مقامات سازمان ملل حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح در نوار غزه را محکوم کردند.

واکنش مقامات سازمان ملل به جنایت اسرائیل در رفح
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مقامات سازمان ملل حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح در نوار غزه را محکوم کردند.

مقامات سازمان ملل شامل رئیس مجمع عمومی، رئیس یونیسف و هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل، حمله روز یکشنبه اسرائیل به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب غزه را محکوم کردند.

جنبش حماس در بیانیه‌ای در آستانه آغاز نشست امروز (سه‌شنبه) شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضعیت «رفح» در پی کشتار اشغالگران در اردوگاه آوارگان فلسطینی، خواستار عمل کردن این نهاد بین‌المللی به مسئولیت‌های خود شد.

دنیس فرانسیس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با بیان اینکه از حملات اسرائیل به رفح وحشت زده شده است، خاطرنشان کرد: هیچ جای امنی برای غیرنظامیان باقی نمانده است.

فرانسیس همچنین از اسرائیل خواست تا از دستورات دادگاه لاهه و قوانین بین المللی بشردوستانه پیروی کند و عملیات خود در غزه را متوقف کند.

چین با ابراز نگرانی عمیق در مورد حمله هوایی مرگبار رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح در جنوب نوار غزه، از این رژیم خواست تا دستور دیوان بین‌المللی دادگستری را به‌طور مؤثر اجرا کند و به عملیات نظامی خود پایان دهد.

کاترین راسل، مدیر یونیسف در شبکه ایکس گفت: «تصاویر کودکان و خانواده های سوخته که از چادرهای بمباران شده در رفح بیرون می آیند همه ما را شوکه می کند. قتل گزارش شده کودکانی که در چادرهای موقت پناه گرفته اند بی وجدانی است.برای بیش از ۷ ماه، ما شاهد وقوع این حوادث دردناک بودیم که منجر به کشته یا زخمی شدن هزاران کودک شد.

او همچنین خواستار آتش‌بس فوری، همراه با آزادی بی‌قید و شرط همه اسرا و «پایان دادن به کشتار بی‌معنای کودکان» شد.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل نیز با بیان اینکه حمله اسرائیل به رفح منجر به کشته شدن افراد شد و بسیاری از زنان و کودکان زنده در آتش سوختند، گفت: چنین معافیت از مجازات نمی تواند ادامه یابد.

او خواستار حفاظت از غیرنظامیان شد تا به آنها اجازه داده شود امنیت پیدا کنند و کمک دریافت کنند. گریفیتس در شبکه ایکس افزود: «به دلیل موانع و درگیری‌های فعال, ما هنوز نمی‌توانیم کالاها را از گذرگاه کرم شالوم ارسال کنیم.

معاون دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که سازمان ملل «مکرراً» اعلام کرده که «هیچ مکانی در غزه از جمله پناهگاه ها, بیمارستان ها و مناطق به اصطلاح بشردوستانه امن نیست»، و افزود که سازمان ملل همچنین هشدار داده است که عملیات نظامی در رفح منجر به یک سلاخی خواهد شد.»

وی ادامه داد: این که آیا این حمله برای مردم غزه یک جنایت جنگی بود یا یک "اشتباه غم انگیز" قابل بحث نیست. آنچه روز یکشنبه اتفاق افتاد جدیدترین و احتمالاً بی‌رحمانه‌ترین قساوت بود.

وی افزود: « اشتباه» نامیدن این حمله برای کشته شدگان، عزاداران و کسانی که تلاش می کنند جان ها را نجات دهند، معنایی ندارد.