موسوی خبرنگار پیشکسوت مطبوعات درگذشت.

فوری | ناهید موسوی درگذشت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ناهید موسوی، پیش از انقلاب خبرنگار تهران مصور بود و بعد انقلاب در آدینه، دنیای سخن، پیام امروز، زمان و مجله فیلم قلم می‌زد. ناهید متولد ۱۳۳۲ بود.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران با انتشار خبر درگذشت این همکار گرانقدر را به بازماندگان و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت گفت.

سیروس علی‌نژاد درباره درگذشت ناهید موسوی در روزنامه اعتماد نوشت: کار روزنامه‌نویس گفتن و عریان کردن حقایق است و ناهید موسوی زبان و قلم برایی در عریان کردن حقایق داشت و در این کار از هر کس بی‌پرواتر و تواناتر بود. جانش چنان با روزنامه‌نویسی آمیخته بود که هرگاه از کارش دور می‌شد، افسردگی می‌گرفت. در بیست، سی سال اخیر بسیار افسرده بود. تردید ندارم که اگر می‌توانست در روزنامه یا مجله‌ای کار کند، افسردگی از او دور می‌شد. ناهید متولد 1332 بود. جانش تا دو، سه روز پیش بیشتر نکشید. دیروز، سه‌شنبه، مراسم خاکسپاری‌اش بود. روانش شاد و یادش گرامی.

ناهید موسوی یک روزنامه‌نویس فطری بود. از آنها بود که روزنامه‌نگار به دنیا می‌آیند و روزنامه‌نگاری در خون‌شان است. مثل کسی بود که فطرتا شاعر یا نقاش یا داستان‌نویس است. از هیچ‌ کس نمی‌توان شاعر ساخت یا نقاش یا داستان‌نویس. می‌توان پرورشش داد، اما اصل قضیه باید در جانش باشد و با او به دنیا آمده باشد. اگرچه به دست من روزنامه‌نویس شد، اما شک ندارم که اگر به من هم برخورد نمی‌کرد، به شکل دیگری سر از روزنامه و روزنامه‌نویسی در می‌آورد.