یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مشارکت سیاسی مردم در انتخابات را نباید به طور صددرصدی به عملکرد شورای نگهبان و بررسی صلاحیت‌ها گره بزنیم.

افراد زیادی با گرایش‌های متفاوت سیاسی تأییدصلاحیت شده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: نتایج بررسی صلاحیت‌ها اعلام شد و طیف گسترده‌ای از گرایش‌های سیاسی توانستند به عرصه رقابت انتخاباتی راه یابند. البته هنوز هم فرصت برای اعتراض وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود در مرحله نهایی بررسی صلاحیت‌ها بر تعداد تأییدصلاحیت‌شدگان افزوده شود.

سید حسین نقوی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «تقریبا دوسوم از مراحل بررسی صلاحیت‌ها انجام شده است و فقط مانده مرحله نهایی و حاالا زود است که درباره کلیت بررسی صلاحیت‌ها قضاوت کنیم زیرا ممکن است برخی از کسانی که احراز صلاحیت نشده‌اند، تأیید صلاحیت شوند. بخش مهم مسئولیت شورای نگهبان همین مرحله است و به نظرم تعداد قابل توجهی از افرادی که تا اینجای کار صلاحیتشان تأیید نشده، تأییدصلاحیت خواهند شد اما تا اینجای کار هم می‌بینیم که افراد زیادی با گرایش‌های متفاوت سیاسی تأییدصلاحیت شده‌اند و روند خوبی را شاهد بوده‌ایم زیرا فضا به گونه‌ای است که همه گرایش‌های سیاسی که خود را مقید به فعالیت در جمهوری اسلامی می‌دانند، می‌توانند با هم رقابت کنند».

او ادامه داد: «مشارکت سیاسی مردم در انتخابات را نباید به طور صددرصدی به عملکرد شورای نگهبان و بررسی صلاحیت‌ها گره بزنیم. همین حالا اگر همه نیروهای همه طیف‌های اصلاح‌طلبی تأییدصلاحیت هم می‌شدند، اصلاح‌طلبان نمی‌توانستند در تهران رأی بیاورند زیرا مردم عملکرد آنها در دولت‌ها و مجلس‌های مختلف را دیده‌اند و قضاوت می‌کنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «واقعیت این است که عوامل متعددی بر مشارکت مردم تأثیرگذار است. عملکرد اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی، عملکرد مجلس کنونی، دولت کنونی و... همه و همه بر تصمیم مردم اثر می‌گذارد و نباید همه دلایل مشارکت یا عدم مشارکت را در بررسی صلاحیت‌ها جست‌وجو کرد اما با همین روند بررسی صلاحیت‌ها به نظر من شاهد مشارکت خوبی از سوی مردم خواهیم بود».

نقوی حسینی در پایان گفت: «هشت ماه یا ده ماه پیش که با هم گفت‌وگو می‌کردیم می‌گفتیم که قدری سطح امیدواری به مشارکت مردم در انتخابات کم است اما از آن زمان به بعد دیدیم که تمایل مردم برای مشارکت در انتخابات روند صعودی به خود گرفته است و اکنون می‌بینیم که احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی مشغول فعالیت در عرصه انتخابات هستند. رسانه‌ها هم خوب به موضوع انتخابات وارد شده‌اند و می‌بینیم که در صداوسیما گروه‌های مختلف می‌آیند و نظراتشان را مطرح می‌کنند. در مجموع بسیار امیدوارم که شاهد انتخاباتی پرشور و رقابتی باشیم».