خبر فوری از واریز معوقات حقوق بازنشستگان را در ادامه دنبال کنید.

دستور رئیس کجلس درباره واریز معوقات حقوق بازنشستگان | حساب بازنشستگان امشب شارژ می شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری قاب امروز:بابایی کارنامی در خصوص اجرای ۱۰ درصدی قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: تقریباً ۵۰ درصد این قانون در حال حاضر اجرا شده است. از ابتدای سال، به‌طور متوسط هر بازنشسته حدود یک میلیون تومان دریافت می‌کند، بنابراین بهانه‌ای برای عدم پرداخت وجود ندارد. امروز ما ۸ میلیون بازنشسته داریم که ماهیانه ۸ همت به آن‌ها پرداخت می‌شود. البته برای این کار باید صدور حکم انجام شود. ما جلسات متعددی با رؤسای کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، برنامه و بودجه، اجتماعی و سازمان برنامه داشته‌ایم و توافق کردیم که با همه قید و بندها این کار را انجام دهیم. به دولت اعلام کردیم که بر اساس ادعای فعلی‌اش، بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد منابع لازم را پرداخت کند و برای ۲۰ تا ۳۰ درصد کسری منابع، لایحه‌ای ارائه دهد.

علی بابایی کارنامی در مورد همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان و اشاره رئیس‌ جمهور به مشکل منابع در این زمینه گفت: منابع لازم در قانون پیش‌بینی شده است. به‌عنوان مثال، برای بازنشستگان لشکری، کشوری و فولاد، ۵۰ همت از محل یک درصد ارزش افزوده در نظر گرفته شده و این منابع هم‌اکنون در بودجه موجود است.

اولویت مجلس اجرای دقیق ۴۰ درصد قانون متناسب‌سازی بازنشستگان در کشور است.رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استدلال دولت این است که از همین محل (یک درصد ارزش افزوده) ۸۲ همت منابع برای دولت به وجود آمد که ۳۰ همت را به جاهای دیگر بردند که نباید می‌بردند. الان دولت می‌گوید برای این نزدیک به ۸۰ الی ۹۰ همت پول می‌خواهم که ۳۰ همت کسری دارد و ما هم مخالفیم. دولت باید با آن ۵۰ همتی که دارد کار را انجام دهد بقیه را که کم دارد باید از سرفصل‌های دیگر تامین کند. حتی اگر ردیف‌های دیگر را کسر کند مجلس موافق است؛ زیرا اولویت مجلس بر اساس برنامه هفتم اجرای دقیق ۴۰ درصد قانون متناسب سازی بازنشستگان در کشور است و هیچ بهانه‌ای هم وجود ندارد.

زمان واریز معوقات حقوق بازنشستگان 

وی ادامه داد: در بحث تامین اجتماعی هم همین گونه است، یعنی از محل تهاتر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی قرار شد تامین اعتبار شود اما یک اشکالی وجود دارد که از نظر من این قید غیرحداقل مزدبگیر که در قانون آمده است در متن و پیشنهادات نبوده است، یک اشکالاتی ماهوی پیش آمده است و ما از ریاست مجلس درخواست کردیم که مشروح مذاکرات مجلس را دوباره مرور کنیم، ضمن این‌که اگر همین باشد ما قبول نداریم و باید آن را اصلاح کنیم. ۱۰ درصد حداقل را به همه می‌دهیم ان‌شاالله. ادامه کار قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را در همه سطوح باید انجام دهیم و در همین ماه‌های اخیر باید آن را اجرایی کنیم.