سیم خاردار معمولا به صورت کلاف به بازار عرضه می‌شود. از همین جهت طول هر کلاف سیم خاردار برای خریداران اهمیت زیادی دارد. به طور کلی سیم خاردارهای خطی در متراژهای چند صد متری روانه بازار می‌شوند، این در حالی است که درازای یک سیم خاردار حلقوی معمولا زیر 10 متر است.

هر کلاف سیم خاردار چند متر است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

محاسبه متراژ هر کلاف سیم خاردار از آن جهت اهمیت دارد که در زمان خرید به شما کمک می‌کند بهترین تصمیم را بگیرید. برای مثال اگر قصد حصارکشی X متر از محیط یک باغ را با سیم خاردار خطی داشته باشید، با یک حساب کتاب ساده می‌توانید تعداد کلاف مورد نیاز خود را خریداری کنید. با ما همراه شوید تا متوجه شوید هر کلاف سیم خاردار چند متر است.

جدول متراژ کلاف سیم خاردار

به طور کلی سیم خاردارها به دو دسته خطی و حلقوی تقسیم می‌شوند. از طرفی نوع خار هر محصول می‌تواند خطی یا تبری(تیغی) باشد. البته بهتر است بدانید که سیم خاردارهای تیغی به سیم خاردارهای اسرائیلی نیز معروف هستند!

جدول زیر مشخصات انواع سیم خاردار موجود در بازار از جمله متراژ هر کلاف را بر حسب متر نشان می‌دهد:

جدول متراژ هر کلاف سیم خاردار

شکل ظاهری

نوع خار

ضخامت مفتول

mm

ضخامت خار

mm

وزن کلاف

Kg

طول کلاف

m

خطی

سوزنی

2.5

2

25

200

خطی

تیغی

2.5

0.5

12

144

حلقوی

سوزنی 60

2.5

2

6

6

حلقوی (پرکربن)

سوزنی 60

2.5

2

8

8

حلقوی

تیغی 60

2.5

0.5

6

6

حلقوی (پرکربن)

ریزری

2.5

0.5

8

8

حلقوی

سوزنی 90

2.5

2

8

8

حلقوی (پرکربن)

سوزنی 90

2.5

2

10

10

حلقوی

تیغی 90

2.5

0.5

8

8

حلقوی (پرکربن)

اسرائیلی 90

2.5

0.5

10

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید، تولید، انواع و ... می‌توانید وارد صفحه سیم خاردار فولاد توفیقی شوید.

معرفی کوتاه سیم خاردار

سیم خاردار وسیله‌ای برای حصارکشی و مرزبندی است که با توجه به نوع و ساختار آن در دامداری، کشاورزی، پادگان، فرودگاه، زندان و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید و فروش انواع سیم خاردار در قالب کلاف انجام می‌شود.

اگر قصد خرید این محصول را دارید، بهتر است بدانید متراژ کلاف سیم خاردار موردی است که در زمان خرید بیش از هر فاکتور دیگری مهم است. برای مثال اگر می‌خواهید یک محیط نظامی به محیط 2400 متر را با سیم خاردار حلقوی سوزنی به ضخامت مفتول 2.5 میل حصارکشی کنید، طبق جدول بالا نیاز به 400 کلاف سیم خاردار دارید! کاملا واضح است داشتن اطلاعات جدول بالا در زمان خرید بسیار کاربردی خواهد بود.

 

طول هر کلاف سیم خاردار؛ بررسی انواع

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، سیم خاردارها در انواع مختلف تولید می‌شوند. طول هر کلاف سیم خاردار بسته به نوع آن بسیار متفاوت است. اینکه محصول مدنظر شما خطی است یا حلقوی، تبری است یا سوزنی می‌تواند متراژ هر کلاف آن را مشخص کند.

البته ذکر یک نکته در این زمینه بسیار مهم است. هرچه در متراژ ثابت وزن سیم خاردار بیشتر باشد، قیمت و به تبع آن کیفیت محصول نیز بالاتر است. وزن بیشتر در متراژ ثابت بیانگر ضخامت بیشتر مفتول و خار است.

متراژ هر کلاف سیم خاردار خطی

سیم خاردار خطی یک نوع سیم خاردار نسبتا رایج در بازار است که به صورت یک خط راست ساخته می‌شود. این محصول امنیت تقریبا خوبی دارد و معمولا برای حصارکشی‌های دور باغ، دامداری و ... استفاده می‌شود. به عبارتی سیم خاردار خطی برای جلوگیری از عبور و مرور حیوانات یا مشخص کردن مرزبندی زمین مناسب است.

اگر قصد خرید این سیم خاردارها را دارید، باید بدانید چنین محصولاتی با متراژهای بالا قابل خریداری هستند. در واقع هر کلاف آنها چند صد متر می‌باشد. البته بسیاری از افراد برای حصارکشی هرچه بهتر، چند دور از آن را در محیط مدنظر خود نصب می‌کنند. اگر شما هم نیاز به اینگونه حصارکشی دارید، طبیعتا باید برای محاسبه تعداد کلاف مورد نیاز خود، تعداد دورها را هم در نظر بگیرید.

برای مثال اگر می‌خواهید محیطی به اندازه 1000 متر را با سیم خاردار خطی سوزنی مرزبندی کنید و برای این کار می‌خواهید سه دور سیم خاردار را دور محیط بچرخانید، طبق جدول بالا شما برای هر دور نیاز به 5 کلاف دارید. اما چون می‌خواهید سه دور سیم خاردار را بچرخانید، باید 15 کلاف تهیه کنید.

5

درازای هر کلاف سیم خاردار حلقوی

نوع دیگر سیم خاردار که از لحاظ امنیتی قوی‌تر است، حلقوی نام دارد. همانطور که از نام این محصول مشخص است، سیم خاردار حلقوی به صورت حلقه حلقه تولید و روانه بازار می‌شود. با توجه به امنیت بالا، آنها را می‌توان در مراکز نظامی و امنیتی مشاهده کرد.

طول بیان شده در جدول بالا بیانگر متراژی است که سیم خاردار حلقوی آن را پوشش می‌دهد. به این معنی که اگر سیم خاردار حلقوی را باز کنیم و آن را به خط راست تبدیل کنیم، طول خیلی بلندی پیدا می‌کند. برای مثال یک سیم خردار حلقوی اسرائیلی 10 متری، تنها برای مرز بندی 10 متر زمین کاربرد دارد، اما اگر به فرض آن را به یک خط راست تبدیل کنیم، طول آن چندین برابر می‌شود. بنابراین متراژ بیان شده از این محصول تنها مساحتی است که پوشش می‌دهد، نه طول خود محصول!

ناگفته نماند سیم خاردارهای حلقوی برخلاف خطی با طول‌های کوتاهی به فروش می‌رسند. متراژ کلاف سیم خاردار حلقوی نهایتا به 10 متر می‌رسد. چنانچه قصد خرید این محصولات را برای حصارکشی دارید، باید تعداد بالایی از آنها را سفارش دهید.

6

اهمیت محاسبه متراژ هر کلاف سیم خاردار

آیا می‌دانید طول هر کلاف سیم خاردار چه اهمیتی دارد؟ همانطور که پیشتر نیز بدان اشاره کردیم، دانستن متراژ انواع سیم خاردار کمک می‌کند تا برای خرید خود برنامه ریزی کنید. در واقع با دانستن متراژ سیم خاردارهای موجود در بازار می‌توانید با توجه به نیازتان اقدام به خرید کنید. بنابراین در زمان بارگذاری، سیم خاردار دقیقا به اندازه‌ی مورد نیاز در اختیار شما قرار دارد. این اتفاق از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌نماید.

خرید سیم خاردار به همراه تجربه شخصی

حالا که تا به اینجا با ما همراه بودید، شاید بد نباشد یک پیشنهاد بی نظیر به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر قصد خرید سیم خاردار خطی یا حلقوی دارید، احتمالا مثل بسیاری از افراد در پیدا کردن یک کارخانه معتبر ناموفق بوده‌اید. از همین رو می‌خواهم تجربه‌ای که در آخرین خرید کسب کردم را با شما در میان بگذاریم.

در آخرین خریدم به توصیه یکی از دوستانم اقدام به خرید سیم خاردار از کارخانه فولاد توفیقی کردم که واقعا از کیفیت محصولات، زمان ارسال و قیمت به صرفه آن لذا بردم. اگر به دنبال خرید انواع سیم خاردار هستید، پیشنهاد می‌کنم سفارش خود را از این کارخانه(آدرس سایت: https://fouladtofighi.com/ ) ثبت نمایید. به شما قول می‌دهم مثل خود من تجربه خوبی را از این خرید خواهید داشت. امیدوارم توانسته باشم شما را در خرید سیم خاردار راهنمایی کنم.