باشند. من چهار دوره تأییدصلاحیت شدم و یک دوره هم نشدم اما در آن دوره‌ای که صلاحیتم تأیید نشد به قانون تمکین کردم».

او ادامه داد: «شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت نه با کسی دشمنی دارند و نه با کسی رفاقت دارند و وقتی افراد تأیید یا ردصلاحیت شدند باید به قانون تمکین کنند. اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند به قانون تمکین کنند و بپذیرند که باید در چارچوب قانون فعالیت کرد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اصلاح‌طلبان پایگاه اجتماعی هم که ندارند و اگر شاخص‌ترین افرادشان هم تأییدصلاحیت شوند، رأی نمی‌آورند. به همین دلیل فرافکنی می‌کنند، فرار رو به جلو می‌کنند و طوری القاء می‌کنند که فقط صلاحیت آنهاست که تأیید نشده است؛ در صورتی که هیئت‌های نظارتی بدون در نظر گرفتن جناح سیاسی صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند. هیئت‌های اجرایی نظرشان را می‌دهند و در مرحله بعد هیئت ‌نظارت بررسی می‌کند. با این اوصاف باید همه با تمکین به قانون رفتار کنند».

نقوی حسینی در پایان گفت: «برخی از از این افراد که مشغول فرافکنی و حمله به انتخابات‌اند کسانی هستند که سه-چهار دوره از سوی هیئت اجرایی و شورای نگهبان صلاحیت شده‌اند. وقتی فردی چند دوره تأییدصلاحیت شده است و حالا صلاحیتش تأیید نمی‌شود نباید حرف‌هایی از این دست بزند که عده‌ای اجازه ورود افراد به انتخابات را نمی‌دهند. اکنون همه باید صبر داشته باشند و نیازی به قهرکردن هم نیست. هر کسی هم که صلاحیتش در این مرحله تأیید نشده است می‌تواند اعتراض کند».