در ادامه آخرین جزئیات جدید از افزایش قیمت نان و سهمیه نان را بخوانید.

تعیین تکلیف دولت جدید درباره قیمت نان | قیمت قطعی نان اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری قاب امروز:رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران اعلام کرد که با تأیید وزارت کشور، تغییرات قیمت نان در کارتخوان‌های مربوط به فروش نان به اجرا درآمده است.

فاطمه نظری، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران بیان کرد: قیمت نان سنگک ساده از ۳ هزار تومان به ۵ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین، قیمت نان بربری ساده با آرد نوع یک از ۱ هزار و ۸۰۰ تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و بربری ساده با آرد نوع دو از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

وی ادامه داد: نان لواش با آرد نوع یک از پانصد تومان به هفتصد تومان تغییر قیمت یافت و لواش نوع دو نیز از ششصد و پنجاه به نهصد تومان رسید.

نظری تصریح کرد: قیمت نان سنتی تافتون با آرد نوع یک، از ۹۰۰ تومان به ۱ هزار و دویست شصت تومان و نوع دو از ۱ هزار و دویست به ۱ هزار و پانصد تومان رسید. همچنین قیمت نان ماشینی تافتون با آرد نوع یک از هفتصد به ۸۵۰ تومان و نوع دو از ۱ هزار به ۱ هزار و دویست تومان تغییر یافت.

به گفته وی شکل عرضه نان کنجدی نیز تغییر یافته، به این ترتیب که در کارتخوان‌های عرضه نان قسمتی جداگانه برای خرید کنجد در نظر گرفته شده و مشتریان میتوانند از این قسمت به ازای هر نان از ۱۰ تا ۳۰ گرم کنجد خریداری کنند و نانوا با نظرمشتری از این کنجد در پخت نان استفاده میکند.

گفتنی است پیشتر قیمت نان در استان‌های مختلف اصلاح شده بود و همچنین قیمت نان از سال ۱۴۰۰ تاکنون در تهران تغییر نکرده بود.

پیش از این اعلام شده بود که محمد علی اسفنانی اظهار داشت: متأسفانه نانوایی‌ها نان را با قیمتی بالاتر از نرخ تعیین‌شده به مشتریان ارائه می‌دهند. فروش نان بالاتر از قیمت مصوب به عنوان تخلف گران‌فروشی شناخته می‌شود.

وی در ادامه تخلف دیگر واحدهای نانوایی را کم فروشی عنوان کرد و اظهارداشت: نانوایی ها وزن چانه و نان را کمتر از وزن مورد پیش بینی به مردم عرضه می کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تخلف دیگر واحدهای نانوایی اینکه نان را تحت عنوان کنجدی، خشخاشی و امثال این به مردم می فروشند.

وی افزود: علی رغم اینکه مشتری ممکن است رضایت نداشته باشد ولی از باب اجبار نان را دریافت می کند این فروش اجباری بوده و تخلف محرز است.