در این مقاله قصد دارم بهترین انیمیشن های تاریخ که قطعا بزرگ و کوچک عاشقشان هستند را معرفی کنم.مطمئنم هر کدام از ما با برخی از این انیمیشن‌ها خاطره داریم.

معرفی بهترین انیمیشن های بسیار جذاب و خاطره انگیز مناسب برای تمامی سنین!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

دنیای انیمیشن‌ها صرفا مخصوص کودکان نیست و قطعا هنوز هم برخی بزرگسالان نیست به تماشای انیمیشن میپردازند.

 

شرک

شرک (انگلیسی: Shrek) فرنچایز چندرسانه‌ای محصول ایالات متحده است که توسط دریم‌ورکس انیمیشن ساخته شده‌است و تا حدودی از کتاب تصویری به همین نام چاپ ۱۹۹۰ اثر ویلیام استیگ اقتباس شده‌است. این مجموعه عمدتاً به داستان یک دیو بدخلق اما مهربان به‌نام شرک می‌پردازد که با اکراه درخواست نجات یک شاهزاده خانم را می‌پذیرد. در نتیجه او دوستانی پیدا می‌کند و به ماجراجویی‌های بعدی در دنیای افسانه‌ای می‌پردازد.

ماشین ها

ماشین‌ها (به انگلیسی: Cars) یک پویانمایی رایانه‌ای در ژانر کمدی ورزشی است که توسط استودیوی پویانمایی پیکسار ساخته شده و والت دیزنی آن را منتشر کرده‌است. جان لستر کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده دارد. از دیگر نویسندگان این فیلم می‌توان به جو رنفت، دن فوگلمن، کیل موری، فیل لورین و یورگن کلوبین اشاره کرد. اوون ویلسون، پل نیومن، بانی هانت، لری د کیبل گای، مایکل کیتون، جان راتزنبرگر، تونی شالهوب، چیچ مارین، جرج کارلین، جنیفر لوئیس و کاترین هلموند صداپیشگی شخصیت‌های انیمیشن را انجام می‌دهند. ماریو اندرتی، میشائیل شوماخر و جی لنو در نقش‌های خودشان صداپیشگی می‌کنند.

داستان اسباب بازی ها

داستان اسباب‌بازی (انگلیسی: Toy Story) یک فیلم کمدی پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی، محصول سال ۱۹۹۵ است که توسط پیکسار ساخته شد و والت دیزنی پیکچرز آن را منتشر کرد. این فیلم، اولین قسمت از فرنچایز داستان اسباب‌بازی، اولین فیلم بلند پویانمایی تمام رایانه‌ای و همچنین اولین فیلم بلند پیکسار است. این فیلم به کارگردانی جان لستر، نوشتهٔ جاس ویدون، اندرو استنتون، جوئل کوهن و الک سوکولو، براساس داستانی از لستر، استنتون، پیت داکتر و جو رنفت بوده‌است.

وال ای

وال- ئی (WALL·E مخفف: Waste Alloction Load Lifter Earth-Class) نام فیلم پویانمایی علمی-تخیلی و خیال‌پردازی‌ای است که توسط استودیوی پیکسار و به کارگردانی اندرو استنتون در سال ۲۰۰۸ تولید و اکران شد. گویندگان شاخص این فیلم بن برت در نقش وال- ئی، الیزا نایت در نقش ایو و جف گارلین در نقش کاپیتان هستند. وال-ئی مثل انیمیشن‌های قبلی پیکسار با استقبال بسیار زیاد منتقدان و تماشاگران همراه بود و در نهایت هم در هشتاد و یکمین مراسم اسکار جایزه اسکار بهترین انیمیشن را به خود اختصاص داد

در جستجوی نمو

در جستجوی نمو (به انگلیسی: Finding Nemo) نام پویانمایی رایانه‌ای بلند برندهٔ جایزه اسکار سال ۲۰۰۳ است. تهیه‌کنندگی فیلم را استودیوهای پیکسار و دیزنی به عهده داشتند. این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ فیلم برتر جهان در سبک پویانمایی (انیمیشن) است.

دانلود انیمیشن در جستجوی نمو

آپ

بالا (به انگلیسی: Up) انیمیشن پویانمایی آمریکایی محصول سال ۱۳۸۸ با زمینه کمدی-درام است که توسط استودیو پیکسار ساخته و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شد. این فیلم به کارگردانی پیت داکتر و تهیه کنندگی جوناس ریورا بود. فیلمنامه مجموعه نیز توسط داکتر و پترسون نوشته شد.

images_1714671307_6633cecbea394.jpeg

شیر شاه

شیرشاه (به انگلیسی: The Lion King) انیمیشنی حماسی و موزیکال محصول سال ۱۹۹۴ شرکت والت دیزنی است. موسیقی این اثر توسط آهنگساز معروف التون جان ساخته و شعر آن توسط تیم رایس گفته شده و تنظیم آن توسط هانس زیمر انجام شده‌است. این فیلم برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین موسیقی متن و بهترین ترانهٔ اورجینال شده‌است.

پاندای کونگ فو کار

پاندای کونگ‌فوکار (به انگلیسی: Kung fu Panda) یک فرنچایز چندرسانه‌ای آمریکایی است که در ابتدا در سال ۲۰۰۸ با اکران انیمیشن سینمایی به همین نام، محصول دریم ورکس انیمیشن آغاز شد. ماجراهای پاندایی به نام پو را دنبال می‌کند که به یک استاد کونگ‌فو تبدیل می‌شود. این فرنچایز در یک نسخه فانتزی ژانر ووشیا در چین باستان با حیوانات انسان‌نما روایت شده‌است.

کمپانی هیولاها

کارخانه هیولاها (به انگلیسی: Monsters,Inc) یک پویانمایی رایانه‌ای به کارگردانی پیت داکتر و محصول سال ۲۰۰۱ شرکت آمریکایی استودیو انیمیشن پیکسار می‌باشد. سپس پس از ۲۰ سال دیزنی از این فیلم یک سریال به نام هیولاها در محل کار ساخته است که ادامه‌ی این فیلم است.

رنگو

رَنگو (به انگلیسی: Rango) یک پویانمایی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۱ با زمینه اکشن کمدی و وسترن، به نویسندگی جان لوگان و کارگردانی گور وربینسکی است. فیلم بسیار مورد تحسین قرار گرفت و به یک موفقیت تجاری تبدیل گردید. همچنین جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی را کسب کرد. رنگو توسط پارامونت پیکچرز در ۴ مارس ۲۰۱۱ به نمایش درآمد. در این فیلم جانی دپ در نقش رنگو سخن می‌گوید.

دانلود انیمیشن رنگو

سوسیس پارتی

مهمانی سوسیسی یا سوسیس پارتی (به انگلیسی: Sausage Party) عنوان یک فیلم پویانمایی بزرگسالان آمریکایی در ژانر کمدی به کارگردانی گرگ تیرنان و کنراد ورنن و نویسندگی کایل هانتر، آریل شفیر، اوان گلدبرگ و ست روگن است. از صداپیشگان این اثر می‌توان به ست روگن، کریستن ویگ، جونا هیل، بیل هیدر، مایکل سرا، جیمز فرانکو، دنی مک‌براید، کریگ رابینسون، پل راد، نیک کرول و ادوارد نورتون اشاره کرد. 

images_1714671342_6633ceee37da1.jpg

بچه رئیس

بچه رئیس (به انگلیسی: The Boss Baby) یک پویانمایی رایانه‌ای کمدی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۷ است که توسط دریم‌ورکس انیمیشن تولید و توسط استودیوهای قرن بیستم توزیع شده است. داستان فیلم برگرفته از کتابی به همین نام نوشته مارلا فارزی است. این فیلم توسط تام مک‌گراث کارگردانی و توسط مایکل مک‌کالرز نوشته شده است.

مینیون‌ها

مینیون‌ها (به انگلیسی: Minions) فیلم پویانمایی رایانه‌ای و فیلم سه‌بعدی آمریکایی است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. پیر کافین و کیل بلدا کارگردانان، کریس ملیدندری به همراه جنت هیلی تهیه‌کنندگی این انیمیشن را بر عهده داشتند. تهیه‌کنندگی این مجموعه بر عهده ایلومنیشن انترتینمنت و یونیورسال استودیوز توزیع‌کننده آن بود. این انیمیشن در تاریخ ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۳ منتشر شد. 

هتل ترانسیلوانیا

هتل ترانسیلوانیا (به انگلیسی: Hotel Transylvania) یک فیلم کمدی پویانمایی رایانه‌ای به شیوه سه‌بعدی است که توسط سونی پیکچرز انیمیشن تهیه شده و کلمبیا پیکچرز توزیع‌کننده آن است. این فیلم به کارگردانی گندی تارتاکوفسکی (که در کارنامه او جک سامورایی، آزمایشگاه دکستر و تایتان هم دیده می‌شود)، و نویسندگی پیتر باینهام و رابرت اسمیگل است.

ماداگاسکار

ماداگاسکار (به انگلیسی: Madagascar) پویانمایی رایانه‌ای است که در سال ۲۰۰۵ توسط استودیوی دریم‌ورکس ساخته و منتشر شد. داستان این فیلم در مورد چندین حیوان است که از باغ وحش مرکزی نیویورک به‌طور ناخواسته فرار می‌کنند و پا به دنیای وحش طبیعی می‌گذارند. آن‌ها به‌طور ناخواسته سر از جزیرهٔ ماداگاسکار درمی‌آورند. بن استیلر کمدین مشهور آمریکایی، جیدا پینکت اسمیت، کریس راک و دیوید شویمر از گویندگان اصلی این پویانمایی هستند.

عصر یخبندان

عصر یخبندان یک فرنچایز چندرسانه‌ای آمریکایی است که داستان گروهی از پستانداران بازمانده از عصر یخبندان پارینه‌سنگی را روایت می‌کند. این فرنچایز شامل فیلم‌های پویانمایی رایانه‌ای، فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های ویژهٔ تلویزیونی و یک سری بازی‌های ویدئویی است. پنج فیلم اول توسط بلو اسکای استودیو تولید شدند.

موش سرآشپز

راتاتویی (به فرانسوی: Ratatouille) که در ایران با عنوان موش سرآشپز معروف است، یک انیمیشن رایانه‌ای آمریکایی در ژانر کمدی-درام و برنده جایزه اسکار و جایزه گلدن گلوب است که توسط شرکت پیکسار در سال ۲۰۰۷ میلادی تولید و توسط شرکت والت دیزنی توزیع شده‌است. این هشتمین فیلمی است که پیکسار تولید کرده‌است.

دانلود انیمیشن موش سرآشپز

هرج و مرج فضایی

هرج‌ومرج فضایی (انگلیسی: Space Jam) یا مخمصه فضایی فیلمی در ژانر خانوادگی، ورزشی و کمدی به کارگردانی جو پیتکا و تهیه‌کنندگی ایوان رایتمن است که در سال ۱۹۹۶ منتشر شد. قسمت‌هایی از این فیلم انیمیشن و قسمت‌هایی غیر انیمیشن می‌باشد. در این فیلم مایکل جردن بسکتبالیست آمریکایی بازی می‌کند و شخصیت‌های لونی تونز در آن حضور دارند.