باید به حال خاتمی تأسف خورد؛ اویی که روزگاری شعار اخلاق سیاسی را سر می‌داد، این روزها پشت سر طراحان غیراخلاقی‌ترین سیاست‌ها ایستاده است.

وقتی اتحادی‌ها اصلاح‌طلبان را دور می‌زنند!/ قدرت‌طلبی به سبک رادیکال‌های اصلاحات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: پیرو خبری مبنی بر آنکه سه تن از اعضای حزب اتحاد ملت در پی ثبت نام در انتخابات از این حزب اخراج یا مجبور به استعفای اجباری شده‌اند، حالا یک کانال نزدیک به اتحاد ملت لیست افرادی عضو در این حزب در انتخابات ثبت نام کرده‌اند را منتشر کرده است؛ افرادی از جمله فرید موسوی، مهدی شیرزاد، سعید رادمنش، رمضانعلی فردوسی، محمد خلخالی، آیدین پیرزه، سید مرتضی فیاضی، علی نوذرپور، غلامعلی ابراهیم سوته، حبیب‌الله محمدی، عبدالرحمن نارویی، مرتضی برهان، علی رشیدی، مهدی شیرکوند، حسن آل‌بویه، سهراب شرافتمند، مجتبی سلطانی، الله‌کرم نصیری، علی‌اکبر شمشیری، اکبر ظریفی، صادق محمدی، داود عسگری، محمدمیثم ورچهره، آرتیکاس اقبالی، محمود طالقانی‌نژاد، زهرا آوجیان، فریده بزنی، منیژه کیش حضرت سلطانی و عاطفه جوادی.

علی شکوری‌راد، از اعضای شورای مرکزی اتحاد ملت هم اخراج سه عضو این حزب به دلیل ثبت در انتخابات را تکذیب کرده است اما با انتشار این اسامی ماجرا پیچیده‌تر هم می‌شود زیرا این لیست بلندبالا نشان می‌دهد حزب اتحاد ملت چه بازی عجیبی را با بدنه اصلی اصلاح‌طلبان آغاز کرده است. پیش از این تصور می‌شد اتحادی‌ها به دلیل تفکرات رادیکالیشان از انتخابات عبور کرده‌اند و نسخه تجویزی آنها تحریم انتخابات است اما حالا روشن شده است که حزب اتحاد ملت تحریم انتخابات را صرفا برای جلوگیری از نامزدشدن افراد دیگر احزاب اصلاح‌طلب مطرح می‌کند تا افراد خود را بتواند وارد مجلس کند.

اتحاد ملت که این روزها پشت خاتمی پنهان شده است و هرچه می‌خواهد را در دهان خاتمی می‌گذارد حالا گویا پر توان از دیگر احزاب اصلاح‌طلب وارد میدان انتخابات شده است اما جالب آن است که برخلاف حزب کارگزاران سازندگی صادقانه نمی‌گوید که می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنیم. اتحادی‌ها از یک‌سو ژست اپوزیسیون به خود می‌گیرند تا در ضدیت با همه خود را متفاوت نشان دهند، از سوی دیگر مردم را از اصل انتخابات ناامید می‌کنند، از دیگر سو علیه هر حزبی که خواهان شرکت در انتخابات باشد، فضاسازی و سم‌پاشی می‌کنند، از طرفی در صدد تضعیف نظام برمی‌آیند و در نهایت نفرات بسیاری را در انتخابات نامزد می‌کنند تا در عرصه‌ای بی‌رقیب دستِ‌کم در فضایی بدون رقابت با دیگر احزاب اصلاح‌طلب نیروهای خود را روانه مجلس کنند.

واقعا مشخص نیست در حزب اتحاد ملت چه خبر است و چه کسانی چنین سیاست‌های غیراخلاقی سیاسی را طراحی می‌کنند اما یک موضوع روشن است؛ آنکه خاتمی که روزگاری شعار اخلاق سیاسی را سر می‌داد در مقطع کنونی پشت طراحان غیراخلاقی‌ترین سیاست‌ها ایستاده است که جای بسی تأسف بر حال او دارد.