تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی در یکی از بخش‌های خبری خود، به موضوع آن دسته از تحریم کنندگان انتخابات در ایران پرداخت که در دور دوم این انتخابات پای صندوق‌های رأی آمده و تحریم خود را شکستند.

چرا اپوزیسیون خارج از کشور در تحریم انتخابات شکست خورد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این شبکه در گفت‌و‌گو با یکی از میهمانان خود از وی پرسید که چه چیزی باعث شد تا شما از اعتقاد به تحریم کنار کشیدید و توصیه به رأی دادن کرده‌اید؟ که وی در پاسخ به این سؤال به شکست دوباره اپوزیسیون اشاره کرد و گفت: چند اتفاق مهم در کشور ما در چند سال گذشته رخ داده است که نشان می‌دهد معادلات سیاسی جدیدی در حال شکل‌گیری است.

او در ادامه گفت: نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایستاده و می‌گوید درست است که تحریم‌های گسترده‌ای دارم اما نهاد دولت در اختیار من است. در اوج بحران سیاسی و داخلی توانسته آنها را پس بزند و در بدترین شرایط توانسته با عربستان سازش کند و ایران اینترنشنال را محدود و منوتو را تعطیل کرده است.

وی  اضافه کرد: شما با واقعیتی در نظام جمهوری اسلامی ایران روبه رو هستید و از آن سو هم اپوزیسیونی دارید که خشمگین و ناراحت است. ولی زندگی روزانه مردم در ایران ادامه دارد. اشتباه بزرگ اپوزیسیون همین است که معتقد است دارد بیرون از زمین بازی می‌کند. این غلط است. آنها می‌گفتند شنبه و یکشنبه و دوشنبه اعتصاب کنید و بعدش درست می‌شود، یا می‌گفتند لازم است خون ریخته شود و... اما بعد از مدتی مردم دیگر نیامدند. چرا؟ چون عامه مردم حساب و کتاب زندگی خودشان را می‌کنند. حتی آنهایی که در خارج هستند هم همینطور با مشکل روبه رو می‌شوند.