سفر به اصفهان بسیار لذت بخش و سرشار از تجربه‌های جدید است. اما سفر به اصفهان با هواپیما همیشه معضلات خاص خود را دارد. در کنار راحتی و ایمن بودن سفر هوایی گران بودن آن نسبت به قطار و اتوبوس همواره از معایب این روش سفر محسوب می‌شود. اما روشهایی وجود دارد که با شناخت آن‌ها می‌توان ارزان و هم قیمت بلیط قطار و اتوبوس به اصفهان رسید. برای آنکه این روش‌ها را به شما معرفی کنیم باید با انواع بلیط آشنا شده و شیوه خرید هر بلیط را در زمان درست بشناسیم. با ما همراه باشید تا در جواب پرسش: بلیط چارتری اصفهان یا لحظه آخری؟! شما را یاری کنیم.

بلیط چارتری اصفهان یا لحظه آخری؟!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

خرید بلیط چارتر اصفهان یا لحظه آخری

در سفر به هر شهری کاهش هزینه های سفر در کنار راحتی می تواند تجربه سفری لذت بخش را برای شما هر چه بیشتر کند. خرید بلیط هواپیما در کنار امنیت اگر به صورت چارتری یا لحظه آخری باشد معمولا با قیمت کمتری نیز همراه خواهد بود. 

انواع بلیط هواپیما برای سفر به اصفهان

برای آنکه با مفهوم چارتری و لحظه آخری آشنا شویم، نخست باید بدانیم که بلیط هواپیما چه انواعی دارد.

بلیط سیستمی چیست؟

بلیط سیستمی توسط ایرلاین و سازمان هوایی ارائه می‌شود. برنامه این بلیط از چندین ماه قبل مشخص است و در طول سال نرخ ثابتی دارند. همچنین این بلیط‌ها در قوانین استرداد و وزن بار نیز قوانین ثابتی دارند. تنها عوامل تاثیر گذار روی قیمت بلیط های سیستمی، مسیر پروازی و کلاس پروازی است.

بلیط هواپیما چارتر چیست؟

در مسیرهای پر رفت و آمد، سازمان ها و آژانس‌های هواپیمایی اقدام به خرید بلیط کل ایرلاین برای مدت مشخصی می‌کنند. به این وسیله ایرلاین درآمد خود از مسیر پروازی را تضمین کرده و آژانس هواپیمایی کارگزار فروش بلیط خواهد شد. نرخ بلیط هواپیما چارتری، دیگر تنها وابسته به مسیر و کلاس پروازی نیست. در واقع در بلیط‌های چارتر، زمان عامل تعیین کننده قیمت بلیط هواپیما است. این بلیط‌ها در زمان اوج سفر و تقاضای زیاد مردم برای خرید بلیط هواپیما، با افزایش نرخ همراه‌اند. نکته قابل توجه این که خرید بلیط هواپیما رفت و برگشت علاوه بر اینکه خیال شما را در مورد در دسترس بود بلیط هواپیما مطمئن می کند از طرفی قیمت آن نسبت به پروازهای یک طرفه کمتر است. به عنوان مثال قیمت بلیط مشهد یک طرفه تا حدی بیشتر از قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد رفت و برگشت است.

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

در ساعات و روزهای پایانی منتهی به پرواز، در صورتی که همچنان بلیطی برای فروش باقی مانده باشد، بلیط هواپیما لحظه آخری موجود خواهد شد. در واقع بلیط لحظه آخری نوعی بلیط چارتری است. این بلیط‌ها برای ترغیب افراد به خرید بلیط هواپیما از نرخ کمتری حتی نسبت به چارتری برخوردار‌اند. بلیط چارتری که قبل از تبدیل شدن به بلیط لحظه آخری یک‌بار کاهش نرخ داده، با یک کاهش نرخ بسیار چشم‌گیرتر به بلیط لحظه آخری تبدیل خواهد شد. قیمت بلیط‌های لحظه آخری گاهی از قیمت یک بلیط اتوبوس هم کمتر است و برای سفری ارزان و سریع بسیار مناسب است.

چه زمانی بلیط چارتری اصفهان بخریم؟

در صورتی که در بازه زمانی سفر شما، میزان تقاضا پایین باشد، خرید بلیط چارتری می‌تواند در کاهش هزینه سفر به شما کمک کند. این نوع بلیط را بیشتر در اواسط هفته و ساعات ابتدایی و یا انتهایی روز می‌توانید پیدا کنید. بلیط چارتر هواپیما اصفهان، در ایام غیر تعطیل از قیمت کمتری نسبت به بلیط سیستمی برخوردار است. این بلیط‌ها مناسب افرادی است که با برنامه ریزی قبلی به سفر می‌روند. بلیط چارتری اصفهان در فصل تابستان با تعطیل شدن مدارس کم و در فصل پاییز با بازگشایی مجدد مدارس بیشتر می‌شود. این شهر، یک شهر پر‌گردشگر است و تابستان و تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای خانواده‌ها است تا از این شهر تاریخی بازدید کنند.

2

چه زمانی بلیط لحظه آخری اصفهان بخریم؟

اگر برنامه‌ای برای سفر ندارید و همیشه آماده دیدار با اصفهان زیبا هستید، با عضویت در کانال آژانس های هواپیمایی می‌توانید از بلیط‌های لحظه آخری قبل از همه اطلاع یافته و این بلیط را خریداری کنید. همچنین در صورتی که از پرواز خود جا مانده‌اید، با جستجو بلیط لحظه آخری می‌توانید یک بلیط جایگزین در زمان نزدیک به پرواز از دست رفته پیدا کنید و به اصفهان بروید. به علت عدم قطعیت در وجود بلیط لحظه آخری در تاریخ مد‌نظر شما، این بلیط‌ها مناسب سفرهای با برنامه قبلی نیست. در فصل کم مسافر اگر حتما در تاریخ خاصی باید به اصفهان سفر می‌کردید، بلیط چارتری خریداری کنید و منتظر بلیط لحظه آخری نمانید.

تفاوت خدمات بلیط لحظه آخری و چارتری چیست؟

تصور عموم بر آن است که هنگامی که بلیط لحظه آخری خریداری می‌کنیم، خدمات کمتری به ما ارائه می‌شود و یا هواپیمای نامناسبی برای سفر قرار داده می‌شود. این باور به طور کلی غلط است. تفاوت بلیط‌های سیستمی و چارتری و لحظه آخری، فقط در قیمت بلیط و شرایط خرید آن است. در واقع ممکن است در یک هواپیما میزان مشخصی صندلی چارتر شده باشد، بدین ترتیب میزان مشخصی بلیط سیستمی هم در این پرواز موجود است. ممکن است شخصی از روزها قبل بلیط سیستمی خود را خریداری کرده، شخصی دیگر هفته قبل از سفر بلیط را چارتری و با نرخ کمتر خریداری کرده و در نهایت شخص سوم در ساعات پایانی با کمترین قیمت بلیط هواپیما را تهیه کرده. تمامی اشخاص وارد یک پرواز خواهند شد و از یک صندلی مشخص و خدمات پذیرایی بهره مند خواهند شد و هیچ تفاوتی باهم ندارند.

قوانین استرداد بلیط چارتری و لحظه آخری

قوانین بلیط‌های چارتری و لحظه آخری زیاد با هم تفاوت نمی‌کند. به طور کلی بلیط های چارتری بسته به شرکت چارتر‌کننده، قوانین خاص خود را دارند. شما می‌توانید قبل از خرید بلیط، در قسمت توضیحات، نحوه کنسلی و میزان استرداد وجه را متوجه شوید. بلیط چارتری در صورت کنسلی، ممکن است میزان کمی از پول شما را برگرداند، بلیط لحظه آخری اما غیر قابل استرداد است. این بلیط‌ها بسیار ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی و چارتری عرضه می‌شوند و به همین دلیل در صورت انصراف، امکان پس گرفتن وجه را نخواهید داشت.

3

نکات تکمیلی بلیط چارتری و لحظه آخری

  • سفر به اصفهان بسیار پر تقاضا است. در صورتی که هنگام سفر بلیط لحظه آخری پیدا کردید به سرعت آن را خریداری کنید.
  • در درج مشخصات فردی در بلیط های چارتری و لحظه آخری دقت کنید. این بلیط‌ها پس از تکمیل فرایند خرید قابل ویرایَش نیست و در صورتی که مشخصات خود را اشتباه وارد کرده باشید، باید بلیط هواپیما را کنسل کنید.
  • رنج سنی در بلیط‌های چارتری و لحظه آخری وجود ندارد. در بلیط های سیستمی به کودکان تخفیف داده می‌شود، اما در این دو نوع بلیط این طور نیست.
  • بلیط چارتری را می‌توان به صورت رفت و برگشت خریداری کرد اما بلیط لحظه آخری همیشه یک طرفه است.

کلام پایانی

اکنون با مفهوم بلیط چارتری و لحظه آخری و شرایط حاکم بر تعیین قیمت انواع بلیط هواپیما اصفهان آشنا شدید. در اولین فرصت به اصفهان سفر کنید تا متوجه دلیل نام گذاری این شهر به عنوان نصف جهان شوید. شما چگونه به بلیط هواپیما اصفهان را خریداری می کنید؟ نظرات خود را برایمان بنویسید.