یک فعال سیاسی گفت: اگر وزیری از دولت بخواهد برای مثال ستاد انتخاباتی بزند حتما با او برخورد خواهد شد.

رئیسی به مسئولان دولت که می‌خواهند در انتخابات نقش داشته باشند تذکر داده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: آرایش انتخاباتی اصولگرایان هنوز به طور کامل مشخص نشده است و هنوز معلوم نیست که آیا اصولگرایان با لیستی واحد پا به عرصه انتخابات می‌گذارند یا خیر.

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «مسئله انتخابات پیش رو فراتر از رقابت بین جناح‌های سیاسی است. هم رقابت درون‌تشکیلاتی بین اصلاح‌طلبان وجود دارد، هم بین اصولگرایان. همه گروه‌های سیاسی نتوانسته‌اند اختلافتشان را حل کنند و ممکن است در مجلس آینده شاهد فراکسیون اکثریت نباشیم و آراء تقسیم می‌شود. اینکه لیست واحد بیرون آید هم تا اینجای کار دور از ذهن است؛ هم در بین اصولگرایان و بین اصولگرایان».

او ادامه داد: «من بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان رأی چندانی در جامعه داشته باشند. گرچه نیروهای آنها تأییدصلاحیت شده‌اند اما مسئله این است که آنها اقبالی در میان مردم ندارند. به یاد داریم در دوره قبل انتخابات مجلس آقای مجید انصاری به عنوان یک اصلاح‌طلب سرشناس رأی بسیار پایینی به دشت آورد. اکنون هم به نظر نمی‌رسد وضعیت اصلاح‌طلبان بهتر از سال98 باشد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «تا جایی که من اطلاع دارم رئیس‌جمهور به کسانی که در دولت مسئولیت دارند و دنبال نقش‌آفرینی انتخاباتی هستند، تذکر داده است. البته طرفداران دولت در انتخابات فعالیت می‌کنند و فرای مبنا، شریان، شورای ائتلاف و شورای وحدت گروه‌های دیگری هم هستند که می‌خواهند از دولت حمایت کنند اما اینکه دولت که مسئول اجرای انتخابات است، حتما نمی‌خواهد در انتخابات دخالت کند و اگر وزیری که در دولت مسئولیت دارد در انتخابات دخالت کند یا برای مثال ستاد انتخاباتی بزند حتما با او برخورد خواهد شد».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «مشارکت سیاسی مردم در انتخابات یک فرایند است. این طور نیست که با چند اقدام شعارگونه و اقداماتی که بخواهد فضا را برای انتخابات رقابتی کند، حادث شود. معمولا با 30درصد کف آراء رقابت محقق می‌شود اما 40درصد آن 70درصد آراء خاکستری یخ زده است و به این راحتی یخش آب نمی‌شود؛ مگر آنکه گفتمان غالبی به وجود آید. 30درصد هم با مطرح‌شدن انتخابات در فضای مجازی و رسانه‌ای و تبلیغات گروه‌های سیاسی ممکن است مایل به شرکت در انتخابات ‌شوند. عده‌ای هم به عملکرد دولت‌ها نگاه می‌کنند و اگر تصور کنند دولت مستقر توانسته است مشکلات از جمله مشکلات معیشتی را حل کند، در انتخابات شرکت می‌کنند».