یک فعال سیاسی گفت: گروه‌های سیاسی در موضوع مشارکت در انتخابات رقابت‌ها را کنار بگذارند.

شورای نگهبان با دیدی موسع مصحلت کنونی را در بررسی صلاحیت‌ها لحاظ کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم فضای سیاسی کشور انتخاباتی‌تر و ضرورت افزایش مشارکت هم بیش از پیش احساس می‌شود.

حسین ابراهیمی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «تقریبا دولت همه کار برای تحقق مشارکتی حداکثری در انتخابات انجام داده است اما نهادهای دیگر می‌توانند اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهند تا مشارکت افزایش یابد. شورای نگهبان و وزارت کشور در این بخش مسئولیت زیادی دارند. تبلیغات درست در این راستا می‌تواند بسیار مهم باشد و فضا طوری رقم بخورد که مردم احساس کنند رأی‌شان اثرگذار باشد».

او ادامه داد: «شورای نگهبان هم قدری با وسعت نظر بیشتر صلاحیت‌ها را بررسی کند. درست است که اعضای شورای نگهبان مرِّ قانون را اجرا می‌کنند اما در عین حال که می‌شود قانون و شرع را در نظر داشت اما مصلحت کنونی را هم در نظر گرفت تا افرادی که مشکل خاصی ندارند بتوانند نامزد شوند که همین امر زمینه مشارکت بالا در انتخابات را رقم می‌زند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «البته که مردم هم احساس وظیفه می‌کنند و در انتخابات شرکت خواهند کرد. علما، دانشگاهی‌ها و احزاب و گروه‌ها همه باید تلاش کنند تا سرنوشت کشور به بهترین شکل رقم بخورد و این مهم میسر نمی‌شود مگر با مشارکت بالای عمومی در انتخابات».

ابراهیمی در پایان گفت: «گروه‌های سیاسی هم در موضوع مشارکت در انتخابات باید رقابت‌های مرسوم را کنار بگذارد زیرا مشارکت در انتخابات اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد. اکنون زمان آن است که همه با وحدت و انسجام وارد انتخابات شوند و رقابت‌های گروهی و جناحی در این موضوع را کنار بگذارند و فعلا همه، مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنند».